Compulsion to Multiplay

Medlem
Compulsion to Multiplay

Vissa började med #Quake, andra började med #Age of Empires men jag som så många andra började med #Half-Life: Counter-Strike. Vissa spelar för att tävla, andra bara på skoj. Själv så tillhör jag den senare kategorin som spelar för skojs skull. Men för några år sedan så var jag en del av en engelsk/waleisk clan [ICDT] och vi hade några roliga tider i CyberAthlete Amateur League, men längre än så har jag inte förmått mig att gå.
Alla har väl sin dragningskraft som håller sig kvar vid onlinespel, min egen är nog att jag är tävlingsmänniska egentligen. Inte för att jag vill vinna hela tiden och jämföra mig själv mot andra, men också för att uppleva den mänskliga faktorn med nått helt digitaliserat. Jag tror att de flesta här har upplevt hysteriskt roliga tider med folk som gjort bort sig, sagt något skoj eller sett något roligt på en server i ett spel. Det är väl det som är tjusningen också, vad ska hända härnäst?
Såklart njuter jag av en bra scriptad story som fängslar och trollbinder en, men livslängden och de riktiga magiska ögonblicken i ett roligt multiplayerspel är svårslaget. Sen har jag en förkärlek till FPS också, har lite svårt att spela RTS och renodlade rollspel, med vissa undantag såklart. Äventyr har jag dock alltid gillat så som Zelda, BG&E och Dreamfall.
Dags för en lista till nu då!

Vad går varmt i burken just nu?

Andra multiplayers som gått varma:

Hur började du? Vad håller dig kvar?

#blogg

Medlem
Compulsion to Multiplay

Cs som alla andra förmodar jag... Men det övergav jag för länge sen. Team fortress 2 har rullat varmt ända sen det kom ut.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Cs som alla andra förmodar jag... Men det övergav jag för länge sen. Team fortress 2 har rullat varmt ända sen det kom ut.

Jag köpte Orange Box på releasedagen och direkt efter episod 1, 2 och Portal var avklarat så började jag nöta Team Fortress 2, måste påstå att jag var rätt bra då! Men sen tröttnade jag efter ca. 2 månader och började spela Day of Defeat Source istället. Men nu har det kommit så många uppdateringar och nya achievements så att jag funderar på att börja lira igen!:)

Medlem

Det bör du helt klart göra. Jag hade ett långt uppehåll med men började spela nyligen igen :). DOD:S spelade jag också ett tag, tröttnade dock :P.

Medlem

Spelade lite igår faktiskt. Jäklar vad mycket nytt det har kommit! Banor, nya vapen o grejer!

Så är det med Valves multiplayerspel, de är beroendeframkallande i början, men man måste ta en paus efter ett tag:)

Medlem

Möjligt. Men nu är jag fast igen :).

1
Skriv svar