Command & Conquer: Red Alert 3

Robot
Command & Conquer: Red Alert 3

Nytt gammalt eller gammalt nytt? Klassisk eller modern? En hedervärd spelserie återupplivas efter många år. Men vem är spelet gjort för? Vi försöker att hitta svaret och det är möjligtvis inte det svar som många fans hade hoppats på.

#command-conquer-generals, #command-conquer-red-alert-2, #starcraft, #supreme-commander, #starcraft-ii


Medlem
Recension - Red Alert 3

Byt motor för helvete! Jävla less på den där skiten, ge lite fysik!

Medlem

Gillade inte spelet ... Käns inte som Redalert överhuvudtaget...

Tråkiga MP banor var det oxo .. Presis som mapparna gjort halva banan (Ibland 1/4 ) och sen tagit crtl+c och sen crtl+v och sendan spegelvänt den kopierade banhalvan :S ...


signatur

Kan ej skriva åäö

De kanske skulle lagt lite mer pengar på spelet och mindre på PR, reklam och skådespelare.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Inaktiv

Håller inte med till 100% med recensionen, själv tycker jag det är ett underbart spel med fantastisk humor! Själv började jag med red alert 1&2 som mina första RTS spel för sådär 8år sen och tycker att den här titel är en värdig efterträdare.

Gillar det grymt, filmerna också ^^ och allra mest de sovjetiska soldaternas kommentarer. På inte tal om OST till spelet, det är fantastisk. Så det med att ljudet skulle vara ett skämt är bara bullshi*.

Men 4/5 får det, absolut.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Tyckte inte heller om det. Glad att jag inte köpte det, för jag hade nog inte spelat det länge. Det är vidrigt att microsoft har pressat in sitt Live-trams i det, och spelet i allmänhet är på tok för kaotiskt. Du kan inte zooma ut som i supcom och vissa enheter skjuter längre an vad din skärmvidd når, så du har ingen som helst överblick, enheterna är nästan gratis, så det är bara att pumpa ut saker, byggnader dör nästan ögonblickligen av vad som helst. Lägg sedan till att alla enheter har en specialfunktion som du måste vara beredd på att använda hela tiden, och som totalt kan avgöra ett slag, så har du en kaotisk röra som helhet.

Sen tyckte jag co-op AI:n bara förstörde i kampanjen. När man själv satt och byggde upp sin bas och gjorde fina murar och vakttorn så klarade ens AI-kompis av alla objectives och dödade motståndaren. Man blev berövad hela den där känslan av "Åh, jag har gjort något bra!", och ett par gånger så kom AI-kompisens enhet och dödade sista hp:n på en objective-byggnad jag hade stått och skjutit på.

Jag tyckte att C&C3 var riktigt bra. Det var snyggt, nyskapande och roligt. Istället för att man styrde runt enstaka infanterisoldater så hade man grupper, och man kunde uppgradera sina enheter (vilket man inte kan i RA3). Hela spelet gick en aning långsammare och det var helt enkelt mer taktiskt. Nej, mitt råd är att hålla sig undan detta spel. Enda skälet till att köpa det är för att se Stormare bryta på ryska.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Tyckte inte heller om det. Glad att jag inte köpte det, för jag hade nog inte spelat det länge. Det är vidrigt att microsoft har pressat in sitt Live-trams i det, och spelet i allmänhet är på tok för kaotiskt. Du kan inte zooma ut som i supcom och vissa enheter skjuter längre an vad din skärmvidd når, så du har ingen som helst överblick, enheterna är nästan gratis, så det är bara att pumpa ut saker, byggnader dör nästan ögonblickligen av vad som helst. Lägg sedan till att alla enheter har en specialfunktion som du måste vara beredd på att använda hela tiden, och som totalt kan avgöra ett slag, så har du en kaotisk röra som helhet.

Sen tyckte jag co-op AI:n bara förstörde i kampanjen. När man själv satt och byggde upp sin bas och gjorde fina murar och vakttorn så klarade ens AI-kompis av alla objectives och dödade motståndaren. Man blev berövad hela den där känslan av "Åh, jag har gjort något bra!", och ett par gånger så kom AI-kompisens enhet och dödade sista hp:n på en objective-byggnad jag hade stått och skjutit på.

Jag tyckte att C&C3 var riktigt bra. Det var snyggt, nyskapande och roligt. Istället för att man styrde runt enstaka infanterisoldater så hade man grupper, och man kunde uppgradera sina enheter (vilket man inte kan i RA3). Hela spelet gick en aning långsammare och det var helt enkelt mer taktiskt. Nej, mitt råd är att hålla sig undan detta spel. Enda skälet till att köpa det är för att se Stormare bryta på ryska.

Stormare dyker säkert upp på youtube.

Medlem

Håller med recension om poängen 3av5, och tycker RedAlert3 är mycket "fulare" än C&C3 TW och KW. Ljuden var också mycket bättre i TW/KW. Det här spelet håller inte alls måttet!!?

Ps. Med "fulare", menar jag inte bara själva grafiken utom också själva designen och "Art":en i spelet. Hade varit trevligare om inte spelet hade sett ut som nån färglad manga serie. Det ska vara mer "skitigt" som RA2 var och C&C3 oxå för den delen.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

vart är mitt C&C ? ja det undrar jag också, ååh westwood kan ni inte komma tillbaks och rädda denna underbara spel serie som nu är helt fördärvad

Medlem

jasså det hänns inte som Red Alert :'( vilken skam

som som varit i helt extas för att det kommer ett nytt Red Alert spel de gammla klassikerna är ju Epic..


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Honestly kännde jag på mig att det skulle floppa.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

Red Alert 2 var inte samma spel som 1. Red Alert 3 är inte samma spel som varken 1 eller 2.

Personligen kan jag vara utan allt trams som jag förknippar med många saker från USA, alla onaturligt många äckliga färger och den fruktansvärda AIn som jag svurit och åter svurit åt.

I CC3:TW och KW kändes det ändå som spelet till viss del hade en själ. Man ville spela vidare, för det var underhållande. Detta spel kan få en gäspning.

Tror jag ska installera 1an och spela igenom det igen. Var ett par år sen sist. Achhnowwledged!

Medlem

Första gången jag såg grafiken så visste jag att jag aldrig skulle spela/köpa det.

Medlem
Skrivet av matte89:

Håller inte med till 100% med recensionen, själv tycker jag det är ett underbart spel med fantastisk humor! Själv började jag med red alert 1&2 som mina första RTS spel för sådär 8år sen och tycker att den här titel är en värdig efterträdare.

Gillar det grymt, filmerna också ^^ och allra mest de sovjetiska soldaternas kommentarer. På inte tal om OST till spelet, det är fantastisk. Så det med att ljudet skulle vara ett skämt är bara bullshi*.

Men 4/5 får det, absolut.

Word.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Sen tyckte jag co-op AI:n bara förstörde i kampanjen. När man själv satt och byggde upp sin bas och gjorde fina murar och vakttorn så klarade ens AI-kompis av alla objectives och dödade motståndaren. Man blev berövad hela den där känslan av "Åh, jag har gjort något bra!", och ett par gånger så kom AI-kompisens enhet och dödade sista hp:n på en objective-byggnad jag hade stått och skjutit på.

Håller fullständigt med! Detta förstörde hela spelet för mig. Det gör att man inte kan spela spelet på sitt eget sätt utan måste enhetes spamma och bara slänga dem mot fiende basen, för det är vad din AI polare gör så gör man inte samma sak så fixar den allt åt en.

EA, gör om gör rätt!

Höll dessutom på att sätta drickan i halsen när skribenten skriver att han tycker RA2 är bland de bäst balaserade RTS spelen i världen... Prism Tanks någon? Det var ju tokigt obalanserat! Att ens nämna det i samma andetag som StarCraft är ju snudd på kätteri
RA2 var kul spel, men balanserat var det inte.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av matte89:

Håller inte med till 100% med recensionen, själv tycker jag det är ett underbart spel med fantastisk humor! Själv började jag med red alert 1&2 som mina första RTS spel för sådär 8år sen och tycker att den här titel är en värdig efterträdare.

Gillar det grymt, filmerna också ^^ och allra mest de sovjetiska soldaternas kommentarer. På inte tal om OST till spelet, det är fantastisk. Så det med att ljudet skulle vara ett skämt är bara bullshi*.

Men 4/5 får det, absolut.

Exakt.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

För det första är det skamligt att jämföra Red Alert 3 med Generals. Red Alert 3 är mycket, mycket bättre på alla sätt och vis. För det andra är Red Alert 3 precis som det ska vara, dvs precis som Red Alert 2. Och vadå "Ljudet är ett skämt"? Är ditt ljudkort trasigt eller? Musiken är fan det bästa jag hört sen Hell March 2.

Medlem
Skrivet av LocSin:

Höll dessutom på att sätta drickan i halsen när skribenten skriver att han tycker RA2 är bland de bäst balaserade RTS spelen i världen... Prism Tanks någon? Det var ju tokigt obalanserat! Att ens nämna det i samma andetag som StarCraft är ju snudd på kätteri
RA2 var kul spel, men balanserat var det inte.

Eh, jo det är det. Lirar du vanilla-versionen eller?

Medlem

Kan ju bara tala för mig själv nu men jag har lirat RA2 sen det kom ut, lirar det fortfarande online med polare och på ladders.
Om jag fått en krona för varje gång man svurit över den fruktansvärt dåliga AIn samt att RA2 är oerhört dåligt optimerat så skulle jag inte behöva ha ett jobb.

RA3 är minst sagt grymt. Det har den klassiska känslan, de komiska filmerna och ett jävligt bra flyt online.
Grafiskt sett var jag lite skeptisk första gången jag startade spelet då det såg ut lite som ett dockhus men jag vande mig riktigt snabbt och nu ser det faktiskt riktigt bra ut.
Har inte hunnit spela så jättemycket online men ett tjugotal timmar iaf och det finns flera taktiska saker som man lär sig utnyttja. I ra2 var det i princip tankrush som gällde eller om man var iskall nog, engirush. Just detta att alla tre faktioner har olika builds gör det väldigt intressant. Du kan t.ex sitta och hålla på försvar som allies i build-queue a la CNC3 men det går inte som sovjet.

Recensenten tycker det är jobbigt med specialförmågor men det ger bara det hela ett stort djup samt andra taktiska sett att utnyttja.

Någon i tråden klagade på att ens medhjälpare i kampanjerna klarade av uppdragen innan en själv. Det har aldrig hänt mig när jag lirat, kan kanske bero på att jag inte sitter och bygger murar runt min bas Attack är bästa försvar när det kommer till RA.

Det som dock stör mig är att det ibland kan vara svårt att se vissa trupper mot landskapet men efter att ha lirat ra2 i alla år så har man lärt sig att det är en "feature"

Hursomhelst, ett bra spel som jag förhoppningsvis kommer lira i 8år framöver. 4,7/5

Medlem
Skrivet av LocSin:

Höll dessutom på att sätta drickan i halsen när skribenten skriver att han tycker RA2 är bland de bäst balaserade RTS spelen i världen... Prism Tanks någon? Det var ju tokigt obalanserat! Att ens nämna det i samma andetag som StarCraft är ju snudd på kätteri
RA2 var kul spel, men balanserat var det inte.

Prism tanks är aldrig något man kör online, dom har 0 hp samt skjuter väldigt segt. kommer du med en vanlig tank rush mot dem så är dom totalt körda. Kör du som irak och har några desolators dör dom som flugor precis som mirage tanks gör.

RA2 är väldigt balanserat, kanske inte bäst balanserat i världen men jag håller med recensenten. Har dock inte nött andra RTS lika mycket som jag nött RA.

Medlem

Tycker recensionen var överdrivet dåligt. Red Alert 2 var helt enkelt sanslöst bra. Iofs, du har kanske extremt höga förväntningar. Däremot kan jag säga dig att Japan är överdrivet bra i 1.0.0 versionen, något som du antingen inte nämnde eller mer pinsamt, inte upptäckte(för en speljournalist). För ett enkelt bevis så sätt en brutal USA mot en hard Japan med ett litet handikapp och se vem som vinner.

Medlem

RA3 är dåligt i min mening.

Westwood kom tillbaka!


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

tok för bra betyg till det där spelet.. Westwood kom tillbaka.

Medlem

Synd att klassikerna var bättre :\


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

För att vara en spelsida så måste jag säga att ni är väldigt långsamma med era recensioner.

Medlem

Recentionens kvalité åsido. Så visar ju iaf hur långt tid det tog för den att komma upp, det vi vetat länge, att FZ har blivit en konsol site.

tfp
Medlem

delar av westwood återfinns på petroglyph games
http://www.petroglyphgames.com/

de har gjort empire at war och universe at war.

Spela Emperor: battle for dune. Ett av westwoods sista spel.
4 CDs (well, 5 med dokumentskivan). Ett spel som var relativt tidigt ute med rotational 3D. Storymässigt tar det väl vid där Dune 2000 (Dune II remake) slutade.

Med tanke på hur gammalt det är är det riktigt läckert med alliansmöjligheter och sånt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_for_dune

kanske skall ta ner mitt ur hyllan och trösta mig med ett riktigt spel. (det står bredvid Alpha Centauri... Civ3 eller 4? pffft. stick. )

Inaktiv

håller inte med att spelet var så dåligt, Jag älskade det. Filmerna var ju en höjdpunkt i spelets historia, sen varför störa sig på grafiken tycker det blev rätt snygt åndå. självklart ser det inte likadant ut som första C&C som jag spelade 96,

ger spelet 4/5


signatur

klaga inte på min stavning, dyslexi kan man som inte bara stänga av

Inaktiv

Tyckte inte spelet var så dåligt som vissa får det att låta som... lite för enkelt dock. =/

Medlem

Själv tycker jag Red Alert 3 är helt fantastiskt. Har spelat det i stort sett varje kväll sen det kom ut, tillsammans med mina vänner.
Det är framför allt humorn som gör det så roligt och alla lustiga situationer man kan hamna i.

Att det går spela Co-Op i Kampanjen är också något väldigt uppskattat och jag skulle inte ens få för mig att spela den ensam, nu när man vant sig vid att alltid ha en kompis att spela med.

Anledningen till att jag tror att visa är besvikna är nog för att de förväntar sig något annat än just ett Red Alert med sin typ av humor och cut scenenes.

Hur som helst, har man några vänner och ett öppet sinne för humor så är det ett givet köp.

123
Skriv svar