Studenten och klä ut sig!?

Medlem
Studenten och klä ut sig!?

Hej, jag och min klass har stora problem... Vi vet inte vad vi ska klä ut oss till. Vi tar studenten om ca 3månader och de är ju tradition att klä ut sig men vi har inge fantasi över huvud taget. Om ni har någon bra idé skriv gärna ner det här. Inget för oseriöst dock

Ha de bra!

Medlem

*något känt gäng kanske, riktiga eller från film etc,.
Warriors ? Black Panthers ? Hells Angels ? etc etc,.

*tvångströjor på allihopa.

*orangefärgade overaller, fångoveraller för de som kommer bli avrättade. kedjor vid fötter och händer.

*pimps and whores.

*sexiga sköterskor och blottande doktorer.

MFC
Medlem

FTW! tvångströja och sedan någon mysko hatt på huvudet.. spring och prata baklänges på sta'n


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

på den gamla goda tiden, när jag tod studenten så klädde man UPP sig...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

...går ni ut sexan eller?

Amen, wersion!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Vadå klä ut sig?
Varför har jag aldrig någonsin hört talas om det här? (och då tar jag också studenten i vår)


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av Budolicious:

Vadå klä ut sig?
Varför har jag aldrig någonsin hört talas om det här? (och då tar jag också studenten i vår)

Jag trodde det var kavaj och hatt som var standard? När jag tog studenten hörde jag aldrig något om detta.

Nåväl. Det gäller att fira medans man kan, dagen efter står 90% av studenterna utanför försäkringskassan/socialkontoret.

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:
Skrivet av Budolicious:

Vadå klä ut sig?
Varför har jag aldrig någonsin hört talas om det här? (och då tar jag också studenten i vår)

Jag trodde det var kavaj och hatt som var standard? När jag tog studenten hörde jag aldrig något om detta.

Nåväl. Det gäller att fira medans man kan, dagen efter står 90% av studenterna utanför försäkringskassan/socialkontoret.

Ja, jag menar det

För övrigt så står det "PROLEET * 2K7" på min mössa 8)


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

klä ut sig gjorde man inte y gymnasiet på min tid då var det klä upp sig som gällde inte allt för länge sedan

Vi pratar inte högskola eller universitet nu?
Där gäller det massa udda saker vid examen.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

tror det kan ha lite att göra med var man bor, i västerås har man klätt ut sig och haft shower och spex så länge jag kan minnas iaf.


signatur

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way, if the person gets angry, you'll be a mile away, and have their shoes.

Medlem

tror inte han/hon menar på självaste studentdagen

Medlem

Som nait säger så har man i Västerås sedan 60-70-talet haft som tradition att klä UT sig den sista veckan innan studenten.
Veckan startar med spex och uppträdanden och fortsätter med allehanda upptåg.
Ett tag var det också tradition att skolorna gjorde "studiebesök" hos varandra, men det lades ner (förbjöds) sedan en viss skola had orsakat en mindre översvämning med tillhörande akvariefiskar (surströmming) på en av de andra skolorna.

Men för att då hjälpa OP: Vad har er klass för beteckning och vad läser ni? Det blir liksom lättare att fantisera om man har något att hänga upp det på...

Inaktiv

Jag tror det han menar är utklädnad till själva skivan eller slutskivan. Min klass ska köra på O.G style a la compton

Medlem

ja jag säger då det, svart/kritstrecksrandig kostym och mössa är det som gäller på studenten, på gubbskivan är det smoking eller i nödfall svart kostym. vad ni håller på med ute i landsorten vet jag däremot ingenting om


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Jazman:

Som nait säger så har man i Västerås sedan 60-70-talet haft som tradition att klä UT sig den sista veckan innan studenten.
Veckan startar med spex och uppträdanden och fortsätter med allehanda upptåg.
Ett tag var det också tradition att skolorna gjorde "studiebesök" hos varandra, men det lades ner (förbjöds) sedan en viss skola had orsakat en mindre översvämning med tillhörande akvariefiskar (surströmming) på en av de andra skolorna.

Men för att då hjälpa OP: Vad har er klass för beteckning och vad läser ni? Det blir liksom lättare att fantisera om man har något att hänga upp det på...

Precis jag bor i västerås och de är tradition att klä ut sig sista veckan. Självklart klär man upp sig på själva student dagen men de behöver jag inge hjälp med ;).
Det vi ska klä ut oss till ska börja på E, fast de får såklart vara någe annat.

Inaktiv

elektriker
ent'er (Tolkien)
ekorrar
enhörningar
elever
elefanter
eld
elva (?)
Emil i Lönneberga
etiketter
ekollon
epa raggare
elaka apan (family guy)

Medlem

Spel Karaktärer kanske?

Medlem

Elva Espanõs ay caramba!
Klä ut er till engineers, sådana som i red alert


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

1
Skriv svar