Left 4 Dead-demot patchat

Robot
Avstängd
Left 4 Dead-demot patchat

Bra. Det var lite buggigt först.

Medlem

Trevligt.
Dock har jag kvar en konstig bugg.
När jag klarat den första "banan" och kommer till den andra, så kan jag spela i ca 5 sekunder, sen kommer det upp en ruta om att den försöker åter ansluta till servern, sen kan jag spela i 5 sekunder, och samma händer igen.
Väldigt jobbigt, kan inte komma någonstans när det håller på så :-/

Medlem

Det är fett nice att steam alltid installerar alla patcher åt en utan att man behöver göra någor själv:)

Medlem
Skrivet av Rooty:

Trevligt.
Dock har jag kvar en konstig bugg.
När jag klarat den första "banan" och kommer till den andra, så kan jag spela i ca 5 sekunder, sen kommer det upp en ruta om att den försöker åter ansluta till servern, sen kan jag spela i 5 sekunder, och samma händer igen.
Väldigt jobbigt, kan inte komma någonstans när det håller på så :-/

Jag har den bugg med. Det fungera ju förut!
Annars är det gött att dom är bra på att släppa buggfixar till ett demo. Det gillar jag!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Det finns en till patch ute nu igen.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

blir disconnectad hela tiden när någon startar en runda. står att jag måste gå med i servern genom en lobby men det gör jag. sjukt jävla störigt. har inte kunnat köra en enda gång idag

Medlem

Vore bra om dom kunde fixa så man kan spela sourcespel på internet med en Thomson SpeedTouch-router.

Medlem
Skrivet av Joavels:

Vore bra om dom kunde fixa så man kan spela sourcespel på internet med en Thomson SpeedTouch-router.

Har du inte kunnat spelat demot? jag har ett Thomson SpeedTouch 780W Modem (är väl Router inbyggt) och det funkar för mig i alla fall


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av LordOfTerror:
Skrivet av Joavels:

Vore bra om dom kunde fixa så man kan spela sourcespel på internet med en Thomson SpeedTouch-router.

Har du inte kunnat spelat demot? jag har ett Thomson SpeedTouch 780W Modem (är väl Router inbyggt) och det funkar för mig i alla fall

Jag har en ST 585, det är antagligen 500-serien det är problem med.
Jo, jag har kunnat spela men får då lägga in datorn i DMZ vilket är mycket störande, det ska visst ha blivit såhär när dom patchade Team Fortress 2 ngn gång.

Edit:
Dessa modeller är berörda, ser också att din står med om det nu är den versionen.
SpeedTouch ST585/ST546/ST536/ST780WL

Medlem
Skrivet av MadMartigaN:
Skrivet av Rooty:

Trevligt.
Dock har jag kvar en konstig bugg.
När jag klarat den första "banan" och kommer till den andra, så kan jag spela i ca 5 sekunder, sen kommer det upp en ruta om att den försöker åter ansluta till servern, sen kan jag spela i 5 sekunder, och samma händer igen.
Väldigt jobbigt, kan inte komma någonstans när det håller på så :-/

Jag har den bugg med. Det fungera ju förut!
Annars är det gött att dom är bra på att släppa buggfixar till ett demo. Det gillar jag!

Okej?
Det finns bara en ''bana''..


signatur

Wai

Jag kan inte spela mp efter patchen när jag ska ladda banan så rör sig inte laddningsgrejen så sen kommer man ut i lobbyn där det står disconnected after 10 retries allt funkade finfint innan patchen men den bara förstörde för mig, nä fy valve vill inte se en uppreppning av detta!


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

En annan jobbig bugg är att ibland när man spawnar på andra banan så har man huvudet snett, som om man vore död. Extremt jobbigt att springa runt med 45 graders lutning på skärmen...


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Jag har lyckats komma in och spela en gång på 20 försök. Vad är det här för sörja. Hur svårt ska det vara att connecta folk

Medlem

Man kan faktiskt hosta själv, det är ju bara tre andra som ska in trots allt. Funkar fint i alla lägen för min del.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Haha bara jag som tycker att det funkar hur bra som helst? förutom Retrying connection ibland men det går ifall den med problem går ut och sen in igen

Medlem

Korkat nog måste man om man vill hosta lokal public server först välja "Play with friends" -> Create Lobby -> Local Server och starta lobbyn och sedan ändra permission till Public. Om det nu ändå går att köra local public så borde dom inte gjort det så krångligt. Skulle ha räckt med att starta en lobby och sedan kunna ändra från dedicated till local för fan. Men men...

När demot släpptes så kom det in tre andra på min local server på max 10 sekunder, nästan alltid! Sen den ena updaten för några dagar sedan kommer det aldrig in nån (har visserligen inte orkat vänta mer än 5 minuter).

Medlem

hah, jag var med om att spelet crasha när man tryckte ALT-TAB


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Aldrig haft något problem.

Medlem
Skrivet av MadMartigaN:
Skrivet av Rooty:

Trevligt.
Dock har jag kvar en konstig bugg.
När jag klarat den första "banan" och kommer till den andra, så kan jag spela i ca 5 sekunder, sen kommer det upp en ruta om att den försöker åter ansluta till servern, sen kan jag spela i 5 sekunder, och samma händer igen.
Väldigt jobbigt, kan inte komma någonstans när det håller på så :-/

Jag har den bugg med. Det fungera ju förut!
Annars är det gött att dom är bra på att släppa buggfixar till ett demo. Det gillar jag!

Nu fungerar det för mig.
Det här spelet måste jag köpa! :heart:


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Kom igen nu, lite reklam för FZ-gruppen @ steam i denna nyhet! :>


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av MadMartigaN:
Skrivet av MadMartigaN:
Skrivet av Rooty:

Trevligt.
Dock har jag kvar en konstig bugg.
När jag klarat den första "banan" och kommer till den andra, så kan jag spela i ca 5 sekunder, sen kommer det upp en ruta om att den försöker åter ansluta till servern, sen kan jag spela i 5 sekunder, och samma händer igen.
Väldigt jobbigt, kan inte komma någonstans när det håller på så :-/

Jag har den bugg med. Det fungera ju förut!
Annars är det gött att dom är bra på att släppa buggfixar till ett demo. Det gillar jag!

Nu fungerar det för mig.
Det här spelet måste jag köpa! :heart:

Gjorde du något speciellt, eller funkade det bara helt plötsligt?

Medlem

aldrig haft så kul tillsammans me polarna i ett spel förut, verkligen askul ;D rekomenderas starkt till alla

Medlem

fan synd att man inte simpelt nog kan starta egen sever, utan måste hitta en....

Medlem
Skrivet av MB?:

fan synd att man inte simpelt nog kan starta egen sever, utan måste hitta en....

Det går i och för sig fort att starta egen server även om det inte går via den väg man kunde tro. Inte särskilt intuitivt:

Play Campaign -> Play with friends -> Create Lobby -> Server Type local -> Create Lobby -> Permissions -> Public

Jee
Medlem
Skrivet av MB?:

fan synd att man inte simpelt nog kan starta egen sever, utan måste hitta en....

Det går att starta egen server. Har nog aldrig varit simplare heller. Innan när jag startat servrar har jag alltid varit tvungen att öppna upp portar i min router men det behövdes inte i det här spelet.

Men det skulle vara bättre om man kunde välja att leta efter servrar också, som man gjort i alla andra PC spel. Föredrar att kunna se hur bra ping osv jag har innan jag joinar. Tror inte änns man kan se exakt hur mycket ping man har när man är på en server. :\


signatur

Eller inte?

Medlem
Skrivet av Jee:

Det går att starta egen server. Har nog aldrig varit simplare heller.

Saken är den att det är inte särskilt simpelt med tanke på att en himla massa folk inte ens vet att det går att hosta public local server. När man vill skapa en public local server så är det inte så intuitivt att gå in på "friends-only" först.

Medlem

Testade spelet ett antal timmar nu ,.. Skit vilket lir .. Hur kul som helst att slasha rushande zombies .. Och snacka om random spawns ! .. Vet inte hur många gånger man blir backstabbad av en smoker lr någet :P.. Lätt ett köp !


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Lerner:

aldrig haft så kul tillsammans me polarna i ett spel förut, verkligen askul ;D rekomenderas starkt till alla

Jag håller med. Rekommenderas varmt. Speciellt till dem som har möjligheten och kunnandet att sitta med 3 polare på TeamSpeak eller Ventrilo och spela detta tillsammans.

Förhandsbokat!

Medlem

För mig funkadet det opatchade demot hur bra som helst men det kanske beror på att jag bara kördre Single-Player

Är faktiskt riktigt sugen på att köpa spelet efter att ha spelat demot också..

12
Skriv svar