Microsoft tar upp kampen med Steam

Medlem

finns det nått jag vill köpa där o jag inte vill ha en skiva och det inte finns att ladda ner via steam så självklart.

Körde eas variant funka super bra.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Orkade inte läsa igenom kommentarer ovan så ursäkta om svaret redan finns..=)

Kommer det här funka som ett program precis som steam eller via deras hemsida?
Kommer ju bli ganska jobbigt om man ska ha massa olika program för en del spel i framtiden...


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Good luck with that! (inte något svar på någon fråga endast min åsikt om konkurrans med Steam)


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Inaktiv

Blir att ladda ner direkt. Detta kan nog bli grymt även om Steam är grymare

Lycka till : Steam, EA Link och MS

Inaktiv

Nej, tänker inte ge det här en chans. Steam för hela slanten!

Medlem

grejen är ju den att microsoft är lite större, och har lite mer resurser än valve. om microsoft verkligen ville skulle de troligen kunna peta bort steam utan problem. fixar de bara en bra klient och släpper spel till 50-75% av kostnaden på steam så kommer de snart konkurera ut steam.

Medlem
Skrivet av Netfeed:

steam är helt klokrent, synd dock att man måste installera spelen flera gånger om man har flera konton på samma burk(kanske har ändrats sedan jag testade senast)

Det har ändrats, om du loggar in på ett annat konto än ditt eget på din dator, eller om en kompis gör det - så kommer du kunna spela alla de spelen som han och du har gemensamt från hans konto. Plus att du kommer kunna installera spel som han har köpt, men inte du har tillgång till. Men dessa går inte att använda om du inte är inloggad på hans konto.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

steam har ju fortfarande sin coolhetsfaktor

Inaktiv

(Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till...

Microsoft och EA vill man inte ge något, för de skulle verkligen ta ditt hus, Bankkonto, flickvän och själ om de gavs chansen. Efter det skulle de tvinga dig att skriva under ett kontrakt där alla dina saker måste bära Microsoft loggan, även din brödrost.. Din flickvän och själ får du tillbaka efter du kopplat din lön direkt till microsoft och mördat två Macintosh användare.. Efter det stämmer de dig för något slags regelbrott i det finstilta och tvingas lämna över din Själ, Flickvän, katt och mamma till microsoft igen...

Detta är varför jag använder Steam..)

Kan inte hålla med dig med en sak du skrev i texten. Och var att dom skulle be en döda två mac användare.
Eftersom Microsoft har gått ihop med apple så lär dom inte be dig eller någon annan att göra det

Medlem
Skrivet av moberg:

grejen är ju den att microsoft är lite större, och har lite mer resurser än valve. om microsoft verkligen ville skulle de troligen kunna peta bort steam utan problem. fixar de bara en bra klient och släpper spel till 50-75% av kostnaden på steam så kommer de snart konkurera ut steam.

Dock säljer ju valves spel som smör. Och dom bestämmer själva om dom vill sälja sina spel på M's tjänst. Vilket dom aldrig kommer göra. Så nej, steam kommer inte bli utkonkurrerat.

Medlem

Det här är ju bara en bra nyhet för oss gamers, priset på spel kommer att minska med den ökande korkurans.

Inaktiv

Steam > allt med MS att göra i dessa sammanhang.

Och steam suger verkligen, ta bort allt jävla msn tjaffs, ha endast en browser för servrar, installerade spel, ngn liten stilren reklam AD och en friendlist... INGET MER...

har ett par spel på steam men steam är dött.


signatur

a"C"RED -

Medlem

DLC SUUUGER!! ALLT KOSTAR TYP MP (Microsoft Points)!!!
Allt extra material förutom det som är onödigt,trailers eller saker som är skapade av självaste företaget är gratis.
Vanliga personer kan inte ladda upp saker (tex modifikationer) om det nu inte är ett inbyggt system i själva spelet (tex Far Cry 2 map editor).

Medlem

Känns som ett hopplöst försök av Microsoft att "konsollisera" PCn.

Xbox Live är löjligt och det finns inte en chans att jag skulle kunna tänka mig nått liknande till PC.

Spel ska gå att modda, extra tillägg ska vara gratis och dom gula, röda, blå och gröna knapparna från xbox kontrollern ska fan inte finnas.

Inaktiv

watch out! here comes $Microsoft$!

Medlem

Steam har gått från klarhet till klarhet. Lite knaggligt när det först började, men tjänsten har blivit bättre och bättre. Utökat med communitiy-bitar. Nu så släpps väl Steam Cloud i samband med Left4Dead och det tycker jag verkar vara ett riktigt bra koncept; att slippa ta backup på alla savegames och inställningar vore najs att slippa varenda gång man uppgraderar eller ominstallerar datorn.

Vissa spel på Steam är i dyraste laget för att vara downloadable content, men jag tror ju inte att det är Valve som bestämmer vad t.ex Ubisofts titlar skall kosta på Steam.

EA:s försök var ju bara skrattretande.

Microsoft kan kanske göra en tjänst som på allvar skulle kunna konkurrera med Steam, men jag tvivlar på att dem kan göra något lika bra. Det kommer att ta dem tid att komma ikapp Steam.

Medlem

Synd bara att steam är så jefla dyrt =/ Blir billigare att köpa spelen i butik oftast och det är ju fel. Borde vara mellan 50 -100 kr billigare på steam.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

COD5 för 9.99$? Vad har jag missat eller stämmer detta?
Nått till mobilen kanske....?

Inaktiv

Jag betalar gärna extra om jag slipper live.

Medlem

Så länge priserna är desamma som i butik och ibland även dyrare så blir de inget köp över internet för mig, varför betala mer för en produkt man inte kan ta på?

12
Skriv svar