Tävling: Fable II

Robot
Medlem
Tävling: Fable II

kanske man har en chans att få detta spelet ändå

Medlem

Hoppas man vinner detta spel som jag är sååå intresserad av! ( VILL HAAAA ):P
Men lycka till allihopa!:)


signatur

Wai

Medlem

gl hf dont win.

Medlem

Vinn väl, ett underbart spel, it is!


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Spelar just nu Fable TLC. Fable 2 ska jag iaf ochså få spela.

Vill ha! Verkar ruskigt bra:P Lycka till ni andra

Medlem

lite sent för en tävling nu kanske?

Medlem
Skrivet av Xrick:

lite sent för en tävling nu kanske?

Varför skulle det vara försent med en tävling nu? För att spelet redan har släppts? Det finns de som inte köper alla spel direkt på dess releasedatum, och jag är en av dem så den här tävling passar mig väldigt bra.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Jag har inte Fable 2 så detta kommer bli skit roligt att vinna.

Kunde såklart alla frågor...

Medlem

Lycka till, Xbox:ers!
edit, haha


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Ingen motivation? Gnäll "lönar" sig.

Medlem

kom igen nu ge mig detta, har en sprillans ny xbox som är jobbig som fan att flasha, så jag behöver alla orginalspel som går att få tag på gief plox omg roflol

Medlem

"All you need is love!!! nanalala..."

- All I need is Fable2 aaaaand Ialreadyhaveanxbox360soplzgifmethegame!

Medlem

Skulle inte vara helt fel att vinna detta

Medlem

varför är det inga motiveringsfrågor längre? är dom för lata att läsa alla påhittiga svar?

Inaktiv

Tror det är mer på grund av det konstanta klagandet på domarna. (även om jag tycker att det är rättfärdigat i de flesta fall)

Redaktör

Fritextfrågorna är med för att vi ska slippa få Lotteriinspektionen på oss. Det är nämligen skillnad på tävling och lotteri; tävlingar kräver (på ett ungefär) en kreativ insats av deltagaren för att det ska vara berättigat att ge honom/henne ett pris värt pengar. Om inte räknas det som lotteri, och då är vinnaren skyldig att betala vinstskatt. Vilket väldigt få är sugna på. Men det har visat sig att prisets värde spelar in. Ett spel ligger under den nivån, varför vi testar att köra utan fritextfrågan i vissa tävlingar.

Och Bazil: det spelar ingen roll vilka vinnare vi utser; majoriteten förlorar, och då är majoriteten missnöjd med vinnarna. Man är alltid sig själv närmast.


signatur
Medlem

Va?
Betalar man om man vinner utan fritext frågor?


signatur

Wai

Medlem

Jag förstår ert resonemang - men lotteriet känns lika stort med eller utan fritextfrågorna

Skrivet av Noken8:

Va?
Betalar man om man vinner utan fritext frågor?

Läs Tompas inlägg igen

Skrivet av Tompa:

"Men det har visat sig att prisets värde spelar in. Ett spel ligger under den nivån, varför vi testar att köra utan fritextfrågan i vissa tävlingar."

Hoppas man vinner denna tävligen!

Medlem

Tompa: Skippa fritextsvaret och kör med gåtor eller att man ska rita en fin bild istället.

Sen är väl inte tvunget att just vinnaren ska betala vinstskatten. Oftast är det ju dom som har lotteriet som betalar vinstskatten, om det inte är fuffens företag.
Är ju lagom roligt att vinna en bil, och sedan betala 50papp i skatt.
Men å andra sidan tror jag inte FZ är intresserade av att betala vinstskatt för sina tävlingar.

Medlem
Skrivet av UltimateForLife:
Skrivet av Noken8:

Va?
Betalar man om man vinner utan fritext frågor?

Läs Tompas inlägg igen

Skrivet av Tompa:

"Men det har visat sig att prisets värde spelar in. Ett spel ligger under den nivån, varför vi testar att köra utan fritextfrågan i vissa tävlingar."

Hoppas man vinner denna tävligen!

Ja, men hur mkt kostar skatten då?


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Noken8:
Skrivet av UltimateForLife:
Skrivet av Noken8:

Va?
Betalar man om man vinner utan fritext frågor?

Läs Tompas inlägg igen

Skrivet av Tompa:

"Men det har visat sig att prisets värde spelar in. Ett spel ligger under den nivån, varför vi testar att köra utan fritextfrågan i vissa tävlingar."

Hoppas man vinner denna tävligen!

Ja, men hur mkt kostar skatten då?

sålånge FZ inte börjar lotta ut bilar, resor eller tiotusentals kronor så behöver du inte oroa dig. Det är allt du behöver veta.

Redaktör

Alltså, poängen med fritextfrågorna är att tävlingen ska bedömas som just en tävling och inte ett lotteri. Jag vet inte hur vinstskatt funkar, kolla hos Lotteriinspektionen eller Skatteverket om ni är intresserade. Och Drunken... Vi lottar aldrig ut någonting, det är därför det kallas tävling och inte lotteri.


signatur
Medlem

Ok, tack för svar!:)


signatur

Wai

Medlem

Känner att jag har större chans att vinna nu när fritextfrågorna är borta. De kräver alldeles för mycket kreativitet av mig.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Inaktiv

Utan fritexten känns det som jag faktiskt har en chans, mina svar var alltid lika usla.

Inaktiv

Han som typ vann Wow-tävlingen.. grejerna är värda några tusen.. 30 % skatt på det :/

Redaktör

Det kan man tro. Eller så kan man läsa det jag skrev ovan om varför vi har fritextfrågor.


signatur
12
Skriv svar