Nintendo: Ny konsol kommer när vi har idéer

Robot
Nintendo: Ny konsol kommer när vi har idéer
Medlem
Nintendo: Ny konsol kommer när vi har idéer

Skön attityd till de hela.

Inaktiv

way to go


signatur

a"C"RED -

Medlem

Seriöst, dom vill bara ha pengar. Sluta Nintendo!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

mario...

zelda........

metroid...

i tusen år till.

Medlem

Kan dem inte utveckla en konsol som faktiskt klarar av dagens krav på grafik och precision, Wiimoten är ju fan sjukt opreciserad och det blir sjukt frustrerande.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Seriöst, dom vill bara ha pengar. Sluta Nintendo!

Självklart vill de bara ha pengar. Det är vad alla företag vill ha.

Alla företag är giriga jävlar, men vi köper deras produkter ändå.

Medlem

felet är att de kör på samma saker i alla årtionden nu.. och att det mesta är för barn gör ju det inte bättre direkt.

PaZ
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Kan dem inte utveckla en konsol som faktiskt klarar av dagens krav på grafik och precision, Wiimoten är ju fan sjukt opreciserad och det blir sjukt frustrerande.

jag har inte provat det själv, men motionplus ska vara en oerhörd förbättring.
grafikhetsen slipper jag gärna.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av mosoloa1:

Seriöst, dom vill bara ha pengar. Sluta Nintendo!

Självklart vill de bara ha pengar. Det är vad alla företag vill ha.

Alla företag är giriga jävlar, men vi köper deras produkter ändå.

Folket har väl en fri vilja? Det är de själva som bestämmer vad de ska göra med sina pengar.

Ändå så är det så många som skyller på företagen... konstigt.

Medlem

Skönt höjer andrahandsvärdet nu när man ska sälja sitt Wii.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Skön attityd till de hela.

Äsch, han snackar ju bara skit. Han borde jobba för tv-shop.

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Seriöst, dom vill bara ha pengar. Sluta Nintendo!

Jo, för det finns ju inga företag här i världen som vill ha pengar?

Inaktiv

Jag tycker att dom borde bli "varma i kläderna" innan dom släpperen ny konsol, ta tid, fundera ut, " vilken är den bästa genren till Wii?" Använd Wiimoten väl. Efter det kan dom börja göra en ny konsol.

Medlem

Bli varm i kläderna? hehe Nintendo är den äldsta konsolltillverkaren i världen, ljusår före Xbox oxh Playstation


signatur

Gamer since day one!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

felet är att de kör på samma saker i alla årtionden nu.. och att det mesta är för barn gör ju det inte bättre direkt.

Det är väl det dom inte gör? Beror lite på hur man ser det i och för sig. Denna gång gick dom mer på ide än att pumpa hårdvara som konkurrenterna gjort, alltså gick dom mot strömmen.

Jag kan inte säga att jag är nöjd riktigt med min wii heller, ser nästan inte ett spel på 100 ljusår framöver som jag verkligen vill ha:\

Men men det funka ju bra för Nintendo tydligen för hur ofta ser man en konsol som på sätt och vis inte har en framtid överlägset sälja ut konkurrenterna? Rätt komiskt också med tanke på att 360 nu är billigare än wii och ändå säljer wii bättre.

Medlem
Skrivet av PaZ:
Skrivet av tysonayt:

Kan dem inte utveckla en konsol som faktiskt klarar av dagens krav på grafik och precision, Wiimoten är ju fan sjukt opreciserad och det blir sjukt frustrerande.

jag har inte provat det själv, men motionplus ska vara en oerhörd förbättring.
grafikhetsen slipper jag gärna.

Visst att grafiken inte är allt, men när man lägger 3000kr på en NY konsol som kom ut förra året så tycker jag att man har lite att förvänta sig, inte samma dynga som de använde till Gamecube.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Bt
Medlem

Kanske "Wii PRO" eller "Wii 2" med bättre hårdvara och full-hd stöd. Annars tycker jag Wii's koncept fungerar mycket bra. Varför skulle den annars sälja så bra?


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Inaktiv
Skrivet av Element_Five:

Bli varm i kläderna? hehe Nintendo är den äldsta konsolltillverkaren i världen, ljusår före Xbox oxh Playstation

Ja, det vet jag, jag menar konsolen, dom måste veta hur dom utnyttjar konsolens prestanda till fullo, för Wii är en superbkonsol, men det är många saker som måste pysslas om innan den blir "komplett", grfik, kontrollen ( hos vissa spel).

Medlem

Ja som sagt, varför ska de börja planera på en ny konsol när Wii "prints money"

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Seriöst, dom vill bara ha pengar. Sluta Nintendo!

Det är självklart när har det inte handlat om pengar i nått vi människor gör? jorden snurrar inte runt solen utan runt pengar!, historie böckerna borde skrivas om!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Wii är jäkligt populär, men den säljer inte mycket spel. Skulle tro att det står långt fler Wiin och dammar än vad det står 360s och PS3or. Visst Nintendo tjänar fina pengar då de tjänar pengar per såld Wii något inte MS eller Sony gör. Själv är jag inte intresserad av Wiin då den har dålig precision, dålig grafik och fel spel. Party spel i all ära, men inget jag skulle lägga pengar på då jag är en av dem som tycker att man gör annat än spela tv-spel när man har vänner på besök.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Inaktiv
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Element_Five:

Bli varm i kläderna? hehe Nintendo är den äldsta konsolltillverkaren i världen, ljusår före Xbox oxh Playstation

Ja, det vet jag, jag menar konsolen, dom måste veta hur dom utnyttjar konsolens prestanda till fullo, för Wii är en superbkonsol, men det är många saker som måste pysslas om innan den blir "komplett", grfik, kontrollen ( hos vissa spel).

Kontrollen hos vissa spel kan ju knappast vara hårdvarans fel.
Om ett spel funkar perfekt med precision och allt och ett är helt off så är det nog snarare spelutvecklaren som tabbat sig.

WII Var nyskapande. Xbox360 och PS3 var som att uppgradera sin dator. Utan någon vidade bakåtkompatibilitet, viss att vissa spel funkar, xbox 360 vet jag inget om men funkar xbox spelen på dem?

har inget Wii men vafan, sluta bråka! Onödigt att tjafsa om grafik, skaru har grafik är det dator som gäller.


signatur

a"C"RED -

Medlem

De har ju med Wii:s försäljningssifrror bevisat att kontrollerna fungerar för de flesta människor och att de flesta faktiskt inte bryr sig att grafiken är lite halvdann.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv
Skrivet av darknshy:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Element_Five:

Bli varm i kläderna? hehe Nintendo är den äldsta konsolltillverkaren i världen, ljusår före Xbox oxh Playstation

Ja, det vet jag, jag menar konsolen, dom måste veta hur dom utnyttjar konsolens prestanda till fullo, för Wii är en superbkonsol, men det är många saker som måste pysslas om innan den blir "komplett", grfik, kontrollen ( hos vissa spel).

Kontrollen hos vissa spel kan ju knappast vara hårdvarans fel.
Om ett spel funkar perfekt med precision och allt och ett är helt off så är det nog snarare spelutvecklaren som tabbat sig.

WII Var nyskapande. Xbox360 och PS3 var som att uppgradera sin dator. Utan någon vidade bakåtkompatibilitet, viss att vissa spel funkar, xbox 360 vet jag inget om men funkar xbox spelen på dem?

har inget Wii men vafan, sluta bråka! Onödigt att tjafsa om grafik, skaru har grafik är det dator som gäller.

Jag tror du missförståd mig lite, visst är fin grafik, roligt, men ine livsviktigt ör ett spel, spelkänslan, det är det som är viktigast ( enligt mig ), ang.kontrollen så pratar vi om samma sak, det är inte hårdvarans spel, utan dom som gör spelet.
Spelutvecklare idag är vana att göra spel till dom "vanliga" konsolerna, när Wii kom så fick dom tänka om, alla skitspel som görs till Wii är nog på grund av att utvecklarna, ine vet riktigt hur dom ska göra.

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Seriöst, dom vill bara ha pengar. Sluta Nintendo!

och hur är det annorlunda från något annat företag som gör spel?

Inaktiv

Hoppas det blir 3d glasögon till wiis uppföljare.

Inaktiv
Skrivet av Orbek:

Hoppas det blir 3d glasögon till wiis uppföljare.

Det vore skönt, eller typ "Wiiskor" som kände när man sparka:D

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag kan inte säga att jag är nöjd riktigt med min wii heller, ser nästan inte ett spel på 100 ljusår framöver som jag verkligen vill ha:\

Du vet att ljusår är ett mått på en sträcka va? Typ som att säga att du inte ser ett spel på 3 km framöver som du verkligen vill ha :P.

Inget illa menat, ser bara lite roligt ut

Medlem

Ge oss ett Wii med bättre hårdvara. DS:en kan ni fan uppgradera tusen gånger om, varför inte Wii?

12
Skriv svar