Massive får göra massiva spel

Robot
Medlem
Massive får göra massiva spel

thats... awesome


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

hoppas bara vi slipper korea-mmo a la sweden style

Medlem

detta sa ju egentligen inte så mycket men light mmo låter ju rätt nice undrar bara vad det är för typ av spel de är tänkta att göra..

Medlem

Mini MMO med vikingtema. Jag köper direkt.

MMO med utsvävningar kring nordiska mytologin skulle väl vara kul.

Medlem

Vad är ett MMO light är frågan?

Medlem

Helt fel tid att släppa mmos på. Det har Warhammer och AoC redan visat tydligt. Varför ger de inte bara upp... ?

Medlem

Den mest intressanta frågan är om Ubisoft tänker ge ut World in Conflict: Soviet Assault.

Medlem
Skrivet av Fisse:

Helt fel tid att släppa mmos på. Det har Warhammer och AoC redan visat tydligt. Varför ger de inte bara upp... ?

Mest troligt för att ett MMO inte behöver vara störst för att vara lönsamt, visst de tjänar inte samma pengar som Blizzard men tydligen tillräckligt för att det ska vara värt det. Annars hade det inte kommit lika många MMOn som det nu faktiskt gör.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Inaktiv

Men vafan, ska dom göra MMO av det ena och det andra. När ska dom lära sig att göra MMO av något inte nödvändigtvist gör det bättre.

Medlem
Skrivet av Fisse:

Helt fel tid att släppa mmos på. Det har Warhammer och AoC redan visat tydligt. Varför ger de inte bara upp... ?

Vad jag fattar ska detta mmo inte va samma typ av mmo som Warhammer och AoC.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Har inte folk börjat tröttna på herr Clancy?


signatur
Medlem
Skrivet av ALiENiD:

Vad är ett MMO light är frågan?

Ragnarok Online, Flyff, Runescape, Maple Story, Furcadia osv.

Ofta, i min mening, riktigt skräpiga spel.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Suck, dom gör ett jättebra strategi spel och dom blir förpassade till att göra mini mmo's ala maplestory, jag vet inte det känns mer som ett straff.

Inaktiv
Skrivet av Fisse:

Helt fel tid att släppa mmos på. Det har Warhammer och AoC redan visat tydligt. Varför ger de inte bara upp... ?

Skulle vilja påstå att WAR och AoC inte blev massiva hits därför att dom erbjöd lite nytt och bara mer av samma saker vi sett tidigare i diverse MMORPGs genom åren. Jag tror mer det är att folk vill ha något nytt, inte bara ett nytt lir med samma saker som det dom just lirade.

Medlem
Skrivet av Gortie:

Har inte folk börjat tröttna på herr Clancy?

Jo.

Ubi verkar ju använda hans namn på alla spel som har någon slags anknytning till modern (eller framtida) militär- eller underrättelseverksamhet, oavsett hur svag den anknytningen är.
Clancy skrattar nog hela vägen till banken, han också.

Medlem

MMO = "Massively Multiplayer Online"

Hur går orden "massively" och "light" ihop? xD

Medlem

Varför inte bara låta Massive göra det dom är bäst på? RTS utan basbyggande.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

kit
Medlem

Att massive ska göra mmo hörs ju på namnet

1
Skriv svar