Krampanfall efter WoW-maraton

Robot
Medlem
Krampanfall efter WoW-maraton

Som man brukar säga; "Är huvudet dumt får kroppen lida".
Nu kommer det blir skriverier i tidningar och dylikt om hur farligt det är att spela osv osv. En individs felande drabbar flera oskyldiga.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

HAHAHAHAHAHHAHA

Medlem

Man kan ju undra vad pappan egentligen varnar för? Andra föräldrar som inte tar sitt ansvar och låter sina barn spela 24 timmar i streck utan paus?

Har läst ett par av kvällstidningarnas hemsidor idag som skriver om samma sak och ibland förundras man över bakgrundsresearchen som gjorts. På Expressens hemsida beskrivs WoW som ett spel där deltagarna spelar i lag tillsammans med medlemmar från hela världen.

Aftonbladet skriver att Wrath of the Lichking förväntas slå alla tiders försäljningsrekord.

En omöjlig ekvation! För att det ska inträffa så måste det isf säljas mer expansioner än orginalspel för man får väl anta att alla som köper expansionen har World of Warcraft, eller?

Medlem

haha. det är ju bra uppsyn av föräldrarna


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem

Tja, vad ska man säga, man lär sig av sina misstag.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

MFC
Medlem

PHAIL!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Alltså, hur illa det än låter tycker jag inte överdrivet synd om grabben. Är man så pass DUM att man struntar i att äta eller att dricka någon större mängd, har man sig själv att skylla.

Medlem

Hahaha, dumma unge.. rätt åt dig.

Medlem

Det är bara dumheter. Dem flesta går iväg när man är kissnödig eller hungrig. Han har bara dålig självdiseplin. (eller hur det stavas)

Inaktiv

äta bör man annars dör man lol


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Hmmm helt otroligt att folk inte kan bara gå och äta vid vissa tider alternativt när de är hungriga. Pissade han i en femliters dunk också eller?

Inaktiv

Jag har spelat lika länge utan den minsta näring förutom möjligtvis socker och koffein och jag mådde alldrig dåligt.

Håller annars med Woodlander, om någonting borde pappan varna andra föräldrar att inte vara lika oansvariga som honom.

Medlem
Skrivet av Woodlander:

Man kan ju undra vad pappan egentligen varnar för? Andra föräldrar som inte tar sitt ansvar och låter sina barn spela 24 timmar i streck utan paus?

Har läst ett par av kvällstidningarnas hemsidor idag som skriver om samma sak och ibland förundras man över bakgrundsresearchen som gjorts. På Expressens hemsida beskrivs WoW som ett spel där deltagarna spelar i lag tillsammans med medlemmar från hela världen.

Aftonbladet skriver att Wrath of the Lichking förväntas slå alla tiders försäljningsrekord.

En omöjlig ekvation! För att det ska inträffa så måste det isf säljas mer expansioner än orginalspel för man får väl anta att alla som köper expansionen har World of Warcraft, eller?

Försäljsningsrekord kan också vara antalet sålda kopior under första dygnet.

Medlem

Och vadå 24 timmar? Har ju lanat betydligt längre än så utan sömn. Så det är ju högst individuellt. Men det är ju klart att föräldrarna har ju ansvar för att se till att deras barn äter och sover. Spelar ju ingen roll vilket aktivitet det handlar om, spel, fotboll, rollspel etc.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av dawah:
Skrivet av Woodlander:

Man kan ju undra vad pappan egentligen varnar för? Andra föräldrar som inte tar sitt ansvar och låter sina barn spela 24 timmar i streck utan paus?

Har läst ett par av kvällstidningarnas hemsidor idag som skriver om samma sak och ibland förundras man över bakgrundsresearchen som gjorts. På Expressens hemsida beskrivs WoW som ett spel där deltagarna spelar i lag tillsammans med medlemmar från hela världen.

Aftonbladet skriver att Wrath of the Lichking förväntas slå alla tiders försäljningsrekord.

En omöjlig ekvation! För att det ska inträffa så måste det isf säljas mer expansioner än orginalspel för man får väl anta att alla som köper expansionen har World of Warcraft, eller?

Försäljsningsrekord kan också vara antalet sålda kopior under första dygnet.

Förvisso, men när man formulerar sig som "alla tiders försäljningsrekord" så tolkar jag det som man tror att varenda rekord ska ryka inkl. totalt antal kopior.

Medlem

När jag var på Dreamhack för första gången sov jag en timma första kvällen och 45min kvällen därpå! Hamnade inte på sjukhus för det! Dagens 15-åringar är veka!

Fast jag åt väl ordentligt och drack jolt i överdrivna mängder. Sov två dygn i sträck när jag kom hem. Inte det smartaste jag gjort i mitt liv precis.

Citat:

Läkarna konstaterade att kollapsen berodde på för mycket koncentrerat spelande

Haha ^^


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Och vadå 24 timmar? Har ju lanat betydligt längre än så utan sömn. Så det är ju högst individuellt. Men det är ju klart att föräldrarna har ju ansvar för att se till att deras barn äter och sover. Spelar ju ingen roll vilket aktivitet det handlar om, spel, fotboll, rollspel etc.

Exakt, men tyvärr så blossar debatten upp för att det just var datorspelande som killen ägnade sig åt.

Inaktiv

Fan blir så jävla sur när man läser sånt här va fan, skulle man springa och spela fotboll i 15 timmar utan att äta tro fan man skulle krampa ihop då med hehe. hatar att dom alltid ska få det att låta som det är Spelens fel! allt man gör i överdrift kan ju gå åt helvete.. bah!

Inaktiv

Dreamtale, precis. Och sen används sådana här fall som propaganda för att hindra alla oss som är ansvarsfullare (vilket borde vara en rejäl majoritet av världens befolkning, får jag hoppas) från att spela som vi vill.

Inaktiv

Undra på.. det handlar väl också om sömn, ätande och hygien.

Sitter man och lirar wow i 24 timmar utan mat för man märker inte om man är hungrig eller törstig då händer detta.

Skyll inte på World of Warcraft.. föräldrarnas fel!

dmn
Medlem
Skrivet av Jonkan:

Som man brukar säga; "Är huvudet dumt får kroppen lida".
Nu kommer det blir skriverier i tidningar och dylikt om hur farligt det är att spela osv osv. En individs felande drabbar flera oskyldiga.

Ursäkta om jag är ignorant, men att en snorunge kollapsar på det här sättet drabbar inte nån annan än honom själv. Att skräptidningar i stil med aftonbladet får material till sina sensationsnyheter spelar väl ingen som helst roll för spelandet i allmänhet.

Medlem

Jävla idiotföräldrar...

Medlem

Hur fan orkar man...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

om aftonbladet gör det här till någon artikelserie om hur farligt det är med pc spel så blir jag okontrollerbart aggressiv! fast jag kan inte rå för det, gta made me do it!

Medlem

Helt ärligt, varför sluta äta? Det är ju framför datorn och t ex ett MMORPG som man trycker i sig både mat och dricka eftersom man kan göra det.

Men som sagt, fattar inte ens att föräldrarna ville uttalas sig, det visar ju deras totala inkompetens att ta hand om sitt barn.

Medlem

Efter 16år av diverse LAN (känner mig som en gammal gnu), och har aldrig upplevt något sådant här, kanske för att jag alltid har haft mängder av olika drycker / snacks / mat etc, till hands.

Men det låter mer som ett medicinskt problem, då killen inte kände av någon hunger eller törst. Och vid 15 års ålder bör man vara smartare än att ignorera detta. Att han var vaken i 24h tror jag inte spelar så stor roll, dock så står det att han sov några timmar på natten, så ett dygn stämmer ju inte heller. Behövs nog en grundligare undersökning än att skylla på wow.

Inaktiv

Det är föräldrarna som ska se till att grabben inte sitter och lirar i 24 timmar. Fast är man 15 bast så borde man väl ha koll på vad som är sunt spelande.


signatur

War never changes.

Medlem

Mer än sex timmar streckspelar man ju ändå inte... Och inte fan struntar man i att äta/dricka? :S Vilken grabb -.- Han lär ju skämmas...


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Lyckat...


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Skriv svar