Inaktiv
Vägvalet

Om du skulle bli utvald och given en chans att få jobba/tävla i det som du tycker är roligast på elitnivå, skulle du tackat JA, då?

(alltså lämna landet, familj och vänner för att träna upp och ägna dej 100% åt detta i flera år.)


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

tror det skulle bli skilsmässa och förlust av vårdnaden av barnen på en gång så jag svarar familj och vänner

edit: "Hej kärring, nu ska jag åka iväg och tjäna lite cash åt oss, ses om ca 2 år!"


signatur

thank you, come again

Medlem

Jag hade gett det en chans. Familj och vänner finns kvar i vilket fall som helst. Och ja, jag hade med största sannolikhet dumpat bruden om jag hade haft någon också.

Medlem

Drömyrket... Eftersom de vänner (de riktigt bra) jag har känner jag att jag kommer ha kvar hela livet ändå


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

MFC
Medlem

Hade jag varit 10 år yngre hade jag valt drömyrket.. nu lever man ju för sina barn.. vad man själv vill hamnar liksom.. i papperskorgen


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av huxflux:

tror det skulle bli skilsmässa och förlust av vårdnaden av barnen på en gång så jag svarar familj och vänner

edit: "Hej kärring, nu ska jag åka iväg och tjäna lite cash åt oss, ses om ca 2 år!"

Håller med.

Man har andra värderingar när man fått barn


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Drömyrket såklart.

Medlem

Drömyrket utan tvekan.

Hade jag barn skulle jag ta med dom.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Beror ju SÅ på vad det är... skall man bli kampsportsinstruktör eller fridykare eller solstolsuthyrare på nudiststrand så kan det kvitta även om det är drömmen...

Nu har jag varken fru eller barn så det är lätt att välja... jag skulle aldrig åka ifrån mina barn dock, oavsett anledning.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Eftersom jag varken har fru eller barn är det solklart för mig. Och som jag ser det skulle man inte "lämna" sina barn för evigt utan försumma dom.
Riktiga vänner består och familjen ska stötta en i sina beslut.

Men jag antar att med barn förändras ens prioriteringar en aning. Åtminstone bör dom göra det för om man försummar deras uppväxt och uppfostran pga ett drömjobb skulle man aldrig ha skaffat några.

EDIT: Misslyckades med att rösta rätt

Medlem

Drömyrket absolut. Kontakt med familj har vänner har man Interneterna till.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Drömyrket, vilket det nu är... Men familj och vänner stannar väl förhoppningsvis kvar livet ut.

En fråga bara. Varför skulle man bli tvungen att lämna landet?

Inaktiv

Nae jag tror inte att jag skulle lämna mina vänner;/

Medlem
Skrivet av Spectral:

Drömyrket, vilket det nu är... Men familj och vänner stannar väl förhoppningsvis kvar livet ut.

En fråga bara. Varför skulle man bli tvungen att lämna landet?

jag antar att sipmo har ett sånt vägval framför sig och undrar hur fz skulle göra


signatur

thank you, come again

Medlem

Familjen och vännerna betyder oerhört mycket för mig, mer än något annat, så måste välja det.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

self fulfillment är väl högst upp på behovstrappan om jag inte missminner mig.. behöver allt under det för att var värt det. Skulle jag veta att det är en god chans att jag hittar polare osv att hänga med skulle jag kila iväg. Men om det är typ jobb i frankrike och bara 3 dryga arbetskamrater kan språket skulle jag inte palla stanna permanent.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Familjen och vännerna betyder oerhört mycket för mig, mer än något annat, så måste välja det.

(LÄS: granarna)


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Helt klart drömyrket. Som många redan nämnt finns ju familjen och vännerna kvar


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Drömyrket kanske ändras om man har familj och barn.. Då kanske det bästa yrket man kan tänka sig är det där man kan ha en balans mellan att göra det man tycker är kul, och att hinna umgås med nära och kära

Medlem
Skrivet av Budolicious:
Skrivet av Hukkie:

Familjen och vännerna betyder oerhört mycket för mig, mer än något annat, så måste välja det.

(LÄS: granarna)

Budo's mamma. >_<

Elaking, inte kommer du på DH heller, borde sätta mig utanför din dörr och gråta så att du inser hur tråkigt det kommer va utan dig.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:
Skrivet av Budolicious:
Skrivet av Hukkie:

Familjen och vännerna betyder oerhört mycket för mig, mer än något annat, så måste välja det.

(LÄS: granarna)

Budo's mamma. >_<

Elaking, inte kommer du på DH heller, borde sätta mig utanför din dörr och gråta så att du inser hur tråkigt det kommer va utan dig.

Eller så sover du med leet crew camp på hultsfred


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

1
Skriv svar