MelodiFestivalen 2007

Medlem
MelodiFestivalen 2007

Kollade med familjen(inte brorsan, han sa att en 360-kontroll var sönder så han fixade det istället)
och blev lite förvånad att The Ark vann. Min favorit var Zelmerlöws "Cara Mia"(Nej, han är inte min "idol")
Men vad tyckte ni?

EDIT: stavfel


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Gillade Andreas mest, det var så nära! The Ark var också ganska bra, men kläderna... fyfan!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Rätt meningslöst att The Ark vann, visar ju hur sjukt tråkiga svenskarna är.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Rätt låt vann iallafall.

The Attic feat. Therese skulle dock ha gått vidare från delfinalen.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

jag har en tråd om melodifestivalen jag också xD


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

Kass utbud av bra låtar 2007, men helt okej vinnare. Förra året fanns det tre riktigt bra (The Poodles, Andreas Johnson, Magnus Bäcklund) men då valde man att skicka Carola -.-


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

är jag den enda här som tyckte sebastians låt var bra?
och nej, jag är inte gay ^^


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

jag såg inte på detta program, kan nån berätta vad som hände?


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Inaktiv

sebastian ? NAAJ!


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

inte för att gnälla, eller jo för att gnälla: det fanns inte en enda låt i denna final som jag skulle vilja höra någonsin igen. normalt sett brukar det ju finnas någon trevlig dänga man kan tralla till lite när den går på radion, men i år var det helt svart


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

inte för att gnälla, eller jo för att gnälla: det fanns inte en enda låt i denna final som jag skulle vilja höra någonsin igen. normalt sett brukar det ju finnas någon trevlig dänga man kan tralla till lite när den går på radion, men i år var det helt svart

Instämmer.

Med tanke på årets värdelösa utbud, så måste jag ändå konstatera att svenska folket röstade rätt.

Medlem

lägg ner hela melodifestivalen. bara buffel och båg endå.
märktes ju direkt på all den skit som var med i år. finns nog 1000 bättre bidrag som skickades in som inte kom med pga allt fiffel de håller på med.

marcoolio och linda skulle haft med sin värsta schlagern, den är klockren. så bra text. så sann.:)

hur många sådana dära jävla arabic-pop-sound-a-likes-låtar ska man måsta höra också?!.. De efterapar ju som fan på sådan som vunnit förr. tror vi hade mer sådana rip-offs i sverige än något annat land.
btw...ska de göra rip-offs borde de ju lärt sedan i fjol...nu är det HARD ROCK HALELUJA som vinner. Mer rock!

btw,.. the ark,..ok.. men hur fan ser han ut fjollan Ola. Jag skämms över att han stroppar omkring på scenen i kvinnokläder och visar sin panodilfärgade mage. Byt scenkläder please. För just nu ser du ut som en dragqueen.

Hoppas Sverige åker ur skiten och inte lyckas kvala in nästa år.

Medlem
Skrivet av Achronos:

är jag den enda här som tyckte sebastians låt var bra?
och nej, jag är inte gay ^^

Nej, Sebastian hade kanske den bästa låten - men hans scenshow sög. Tycker faktiskt trots allt att rätt låt vann.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Rätt låt vann - helt klart!
Rätt låt kom tvåa - också helt klart!

Båda de bidragen var rätt svängiga och sköna. Hoppas bara Ola salo tränar bort sina mini-manboobs till Euron. Tänk ziggy stardust, Ola! FFS! Slimmat & androgynt är vägen


signatur

"Some peoples' internet should be made read-only"
http://pesnwiki.servehttp.com/

Inaktiv

*kräks lite hat*


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av prikk:

*kräks lite hat*

"Discuss"


signatur

"Some peoples' internet should be made read-only"
http://pesnwiki.servehttp.com/

Avstängd

The Ark var inte bäst, men jag tror att deras låt har störst chans internationellt. Vem tror att Andreas låt skulle vinna Eurovision? Inte då jag!

The Ark... ja... vad kan man säga? Ola Salos kläder var bland de mest bisarra jag sett, (nä, inte egentligen ). Jag har hört att han har erkänt sig som bisexuell också, och det förvånar inte särskilt mycket med tanke på de kläderna...

Inaktiv

du har HÖRT.. att han erkänt sig som bisexuell?

är det inte så att ola salo är typ en av sveriges mest kända icke-heteros?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

1. vilka och vad kvalificerar dom att vara "juryn"????????

2. jag och min flickvän är inte det minsta intresserade av melodifestivalen och dessa fem plågsamma veckor med det... men endå, utan att ha hört en enda låt förens i lördags (i brist på annat blev det att kolla på finalen) så visste hon och jag att the Ark skulle vinna, typ en vecka innan finalen ens varit av... väldigt mycket tävling/spänning då...

3. undra hur många bi/homo som röstade på the Ark just p.g.a. att Ola Salo är en så stor "icke-hetero"-ikon...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Lägg ner hela skiten!
Enda åsikt jag har och nånsin kommer att ha om melodifestivalen.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

med tanke på vilket låtutbud var ju the ark rätt låt man valde det minst onda så får det bli the ark.

Var inget vidare tryck i någon av låtarna.

Nu vet jag iaf varför jag inte sett någon melodifestival o schlagerfestival sen 7år tillbaka


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tycker Arks bidrag var helt ok. Tycker Ola Salos "provocerande framtoning" var trist. Ok om det hade haft med låten att göra men nu gjordes det bara för att vara bögigt och provocerande. Vilket är trist, eftersom det inte hade nåt med låten att göra.

Men men, det lär inte göra så mycket. I Finland tror man redan att alla svenska män är bögar. Det är kul att få sina fördomar bekräftade

Inaktiv

Jag säger så här.. The Ark var bäst, kommer lyckas bra i Finland också.. dom är så proffsiga på scen, nån som håller med mig?:D

1
Skriv svar