Datorbutiken i konkurs

Gen
Medlem
Skrivet av Tompa:

Tillverkarens garanti lär gälla även om butiken som säljer hårdvaran går i konkurs. Eller?

Tyckte jag läste något om det ja.
Dock tillkommer fraktkostnader till tillverkaren som ofta ligger i Asien eller dyl :<

Synd om DB.com - köpte några datorer där för längesedan.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Tillverkarens garanti lär gälla även om butiken som säljer hårdvaran går i konkurs. Eller?

produkter har inget med säljaren att göra, det är bara mycket smidigare att skicka "Bråten" dit.


signatur

R.I.P The_maxx

Flakmonkey

Slutade att använda mig av datorbutiken under tidigt 2000-tal då det både tog en enoooormt lång tid att få varor och att det tog nästan ännu längre tid att få dem utbytta om det skickats fel... Visst var de billiga, men personligen betalar jag hellre några extra slantar för att vara säker på att få bra service... Så även om konkursen nu inte beror så mycket på datorbutiken själva så kommer jag knappast gråta blod - även om minskad konkurrens alltid är något dåligt.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Tompa:

Tillverkarens garanti lär gälla även om butiken som säljer hårdvaran går i konkurs. Eller?

Tyckte jag läste något om det ja.
Dock tillkommer fraktkostnader till tillverkaren som ofta ligger i Asien eller dyl :<

Synd om DB.com - köpte några datorer där för längesedan.

och som oftast skickar du ändå inte varan längre än till något ställe inom europa. i vissa fall till usa, vilket ändå är bättre än att skicka till asien, vilket jag aldrig någonsin varit med om att någon skulle behöva göra.

Inaktiv

shit fan va synd...de va bra när de levde!!


signatur

Play 2 win!! on PSN: OdLuKnow is da name!!

123
Skriv svar