360 spöar PS3, Wii spöar alla

Inaktiv
360 spöar PS3, Wii spöar alla

Fanboykrig om 3, 2, 1..

Medlem

Ja Wii spöar verkligen alla. Ingen annan konsol på marknaden har så kass grafik! Ingen annan har så stora jaggies att mina ögon spyr. ingen annans konsoll har så kass grafik att det förstör annars mycket bra spel upplevelser. Nej fy blä för Wii Jaggies! (Dock rekomenderar jag Wii till spelare under 8år då det flesta spel har den nivån)

Medlem

jag köpte wii och sålde efter jag klarat mario. vet inte om jag ska skratta eller gråta över grafiken på wii. tycker spelen som var bra i sig blev näst intill ospelbara. t.ex no more heroes. Om man är på den nivån att man hoppar av glädje åt en motionkontroll är nog wii rätt. inte annars

Inaktiv

FIGHT!!!!!!

hoppas det kommer mer bra spel till Wii bara..det finns ett ganska dåligt urval nu.

jag skulle bli så glad, och väldigt förvånad om denna tråd inte förvandlas till ett hav av hat! kan vi hålla oss lugna denna gången? vi har alla olika åsikter men det finns ingen anledning att bråka om vilken konsoll som har störst e-penis

nu har jag varit vuxen så det räcker för idag

Inaktiv

Fint att se att den konsol som inte har gfx-horor som målgrupp fortsätter att gå starkast, förhoppningsvis så tar spelindustrin en hint från detta och slutar kasta bort större delen av budgetarna på grafiken i spelen. Om jag nu skulle köpa en konsol så skulle det nog bli ett Wii, dels på grund av priset, dels på grund av dess eminenta utbud av casualspel som passar perfekt i goda vänners lag.

Inaktiv
Skrivet av Heavy:

Ja Wii spöar verkligen alla. Ingen annan konsol på marknaden har så kass grafik! Ingen annan har så stora jaggies att mina ögon spyr. ingen annans konsoll har så kass grafik att det förstör annars mycket bra spel upplevelser. Nej fy blä för Wii Jaggies! (Dock rekomenderar jag Wii till spelare under 8år då det flesta spel har den nivån)

Ändå var Twilight Princess, Super Mario Galaxy, Okami, No More Heroes och Brawl otroligt välpolerade spelupplevelser. Men fan, man måste ju vara 8 eller yngre för att njuta av dom spelen :\

Kamma dig

Inaktiv

Möjligtvis den billigaste konsolen, men med alla tillbehör som behövs för att spela ett enkelt spel för två personer, blir det fan så mycket dyrare än vilken annan konsol.

Medlem

ps3 släpptes för sent och var för dur

Medlem

Fattar överhuvudtaget inte hur Wii kan sälja så bra som den gör, är i min mening en helt värdelös konsol på alla fronter. Har lirat en hel del olika spel på den och inget har känts riktigt bra, dessutom anser jag att kontrollerna är överskattade. Sämre precision har jag nog alldrig skådat. 360 däremot har jag full förståelse för att den säljer bra, även om jag inte tycker om den heller. Den har iaf ett billigt pris, bra grafik och en hel hög med intressanta spel. Sen går det ju utmärkt att chipa den också om man vill det, säkerligen delvis därför den säljer så pass bra. Har man en gång betalt för chippningen så är ju spelen nästan gratis efter det, dessutom har jag lagt märke till att dom flesta storspelen på senaste tiden kommit ut dagar om inte veckor före release. Själv föredrar jag min PS3:a då den passar mina behov bäst, dessutom tror jag den kommer hålla längst av dom tre konsolerna (min högst personliga uppfattning) med tanke på blu-ray.

Medlem
Skrivet av Ymer:

ps3 släpptes för sent och var för dur

Det lär väl mer vara så att fable 2 och gears 2 släpptes denna månaden...

Medlem

Konsoll-siffrorna är spelvärldens mellanöstern. Samma sak varje gång.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

MFC
Medlem

Wii rockar fett! Men det är ju min åsikt. Många spel suger men väljer man ut guldkornen så är det en bra konsoll. Efter det anser jag att PS3an är självklar, dock svindyra spel o ett hyfsat högt pris även om man får mycket på köpet, syftar bl.a. på BR-spelaren.
Xbox360 ger jag inte mycket för. Med kretsar som pajjar hela tiden, iaf första batcherna så tänker inte jag riskera något med att äga den. Håller mig till det som är gjort med hög kvalitet från början o det är Wii o Ps3an


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Wii är dyrare än x360 i Sverige. Har dessutom svårt att se den enorma dragningskraften till gamecube 1.5 när jag redan har en gamecube.
Men det är väl trevligt att såpass många tycker det är roligt att spela spel i alla fall.

Medlem

varför tar ni inte upp hur det går för 360 i japan?
Alla vet att ps3an inte kommer gå om 360 i US och alla vet att 360 aldrig kommer gå om ps3an i japan.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

Wii kan väll vara kul, ett tag. Dess "lasting appeal" verkar dock skitlåg.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av zdib:

varför tar ni inte upp hur det går för 360 i japan?

Kanske för att artikeln handlar om försäljningen i USA?


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Man får en liten tår i ögat :'(

Medlem
Skrivet av zdib:

varför tar ni inte upp hur det går för 360 i japan?
Alla vet att ps3an inte kommer gå om 360 i US och alla vet att 360 aldrig kommer gå om ps3an i japan.

Det har redan tagits upp, kolla i nyhetsarkivet.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Men alltså kan ni inte komma överens om att Wii är en marknad medan Xbox & PS3 en annan? Såklart de är konsoler och snor kunder från varandra, men fortfarande tydligt att Wii siktar in sig på en annan marknad. Att de sedan lyckas är väl jättetydligt?

Jag tycker inte om Wii alls, förutom vissa spel som t.ex. Ravin Rabbits (stavning?) och Mario möjligtvis, annars är det absolut den sista konsol jag hade köpt. Men det säger ju inte att konsolen är misslyckad utan bara att jag inte är den potentiella köparen.

Medlem

"I USA säljer Wii nämligen mer än dubbelt så mycket som Xbox 360 och Playstation 3 tillsammans." Sen när blev 803,000 fler än 491,000 plus 371,000?
Dom säljer inte inte mer än dom andra tillsammans, ännu mindre mer än dubbelt så mycket!


signatur
Redaktör
Skrivet av zdib:

varför tar ni inte upp hur det går för 360 i japan?
Alla vet att ps3an inte kommer gå om 360 i US och alla vet att 360 aldrig kommer gå om ps3an i japan.

Xbox 360 har vid vissa tillfällen sålt bättre än PS3 i Japan, vilket [n=22599 vi har skrivit om]. Nyheter handlar om aktuella ting, vad som sker nu. Jag har inga färska siffror på den japanska försäljningen, då finns det ingen anledning att skriva om det.


signatur
Redaktör
Skrivet av fegis:

"I USA säljer Wii nämligen mer än dubbelt så mycket som Xbox 360 och Playstation 3 tillsammans." Sen när blev 803,000 fler än 491,000 plus 371,000?
Dom säljer inte inte mer än dom andra tillsammans, ännu mindre mer än dubbelt så mycket!

Felformulerat, ska stå "Wii säljer mer än Xbox 360 och PS3 tillsammans", inte "...dubbelt så mycket som...". Fixat, tack. Men du blandar ihop siffrorna: det är DS som såldes i 491 000 ex, inte PS3.


signatur
dyb
Medlem
Skrivet av fegis:

"I USA säljer Wii nämligen mer än dubbelt så mycket som Xbox 360 och Playstation 3 tillsammans." Sen när blev 803,000 fler än 491,000 plus 371,000?
Dom säljer inte inte mer än dom andra tillsammans, ännu mindre mer än dubbelt så mycket!

Läs om nyheten, läs rätt
"I USA säljer Wii nämligen mer än dubbelt så mycket som Xbox 360 och Playstation 3 tillsammans."
1. Wii - 803,000 enheter
2. Nintendo DS - 491,000 enheter
3. Xbox 360 - 371,000 enheter
4. PSP - 193,000 enheter
5. PlayStation 3 - 190,000 enheter
6. PlayStation 2 - 136,000 enheter

Medlem

Jag har xbox360 å wii.
Jag spelar mest på xbox360. Mera spel som passar mig.
Men jag är välldigt imponerad av Wii, tekniken dom kör med, och hur liten och smidig själva konsollen är.
Jätte ballt projekt!
Och jag blir välldigt trött på alla småglin här inne som gnäller på grafik.. herregud! ni skulle ha varit med förr i tiden, Dos, Atari osv..
Det fungerar så här:

Spel-kännsla, kulighet > grafik.

vipps! en snabb läxa


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

exakt vad vill ni vi ska göra? Köpa Xbox360? noob tabeller...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Wii har en dragningskraft som konsol för hela familjen och det är ju det den vinner på tråkiga är ju att det är väldigt få bra spel om man inte räknar med retro delen. Plus så ligger väl Wii Play högt på listan mest för att det hänger med när man köper en Wiimote

Medlem

Wii har bara ett fåtal roliga spel. Medans Xbox360 har jätttemånga roliga spel.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

exakt vad vill ni vi ska göra? Köpa Xbox360? noob tabeller...

Så billig som den är, så varför inte?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Helt klart förstående, playstation 3 och xbox360 håller kvar sig för mycket i det gamla, wii är en nytänkande teknik med god marknadsföring. Den tilltalar den stora massan som normalt inte spelar "vanliga" spel Men ser fram emot vad sony och microsoft kontrar med nästa gång det är dags för konsoll release

123
Skriv svar