Supreme Commander 2 tillkännagivet

Robot
Medlem
Supreme Commander 2 tillkännagivet

Wow, fan va gött!
Total Annihilation är fortfarande en stor favorit på LAN:en dock.
Ska bli intressant att följa utvecklingen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

SC var som TA fast med bättre graffe, hur mkt kommer 2an att skilja sig från 1an?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

ptr
Medlem

lär skilja sig en del eftersom det är ett samarbete med Square Enix. Spännande indeed.

Medlem

Underbart
Supreme Commander - Forged Alliance är det bästa strategispelet någonsin imo.

HUr mycket det kommer att skilja sig från ettan är en bra fråga. Finns inte så våldsamt många områden där förbättringar krävs
Men jag har ett stort förtroende för GPG, dom kommer säkert på något bra

Inaktiv

Man får ta och testa 1:an

Medlem

Hoppas det blir minst lika bra som Supreme Commander o Forged Alliance


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Inaktiv

Hoppas det blir allt annat än en massa prickar som flyger omkring på skärmen...

Medlem

Låter ju helt underbart! Vet inte hur många timmar jag lagt på första spelet, det var verkligen underbart!

/ LordDaimos

Inaktiv

det som saknas är ju lite mer varierande enheter pga vilken ras man väljer, annars är det ju kalas som det är redan

mer maps från utvecklarna o lite bättre AI vore fint det också

Medlem

Gött,detta har man bara drömt om...

Medlem

Såg just en gris flyga förbi fönstret:$

Medlem
Skrivet av Dr.Muller:

Såg just en gris flyga förbi fönstret:$

Samma här, dock blev jag glad av att se den.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Inaktiv

Yay! Älskar ettan, började dock så sent så jag har aldrig riktigt fått chansen att bli riktigt bra eftersom även de som kallar sig för noobs ändå är många gånger bättre än jag. Jag gillar dock skalan på spelet, skitkul att se hundratals tech 1-enheter komma åkandes/springandes/svävandes över marken bara för att förintas av några hundra andra tech 1-enheter.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

Najs

Efter att ha klarat av kampanjen i FA och frestats av påföljande teaserfilm undrade jag när nästa installation skulle tillkännages.

Medlem

Najs

Men det klår inte TA:Spring ^^


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem
Skrivet av Segas:

Hoppas det blir allt annat än en massa prickar som flyger omkring på skärmen...

Här är ett hett tips till dig: använd mushjulet så kan du zooma in vyn...

Skrivet av conthox:

SC var som TA fast med bättre graffe, hur mkt kommer 2an att skilja sig från 1an?

Just det där men fri zoomning från individuella enheter till full översiktsvy var, enligt vad jag tyckte, kanske det som faktiskt kändes som den största och bästa nyheten i SC jämfört med TA.
När man väl vant sig vid det så var det så himla smidigt. När jag spelade SC som mest så kom jag på mig själv att sitta och scrolla på mushjulet i alla möjliga andra applikationer och spel och undrade vad det var för fel för att jag inte kunde zooma in vyn.

Ärligt talat så skulle jag inte bli så besviken om SC2 var som SC1 med bara lite bättre grafik. Hade varit nöjd med mer av samma - som någon sade, det fanns inte mycket att klaga på i SC.

Jag trodde inte Chris Taylor kunde göra något fel, men det var innan jag testade Space Siege demon. Nu hoppas jag verkligen att han inte gör någon sådan dundermiss i SC2.

Medlem

Från och med idag kan du även köpa SupCom + Forged Alliance över Impulse

Medlem

Tyckte ettan var rätt mediokert utan krav på någon sorts taktik eller strategi, bara spamma enheter så vann man. Det var aldrig tråkigt, men ett dussin spel som jag spelade igenom en gång sen blev det avinstallerat och fördriver det tiden i min spelhylla med att samla damm.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Jag märker att du alldrig testade att spela online LocSin

kolla in lite filmer på www.quadv.com

Medlem
Skrivet av Sevenix:

Jag märker att du alldrig testade att spela online LocSin

kolla in lite filmer på www.quadv.com

Nä jag spelar aldrig online, föredrar singleplayer alla gånger.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av RazorShard:

Ärligt talat så skulle jag inte bli så besviken om SC2 var som SC1 med bara lite bättre grafik. Hade varit nöjd med mer av samma - som någon sade, det fanns inte mycket att klaga på i SC.

Man kan undra vad meningen med att göra en 2a är då? Skulle det inte varit bättre med en expansion, eller kanske med de så hatade (och älskade) booster packsen - eller varför inte gratis kartpaket som brukar komma till UT-spelen?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

woohoo har presis börjat lira ettan och det är skit kul

Medlem

SC var något för segt för min smak måste jag säga, tar ju timmar om man ska utveckla alla grejjer och sånnt i en match.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

SC var något för segt för min smak måste jag säga, tar ju timmar om man ska utveckla alla grejjer och sånnt i en match.

I jämnförelse mot andra RTS då det tar 30 sec att få den bästa enheten och sen spenderar du 1 timme med att skicka dem mot varandra och tittar på.

SupCom matcher 1v1 PRO tar inte längre än 30 min, och du kanske kommer upp till Tier 2 med dina enheter, det är nog det enda spelet där du måste ligga på offensiven hela tiden även innan du "har den starkaste armen du kan ha".

Att allt inte byggs i varje game gör bara att varje game blir mer varierande.

P.S. SupCom, inte SC. SC är Starcraft

Medlem
Skrivet av Sevenix:
Skrivet av Tommy_h:

SC var något för segt för min smak måste jag säga, tar ju timmar om man ska utveckla alla grejjer och sånnt i en match.

I jämnförelse mot andra RTS då det tar 30 sec att få den bästa enheten och sen spenderar du 1 timme med att skicka dem mot varandra och tittar på.

SupCom matcher 1v1 PRO tar inte längre än 30 min, och du kanske kommer upp till Tier 2 med dina enheter, det är nog det enda spelet där du måste ligga på offensiven hela tiden även innan du "har den starkaste armen du kan ha".

Att allt inte byggs i varje game gör bara att varje game blir mer varierande.

P.S. SupCom, inte SC. SC är Starcraft

Killen som kan, skrev SC i den här tråden då nyheten handlar om "S"upreme "C"ommander, fast folk är lite slöa där uppe på den här sidan.

Löjlig överdrift du gjort också.
Och vad är skillnaden då menar du att det tar 3 timmar att bygga värsta enheten i SupCom och sen spenderar 10 timmar att skicka dem mot varandra och titta på?

P.S jag överdrev medvetet nu jag=)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Det är inte många games som du någonsinn lyckas få upp den värsta enheten i SupCom, svårigheten att balancera Arme mot tech samt Economy är det som gör SupCom svårt.

förkortningen påpekade jag bara för att jag har varit i många diskussionen där SupCom har jämnförst mot SC, och då blir det jobbigt om det inte är rätt

Medlem

1vs1 i SupCom FA tar normalt sett 10-15min.
Lagmatcher tar oftast runt 30min på hyffsat stora kartor och då använder man alla enheter förutom game-enders.

Kör FFA på stora kartor så tar matcherna ofta 1h+, beror dock mycket på hur skickliga spelarna är.

SupCom offline är inge vidare, man missar verkligen det roliga om man inte går online

Medlem

Wohoo!!! Jag som hoppades på en patch iaf till FA och nu kommer dessutom en uppföljare!!!

SC:FA går fortfarande hett på de flesta lan man åker på. Grymt skoj i multiplayer och speciellt custom coopmissions mot bra AIs.

Medlem

Ett tips till er som kör mot Ai'n men har tröttnat för att den suger så finns det bra Ai mods man kan ladda ner

Sorian's kör jag och tycker att den ger bra motstånd
http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=22908

denna funkar såklart i multiplayer

Kör även med 4th Dimensions modden, ger lite nya enheter och balanserar spelet lite. Sorian Ai'n funkar också till denna mod
http://forums.gaspowered.com/viewtopic.php?t=30980&postdays=0...

12
Skriv svar