360 spöar PS3, Wii spöar alla

Medlem
Skrivet av Heavy:

Ja Wii spöar verkligen alla. Ingen annan konsol på marknaden har så kass grafik! Ingen annan har så stora jaggies att mina ögon spyr. ingen annans konsoll har så kass grafik att det förstör annars mycket bra spel upplevelser. Nej fy blä för Wii Jaggies! (Dock rekomenderar jag Wii till spelare under 8år då det flesta spel har den nivån)

fått för mig att det är mer "barn" som vill ha snygg grafik sen kan allt annat kvitta, så..?

MFC
Medlem

Mitt Wii spöar min gamla Xbox som har bättre grafik än Wii och detta oavsett vilket spel jag jämför med på Xbox. Nåja. Det är min åsikt o vad jag vill få sagt är att grafiken inte är allt!

Gamla dos-eran är det inte många här inne som upplevt märker jag.

Man får gärna tycka att att konsoller är bättre hit o dit men att gnälla bara på grafiken är fånigt. Grafiken spelar roll, det tänker jag inte förneka men det måste vägas mot spelglädjen och vad spelet har att erbjuda. Enbart grafik är ju inget som gör en konsoll bra.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

Mitt Wii spöar min gamla Xbox som har bättre grafik än Wii och detta oavsett vilket spel jag jämför med på Xbox. Nåja. Det är min åsikt o vad jag vill få sagt är att grafiken inte är allt!

Gamla dos-eran är det inte många här inne som upplevt märker jag.

Man får gärna tycka att att konsoller är bättre hit o dit men att gnälla bara på grafiken är fånigt. Grafiken spelar roll, det tänker jag inte förneka men det måste vägas mot spelglädjen och vad spelet har att erbjuda. Enbart grafik är ju inget som gör en konsoll bra.

Så fall ligger ju PS3 ganska bra till...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Är det några titlar som jag totalt missat till Wii som berättigar dom där försäljningssiffrorna? Jag måste vara helt clueless för jag förstår inte vad det är som får folk att köpa en Wii förtillfället.

Snälla, informera mig så jag kan röra mig wii igen efter den stått och samlat damm i 5 månader.

Inaktiv

Har fan en kompis i skolan som hela tiden tjatar att Playstation 3 är bättre och att de säljer mera.

Här har man iaf bevis.

Roligt att Xbox 360 visar sin goda sida. Lycka till Microsoft, er konsol är perfekt.

Inaktiv
Skrivet av 2infinity:

Helt klart förstående, playstation 3 och xbox360 håller kvar sig för mycket i det gamla, wii är en nytänkande teknik med god marknadsföring. Den tilltalar den stora massan som normalt inte spelar "vanliga" spel Men ser fram emot vad sony och microsoft kontrar med nästa gång det är dags för konsoll release

Nytänkande teknik? förutom sin viftpinne har den inte så mkt teknik att skryta om.

Medlem

Men såklart så säljer 360 bättre än PS3 i USA. Skulle vara mer av en nyhet om den inte gjorde det. Wii har vi ju vetat att den går bra länge nu, så det var ju inte så värst intressant heller. Kul för Nintendo iaf.

Medlem

ps3 säljer inte mkt för att de är dyrt
plus att 360 funnits längre

Medlem

var det inte rätt nyligen PS3 spöade alla andra konsoler, stod om det på FZ jag tror man kan få fram ungefär exakt de siffror man vill bereonde på hur dom tolkar statistiken.


signatur
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Är det några titlar som jag totalt missat till Wii som berättigar dom där försäljningssiffrorna? Jag måste vara helt clueless för jag förstår inte vad det är som får folk att köpa en Wii förtillfället.

Snälla, informera mig så jag kan röra mig wii igen efter den stått och samlat damm i 5 månader.

Svårt att veta vad du missat eller inte...
Även svårt att veta vad du gillar och inte

Det här är några spel jag tycker är bra iaf

Boom Blox
Korinpa
Metriod
Rayman Raving rabbids 1 och 2 (snart 3)
Excite Truck
Zelda
Tiger woods golf
Wii Fit

Mario spel:
Super Smash Bros Brawl
Mario Kart
Mario Party
Mario & Sonic olympics
Supermario Galaxy
Mario Strikers football

Barnspel:
De Blob
Crash of the titans
Bilar
Disney Princess
Nights Journey
Super Monkey Ball
Wario land

+ en massa sportspel som är roliga

Det tycker iaf jag är klart tillräckligt för att förstå varför så många fler köper wii istället för dom andra. De är bra spel för hela familjen vilket är större målgrupp än spel för grafiknördarna.

Inaktiv
Skrivet av bleak:

Nytänkande teknik? förutom sin viftpinne har den inte så mkt teknik att skryta om.

Hehe klockrent inlägg :).

Medlem
Skrivet av showerguy:

Har fan en kompis i skolan som hela tiden tjatar att Playstation 3 är bättre och att de säljer mera.

Här har man iaf bevis.

Fast ni kanske pratar om olika regioner. I usa har x360 alltid gått bra, men i japan och även i europa tror jag ligger ps3 försäljningen lite före nu. Men det gäller givetvis inte totala försäljningen eftersom x360 ligger med ett års försprång i försäljning.
Men wii ligger först i alla regioner.

Inaktiv

360 säljer bättre än PS3 för att 360 har fler bra spel att välja på. Samtidigt som MS ser till att PS3 exklusiva titlar hamnar på 360 också.

Wii spöar både 360 och PS3 för att den riktar sig till en mycket större målgrupp, nämligen vanliga "svenssons". Inte till oss gamers.

Själv skulle jag ALDRIG köpa en Wii.

Medlem

Kan ni vara snälla och skriva en enda nyhet om försäljningsframgågnar där ni inte skriver "skrattar hela vägen till banken" eller någon variant av det. Det börjar bli något utjatat...

Medlem
Skrivet av MFC:

Gamla dos-eran är det inte många här inne som upplevt märker jag.

Och än färre är vi som upplevt atari vcs(2600) när den var relativt ny
:\

Medlem

kul för dom att det går bra för dom.

spelar inte mycket wii solo ,men med kompisar och på firma fester så är det ett jkla ös

sist körde vi dock ps3 rockband på kontoret med alla instrument + song fan va man garva .

ska ju komma nått lik till wii tror jag

när till o med vd sitter o trummar som en värsta hannibal då vet man att det är en succe


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av wankstah:
Skrivet av bleak:

Nytänkande teknik? förutom sin viftpinne har den inte så mkt teknik att skryta om.

Hehe klockrent inlägg :).

Dumt inlägg snarare, menar du att Xbox är mer nytänkande? Det är ju såklart att Wii:ens främsta teknik är "Viftpinnen".
Vad är Xbox 360 utan grafik?

Medlem

Tycker många här kör med retoriken "Jag tycker det är dåligt så därför ÄR det dåligt". Även om man själv inte tycker om Wii så finns det bevisligen många andra som gör det. Att sitta och säga att alla spel till Wii är kassa när de underhåller miljontals människor bevisar bara hur trångsynt man själv är.

Och sedan så äger en RIKTIG gamer såklart alla konsolerna.

Medlem

wii är en leksak som folk köper med wiisports, efter 2 veckor står maskinen där o samla damm


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Siffrorna talar väl tydligt nog? Ändå måste folk bete sig som IDIOTER. xD

Helt otroligt.

Inaktiv

Dom flesta jag känner som är ägare till Wii har tröttnat på dom, vissa kanske inte helt men spelar absolut inte lika mycket längre.

Blir nog ganska enformigt å stå där å vifta i längden kan jag tänka mig. Så att kalla det ny teknik javisst men jag tror ändå att 360'n å PS3'an är det som kommer hålla i längden.

PS3 :heart:

Medlem

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Det är ju helt klart bara folk med små penisar som köper ps3.
Jag menar eftersom alla alltid skryter om hur stora organ de har, så kan det ju inte vara den gruppen som köper ps3, för då hade det ju sålts bra många fler.
Den logiska slutsatsen är alltså att det är minoriteten med små wieners som köper konsolen.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Den logiska slutsatsen är alltså att det är minoriteten med små wieners som köper konsolen.

Ja du verkar ju veta vad du pratar om....

Medlem

Angående blu-ray till PS3 så förstår jag inte fördelen med att format som aldrig fått en boom och kommer nog aldrig ta över marknaden, på så vis så kommer många filmbolag att inte släppa filmer på det formatet etc.

Men PS3 kan få en eloge för att vara snygg.

http://www.e24.se/branscher/internetteknik/artikel_828255.e24


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av 2infinity:

Helt klart förstående, playstation 3 och xbox360 håller kvar sig för mycket i det gamla, wii är en nytänkande teknik med god marknadsföring. Den tilltalar den stora massan som normalt inte spelar "vanliga" spel Men ser fram emot vad sony och microsoft kontrar med nästa gång det är dags för konsoll release

Nytänkande teknik? förutom sin viftpinne har den inte så mkt teknik att skryta om.

Samt att Microsoft faktiskt testade den där tekniken till PC för lite drygt 10 år sen, ingenting nytt där egentligen, mest lite bugfixande och justeringar.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

Angående blu-ray till PS3 så förstår jag inte fördelen med att format som aldrig fått en boom och kommer nog aldrig ta över marknaden, på så vis så kommer många filmbolag att inte släppa filmer på det formatet etc.

Men PS3 kan få en eloge för att vara snygg.

http://www.e24.se/branscher/internetteknik/artikel_828255.e24

ditt uttalande är både felaktigt och lite sent då dom stora film bolagen redan tagit imot blueray med öppna armar.

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

Angående blu-ray till PS3 så förstår jag inte fördelen med att format som aldrig fått en boom och kommer nog aldrig ta över marknaden, på så vis så kommer många filmbolag att inte släppa filmer på det formatet etc.

Men PS3 kan få en eloge för att vara snygg.

http://www.e24.se/branscher/internetteknik/artikel_828255.e24

Vilken idiot artikel, hur kan man jämföra dvd med blu-ray när dvd formatet har funnits i handeln i 15 år? Det är faktiskt så att blu-ray säljer bättre än dvd gjorde när tekniken var lika gammal.

Citat:

Apparently, analysts and vendors are stating that Blu-ray is definitely no DVD; in fact, according to them, it is actually doing much better than the DVD did 11 years ago. Analysts report from Format War Central, that the Blu-ray format has picked up 145.68% week over week with the release of Iron Man which took a huge 17% of total movie disc sales.

Reuters also reported that optical equipment parts manufacturer, Singulus Technologies, estimated that the Blu-ray format acceptance is much greater then that of the DVD 11 years ago. Singulus also stated that the demand for Blu-ray is about two times more than that of the DVD 11 years ago.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Vart det inte snack om att Blu-ray bara har 5 år till innan nästa teknik skulle avtäckas? Har för mig jag läste det någonstans? Var det på Kotaku montro, hmm hmm.

Ah well, jag har en Wii och en 360. Jag köper spel till min 360 medan jag använder min Wii att spela VC-spel på och inte mycket mer, men för mig så känner jag att det räcker. Jag är inte förtjust i den rörelsekänsliga kontrollen alls då jag finner den för oprecis och fladdrig och spelen tilltalar mig inte alls.

Inaktiv
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av bleak:
Skrivet av 2infinity:

Helt klart förstående, playstation 3 och xbox360 håller kvar sig för mycket i det gamla, wii är en nytänkande teknik med god marknadsföring. Den tilltalar den stora massan som normalt inte spelar "vanliga" spel Men ser fram emot vad sony och microsoft kontrar med nästa gång det är dags för konsoll release

Nytänkande teknik? förutom sin viftpinne har den inte så mkt teknik att skryta om.

Samt att Microsoft faktiskt testade den där tekniken till PC för lite drygt 10 år sen, ingenting nytt där egentligen, mest lite bugfixande och justeringar.

Det låter lite dumt att ni säger att att Wii inte har så mycket "nytänkande/teknik" att komma med då Wii är nog tio gånger mer "nyskapande" änn dom "vanliga konsolerna".

123
Skriv svar