Youtube segt på min stationära dator

Youtube segt på min stationära dator

Hejsan!

Är det någon som vet varför youtube laddar något otroligt segt medans det går blixtsnabbt på min bärbara?.
Det tar hur lång tid som helst att buffra ett klipp.

Har testat både Firefox och EI 7.0, samt rensat cookies osv.

Tack.

Inaktiv

Det tar lång tid för mig också. Både via bärbar och stationär så det ska nog vara så... För många som är inne på YT samtidigt kanske?

Medlem

YT laddar bara vissa klipp segt för mej. Men det är lite irriterande när det tar 10 min att ladda ett 5-minutersklipp.

Medlem

Antingen har ni många hopp mellan servers till youtube servrarna, eller så är det något mellan er ISP och youtube.

Finns nog ingen annan förklaring, för sidan går fint för mig.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Det går långsamt för att youtube använder 35% av internet. Om man fler använder youtube kommer internet snart att drabbas av en nätinfarkt. Allt enligt aftonbladet.

Men varför laddar den så himla snabbt på min bärbara som sitter i samma router?.

Inaktiv
Skrivet av teX:

Det går långsamt för att youtube använder 35% av internet. Om man fler använder youtube kommer internet snart att drabbas av en nätinfarkt. Allt enligt aftonbladet.

35% måste helt klart vara en överdrift >_>

Medlem

Har samma problem jag med.
Skitsegt på stationära och blixtrande snabbt på bärbara som står 30 cm bredvid den stationära och är ikopplad i samma router.

Verkar vara samma problem så fort jag ska kolla på filmsnuttar som buffras.


signatur

Insert funny qoute here

Skrivet av SFL|Krusty:

Har samma problem jag med.
Skitsegt på stationära och blixtrande snabbt på bärbara som står 30 cm bredvid den stationära och är ikopplad i samma router.

Verkar vara samma problem så fort jag ska kolla på filmsnuttar som buffras.

Ok, för mig är det bara på youtube. Google Video laddar skitsnabbt på båda datorerna.
Skumt...

Inaktiv

Har också varit med om samma sak. Så trist eftersom att YouTube är en bra site och jag har inte haft några problem innan detta.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

1
Skriv svar