Dracula: Origin

Robot
Dracula: Origin

Ett gotiskt äventyrsspel med vampyrtema, kan det vara något? Ja, gillar du pussel framför en engagerande story och står ut med en del skavanker kanske Dracula: Origin vara din kopp te.

#frogwares-game-development-studio, #sierra-entertainment, #kings-quest, #lucasarts, #dracula-origin


Medlem
Är det bett i Dracula: Origin?

Tråkigt och enkelt spel

Inaktiv

vad menar du med "den genre som är både sorgligt eftersatt och hopplöst föråldrad. Jag syftar naturligtvis på peka-och-klicka-äventyret som populariserades av Sierra med King's Quest och förfinades av LucasArts"?

Vadå eftersatt och föråldrad?

Inaktiv

Det jag menar är att det i princip bara är små entusiastföretag om gör spel i genren. Missförstå mig inte, jag älskar den här typen av spel, men de ligger knappast i framkant vare sig kommersiellt eller utvecklingsmässigt.

Medlem

De gör inte schack heller.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv

Jag håller med om att det Ibland var ologiska problem och det här spelet var INTE lätt. Dock har jag klarat det. Sen tycker jag även musiken är skön


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Inaktiv
Skrivet av Nils Karlén:

Det jag menar är att det i princip bara är små entusiastföretag om gör spel i genren. Missförstå mig inte, jag älskar den här typen av spel, men de ligger knappast i framkant vare sig kommersiellt eller utvecklingsmässigt.

Verkligen synd att det inte utvecklas fler spel av den här typen än vad det gör...

Älskar spel där man för en gångs skull verkligen får använda hjärnan och lösa problem.

Men inget slår ju Lucas Arts klassiker med den underbara humorn.

Medlem

Tycker spelet var väldigt bra, Dock har väl detta spel funnits ute i flera månader? slött att skriva om det nu

Men men.. vad hände med det andra "vampyr" spelet som skulle vara i stil med Monkey Island?

Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av Nils Karlén:

Det jag menar är att det i princip bara är små entusiastföretag om gör spel i genren. Missförstå mig inte, jag älskar den här typen av spel, men de ligger knappast i framkant vare sig kommersiellt eller utvecklingsmässigt.

Verkligen synd att det inte utvecklas fler spel av den här typen än vad det gör...

Älskar spel där man för en gångs skull verkligen får använda hjärnan och lösa problem.

Men inget slår ju Lucas Arts klassiker med den underbara humorn.

Håller med The dig och Fullthrottle är mina personliga favvosar.:up:


signatur
Inaktiv

Ni som saknar gamla LucasArts-spelen, håll utkik efter A Vampyre Story.

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=23370

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av Nils Karlén:

Det jag menar är att det i princip bara är små entusiastföretag om gör spel i genren. Missförstå mig inte, jag älskar den här typen av spel, men de ligger knappast i framkant vare sig kommersiellt eller utvecklingsmässigt.

Verkligen synd att det inte utvecklas fler spel av den här typen än vad det gör...

Älskar spel där man för en gångs skull verkligen får använda hjärnan och lösa problem.

Men inget slår ju Lucas Arts klassiker med den underbara humorn.

Håller med The dig och Fullthrottle är mina personliga favvosar.:up:

dott

QRT
Medlem

riktigt törrt spel

Medlem

verkar ju helt otroligt bra!

Medlem

Det här äventyrs liret var det sämsta från detta året och det har kommit ut en hel del, och det säger ganska mycket tyvärr än av de sämsta äventyrs lir jag någonsin spelat med för att vara ärlig.

Väntar mycket på still life 2 som kommer snart

1
Skriv svar