dokumentären "Mind Control" på kanal5, vart får jag tag på den?!!

Medlem
dokumentären "Mind Control" på kanal5, vart får jag tag på den?!!

för ett tag sen(kanske ett eller två år sen) så gick det en dokumentär-serie på kanal5 som hette Mind Control. dokumentär-serien handlade om en kille som var jätte bra på att lura folk och avläsa vad de tänker osv. han lurade tex till sig pengar på ett trav genom att lämna in en lotto rad som man visste var fel men på nått sätt så kollade han i ögonen på kassörskan och hon gav honom pengarna! senare lämnade han tillbaka pengarna och bad om ursäkt för att han hade utnyttjat/lurat henne. hursomhelst nån som vet hur jag får tag på serien?? tack på förhand:D


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem

signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Inaktiv

det var rätt ballt ja.. är dock övertygad om att det mesta var fejk ^^

är det på tv, är det fejk


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

...är det på tv, är det fejk

Amen.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

jag antar att regeln "allt som står i aftonbladet är lögn tills motsatsen har bevisats" gäller även kanal5...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Ok, det är SPOILERS här under för folk som inte gillar att få det avslöjat hur magitrick går till.

Vad jag har lärt mig är att tricken oftast är enklare än man tänkt sig. T ex går det väl inte utesluta i den där filmen att mannen på gatan helt enkelt är med på det?

Jag har sett hans "Something wicked this way comes", och det är först i slutet man tycker att det han gör är fantastiskt... men efter att man har sett den börjar man fundera om det inte ligger något enklare bakom (bl a medhjälpare placerade bland publiken). Helt enkelt det som Simon Singh säger:

Skrivet av Wikipedia:

Simon Singh has argued that many of Brown's routines are simply standard magic tricks, and that no suggestion, hypnosis or other 'mind control' techniques are ever actually used, and has criticised him for making the viewer believe otherwise. By his own admission, Brown uses "magic, suggestion, psychology, misdirection and showmanship". On Brown's television and live shows he often appears to show the audience how a particular effect was used - often by placing words or pictures into a subject's mind with subliminal gestures or language. Singh's suggestion is that it is these explanations which are at the very heart of Brown's misdirection, that, by making the audience feel it knows how the trick is being achieved, he is able to hide the true methods by which the magical effects are created.

Inaktiv

haha... ja, magi är inte på riktigt.. tru dat

(:


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

1
Skriv svar