Microsoft tar upp kampen med Steam

Robot
Medlem
Microsoft tar upp kampen med Steam

Priskrig!!!


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Yey! EA Blev det ju fiasko för, men Microsoft har en chans...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Själv köper jag helst via GamersGate då jag tycker om Paradox spel och vill stödja dem. Samtidigt slipper man ett onödigt program som Steam som skall ligga i bakgrunden och vara internetanslutet med det alternativet.

Men visst är det bra med konkurrens. Skönt att marknaden för digital distribution börjar skärpa till sig. Snart får vi kanske en prisnivå som matchar de nästan obefintiga distributionskostnaderna.
Önskar bara att skivindustrin kunde lyckas med samma sak. Nyckelordet är utbud. Hör ni det, bolagsledningsfossil? U T B U D.

Medlem

GL HF Microsoft:)

Medlem

Steam blir det för mig iaf, orkar inte ha spel på fler än ett ställe.

Medlem

Jag tycker att Steam är riktigt nice! Men det gör ju ingenting att det blir lite konkurrens.


signatur

Besök gärna min blogg: http:/mwindmark.blogspot.com

Medlem
Skrivet av Forcie:

Själv köper jag helst via GamersGate då jag tycker om Paradox spel och vill stödja dem. Samtidigt slipper man ett onödigt program som Steam som skall ligga i bakgrunden och vara internetanslutet med det alternativet.

Men visst är det bra med konkurrens. Skönt att marknaden för digital distribution börjar skärpa till sig. Snart får vi kanske en prisnivå som matchar de nästan obefintiga distributionskostnaderna.
Önskar bara att skivindustrin kunde lyckas med samma sak. Nyckelordet är utbud. Hör ni det, bolagsledningsfossil? U T B U D.

Steam må kännas onödigt men är också otroligt skönt. Det laddar ner uppdateringar automatiskt, du slipper massa ikoner till spel på skrivbordet, de har ett stort sortiment med spel. De har även grymt bra priser på spel som är mycket bra.

När Steam kom fanns det inte mer än Half-Life och dess moddar (Day of Defeat, Counter-Strike) och det är växt otroligt under åren. I och med detta har de stor erfarenhet och det är inte alls lika segt och krävande som det var när det kom. (Beror på optimering och bättre komponenter förmodligen).

Med detta sagt så önskar jag Microsoft lycka till, tror dock inte att det kommer att bli lika populärt. Fast de har en stor skara användare så helt säkert kan man ju inte säga att det kommer floppa.

Medlem

Puh! Läste det som om det var stämningar på gång först.

Själv har jag använt Steam sedan betan av CS 1.6 och det har funkat bra, bortsett från problem med friends-listan för några år sedan. Jag tankar alltid i full hastighet och priserna är bra.

Kommer krävas en hel del övertygande från Microsofts sida för att jag ska överge Steam.


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Medlem

Om det integreras direkt i Windows 7 så kommer jag nog använda det. Fast då kommer väl EU slå Microsoft på fingrarna igen.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Yey! EA Blev det ju fiasko för, men Microsoft har en chans...

Vaa? Menar du att EA har också haft nåt i stilen med Steam?


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem
Skrivet av Sc00pii:
Skrivet av mosoloa1:

Yey! EA Blev det ju fiasko för, men Microsoft har en chans...

Vaa? Menar du att EA har också haft nåt i stilen med Steam?

Det finns fortfarande vad jag vet.
http://eastore.ea.com

Inaktiv

Va inte direkt oväntat..

Medlem

Kommer bojkottas.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

DLCn kommer att kosta extra, såklart.

Medlem

problemet är väll att de inte har några bra spel, jämfört me steam

Medlem

Steam är för finslipat för att microsoft ska kunna ha en chans.

Medlem

steam är löjligt dyrt mot handel i butik.

Medlem

Hm. Tycker de borde skita i att lägga ner pengar på detta. De har tillräckligt men monopol på allt från operativsystem till spel


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

lär väl komma gold membership precis som det är på boxen, lite mer pengar kan dom ju alltid mjölka ur sina kunder på

Inaktiv

Skräp. Microsoft är ju mer eller mindre fientliga mot moddande och gratisgodis, så dom kan ju rakt sagt ta och stoppa upp G4W nånstans.

Medlem

steam är helt klokrent, synd dock att man måste installera spelen flera gånger om man har flera konton på samma burk(kanske har ändrats sedan jag testade senast)

Inaktiv

Om de ska lyckas så måste de fixa så deras sidor fungerar bra i alla webbläsare, sen portar de IE6. Alla som har internet borde tvingas direkt vid boot att köra hem en uppdatering som innehåller Firefox 3. Att de bara bojkottar IE skiten. sen att MS IE utvecklare flyttas ihop med firefox utvecklarna och att de kan utveckla ihop.

Detta med marketplace är bara ett skämt.
Ska de få med sina 50+ gubbar som fortfarande har msn live som första sida eller? att köpa harpan i HD.

Medlem

inte oväntat, dock kommer dom tvinga folk att ha ett sånt konto likt vad EA gjorde med exclusiva betor/demos. får fortfarande reklam sen jag halvvägs ångra att jag inte vill göra ett konto där, men det första man gjorde var att regga sin mail och när jag inte kund bocka ur att jagi nte ville ha reklam så försökte jag avbryta..

MS lär göra som dom gjorde med vista och spel för windows. tvinga folk att gå över om dom ska kunna köra sina dx10 spel som moddare så enkelt lyckats får att fungera på xp.

även om steam har haft problem så har dom ändå gjort ett bra jobb och jag har inte tvivlat på att valve och steam. det är en bra ide och dom var långt före sin tid. med eller utan boxar.

Inaktiv

Självklart är jag sugen att börja använda mer Windows grejer när både min Xbox 360 och dator med Windows Vista funger dåligt.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Självklart är jag sugen att börja använda mer Windows grejer när både min Xbox 360 och dator med Windows Vista funger dåligt.

Touché!

Nae, jag tycker att Valve har legat i framkant med Steam som är för välpolerat för att få en konkurrent inom ett par år.

Medlem

Man kan ju faktiskt använda båda två..
Om denna tjänst erbjuder saker jag vill köpa så lär det knappast bli någon kamp om mig iallafall.


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Bra med konkurrens. Kanske det kan bli billigare på steam :). Jag menar man betalar ju princip fullpris för ett spel på steam. (med svensk skatt inräknat)

Medlem

lol och så kmr dem försöka ta betalt av DLC

Inaktiv

Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till...

Microsoft och EA vill man inte ge något, för de skulle verkligen ta ditt hus, Bankkonto, flickvän och själ om de gavs chansen. Efter det skulle de tvinga dig att skriva under ett kontrakt där alla dina saker måste bära Microsoft loggan, även din brödrost.. Din flickvän och själ får du tillbaka efter du kopplat din lön direkt till microsoft och mördat två Macintosh användare.. Efter det stämmer de dig för något slags regelbrott i det finstilta och tvingas lämna över din Själ, Flickvän, katt och mamma till microsoft igen...

Detta är varför jag använder Steam..

12
Skriv svar