Microsoft: "Lönar sig inte att hacka på Nintendo"

Robot
Microsoft: "Lönar sig inte att hacka på Nintendo"
Medlem
Microsoft: "Lönar sig inte att hacka på Nintendo"

något säger mig att detta kommer och starta ett fanboy krig här...

Medlem
Skrivet av pody:

något säger mig att detta kommer och starta ett fanboy krig här...

Jaha? Vad menar du med det? Att du gillar PS3 mer eller? Visste du inte att PS3 är bättre redan?

Skoja bara, men du har helt rätt!

Medlem
Citat:

han älskar dem eftersom de breddar publiken och visar vad Microsoft behöver uppnå.

Hm. Det är ju ett erkännande från Microsoft att Nintento är mer innovativa och MS sedemera är en följeslagare istället för en ledare. Inte ofta man får höra sådant, annars är det ju mest 'Vi är bäst' snack från de flesta företag.


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Inaktiv

Tycker endå inte Wii är så bra.. Många av mina polare har maskinen men otroligt få spel då det bara släpps få bra titlar .. Finns ju liksom inte big planet, bioshock, GTA 4 eller Gears of war 2 till wii

Medlem

Rave : Nej, men det finns andra bra spel till Wii. T.ex nya Shaun White ska vara riktigt bra, sedan har vi Cod5 (som äger till Wii), de Blob och snart Skate It samt Animal Crossing. För att inte tala om början på nästa år!

Bioshock spelar man på PC, GTA 4 även där (snart), GoW är bara för fansen (same shit all over again).

Inaktiv

*Pustar ut*
Fanboy kriget har inte börjat än....

Det var ett bra uttalande från Microsoft;aren! Det är det som jagverkligen beundrar Nintendo för, dom har fått en ny generaton att spela, det finns jättemånga gamla som äger ett Wii.

Wii 2 kommer nog inte ut på ett tag, så nästa konsol köp blir nog Xbox 720

Medlem

Han låter som en dick.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Bara för att en konsol är bra behöver inte en annan vara dålig. Jag äger både Wii och 360 och de kompletterar varandra bra. Det är bara trevligt att det inte kommer samma spel till Wii och 360 eftersom man får olika spelupplevelser på de olika plattformarna. Jag är inte så insnöad att jag inte gillar variation.

Medlem
Skrivet av radiuz:

Rave : Nej, men det finns andra bra spel till Wii. T.ex nya Shaun White ska vara riktigt bra, sedan har vi Cod5 (som äger till Wii), de Blob och snart Skate It samt Animal Crossing. För att inte tala om början på nästa år!

Bioshock spelar man på PC, GTA 4 även där (snart), GoW är bara för fansen (same shit all over again).

Du menar CO1? Ser ut så på grafiken i varje fall. Kommer ihåg Dead Rising till Wii, riktigt pinsamt. De tog ju bort de elementen som gjorde spelet bra; Nämligen det massiva antalet zombies (vilket inte gick att renderera på Wiin).

"same shit all over again"
Du menar som Super Mario, Zelda och... ja, det är väl ungefär de spelen som är bra till Wii.

LET THE WAR BEGINNNN!

Medlem

Fast om ett Wii skulle ha den kontrollen den har och en hårdvara likt PS3 skulle inte prislappen locka mer än 100 kunder över hela världen i dagsläget. Det är ju utformningen av kontrollen som gör Wii till den roliga konsoll den är.

Medlem

Haha, skön snubbe ^^

Tycker "Den planerade livslängden för Xbox 360 får sig också en enkel definition: "En dag längre än livslängden för Playstation 3."
var ganska kul sagt

Medlem

"Den planerade livslängden för Xbox 360 får sig också en enkel definition: "En dag längre än livslängden för Playstation 3." "

jag trodde de hade en planerad livslängd på 360 redan, och att den var typ 3-4 år mindre än ps3ans.

Medlem

Nänä men fortsätt hacka på Sony, faggots.


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv

hmm... har svårt att tänka mig att 360'n skulle ha längre livslängd än PS3'an med tanke på att jag vet utav erfarenhet att Playstation är alltid svårare att programmera till dom första åren sen brukar det släppa loss ganska ordentligt. Kolla bara God of War på PS2'an.

Typiskt att det snyggaste och mest välgjorda spelet enligt min mening kom när maskinen närmade sig sitt slut i förhållande till att dom nya maskinerna var på G (det går ju fortfarande bra för PS2'an dvs).

Så jag tror att vi kommer att se bättre å snyggare titlar till PS3'an med tiden medans 360'n är ganska toppad rent prestanda mässigt. Multiplat spel räknas inte då vi redan vet att 360'n presterar bättre än PS3'an på multiplat.

Det är vad jag tror i alla fall å inga fakta så FLAMA på bara om ni vill det är bara vad jag tror å det brukar faktiskt vara så.

Har vart med ett tag nu.

Inaktiv
Skrivet av moberg:

"Den planerade livslängden för Xbox 360 får sig också en enkel definition: "En dag längre än livslängden för Playstation 3." "

jag trodde de hade en planerad livslängd på 360 redan, och att den var typ 3-4 år mindre än ps3ans.

3-4år är en lång tid.
Krysslådan lär inte leva längre än PS3 men den lär inte dö mycket tidigare. PS3 har väl bara två år till att leva innan planerade PS4 kommer med liknande hårdvara som PS3 men lite förbättringar.

Medlem

Han har ju så rätt, vi kan klanka ner på att Wiin är Gamecube 1.5 osv, den säljer ändå som smör i solsken

Inaktiv
Skrivet av Lootskin:

Nänä men fortsätt hacka på Sony, faggots.

CALL NINE WHINE WHINE!!

Inaktiv

Skönt att Microsoft etablerar sig!

Lycka till MS!

Medlem

Att Xbox 360 kommer leva längre än PS3 har jag väldigt svårt att tro, finns inget alls som pekar på de just nu. Wii tror jag kommer leva ett bra tag, dock som bokstöd.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Att Xbox 360 kommer leva längre än PS3 har jag väldigt svårt att tro, finns inget alls som pekar på de just nu. Wii tror jag kommer leva ett bra tag, dock som bokstöd.

nene, Wii är som en familjemedlem, sover brevid den om nätterna ( drar åt sig allt täcke dock :evil: )

1
Skriv svar