"L4D gör det Daikatana försökte göra"

Robot
Medlem
"L4D gör det Daikatana försökte göra"

Frågan är väl om utvecklarna ska ta det som en komplimang eller en diss.

Medlem

Haha med den rubriken var jag säker på att han skulle dissa spelet


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Trodde jag med


signatur

Mirrors are more fun than television

Medlem

Nah, Romero älskar ju sitt spel så han ser det som en komplemang iaf

Inaktiv

är inte han typ 85? älska hur han låter som en tolvåring på sin blogg haha.


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

Medlem

Lever han fortfarande???


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Lever han fortfarande???

Tyvärr

Medlem
Skrivet av FZ:

John Romero hyllar Valves zombieslaktare genom att jämföra det med sin flopp.

Haha. Skönaste rubriken på länge. xD

Medlem

Lite missvisande rubrik, Romero säger att L4D är vad han ville att Daikatana skulle vara.

Citat:

Left 4 Dead does very right what i was attempting with Daikatana

Personligen tycker jag Daikatana var riktigt roligt i co-op, sög bara att jag fick Daikatana'n till lvl 5 tio sekunder innan vi klarade spelet.

Medlem

Håller med, helt missvisande rubrik.

Medlem

Sämst skrivna rubriken på år och dar? Det är ju inte alls vad han skriver, det står "Left 4 Dead does very right what i was attempting with Daikatana - going through a story with sidekicks."

Vad som INTE står däremot, är att Daikatana är på något sätt samma som Left 4 Dead, oavsett hur man väljer att läsa artikeln.

Hade det inte varit bättre att skriva något som - Romero tycker att Left 4 Dead, hitintills, är det spelet som återskapat den gamla Doom-känslan bäst och hade hoppats att Daikatana hade fungerat lika bra när det gäller sidekicks.

Hade man skrivit en såpass bra rubrik (med reservation för stavfel så klart), då kunde man skippat den onödiga artikeltexten med, som även den är inkorrekt och dålig. Det står inte alls att Left 4 Dead är av samma värdighet som Duke Nukem och Quake.

Verkar svettigt - att ha massa praktikanter som lägger ut nyheter och läser expressen samtidigt.

Men vem är jag att bry mig, bara en helt vanlig läsare som inte bryr sig om något som kallas korrekta nyheter - jag tittar bara på bilder, ni kunde i alla fall lagt upp en bild från Daikatana - eller det här Left 4 Dead som alla pratar om.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Lite aftonbladet vibbar över detta.

Bortsett från att han har stavat rätt så ser bloggen ut som en 12årig fjunis..

Medlem

Nu kom jag på vad ni kan ändra till Left 4 Dead = Daikatana enligt Romero = Enligt Fragzone. Så blir alla nöjda! Jag är fan bäst.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Nu kom jag på vad ni kan ändra till Left 4 Dead = Daikatana enligt Romero = Enligt Fragzone. Så blir alla nöjda! Jag är fan bäst.

Medlem

Snubben måste verkligen ha höga tankar om sitt spel

Medlem

Gå in på Aftonbladet.se så får ni se missivisande rubriker... helt jävla katastrof.

Medlem

Nu har jag missat något. Vad för grodor har han sagt som är så pinsamma då?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Vilken rubrik. Snacka om att vilja ha fler "läsare" Får Calle Johansson pengar för varje klick eller?

Medlem

Alltså, det börjar fan bli på gränsen att jag lägger ner att läsa FZ och börjar hänga på nån annan sida som inte går åt aftonbladethållet... Snart kanske FZ borde byta namn till "en ding ding (spel)värld"


signatur

Johan Pilestedt

Medlem

Ahhhhh!!! HAHAHAHAHAHA


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Man kan påpeka att rubriken inte är något vidare men att gnälla som en bitter kärring är väl onödigt.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Skrivet av Wazz:

Alltså, det börjar fan bli på gränsen att jag lägger ner att läsa FZ och börjar hänga på nån annan sida som inte går åt aftonbladethållet... Snart kanske FZ borde byta namn till "en ding ding (spel)värld"

Om en skämtsam rubrik får dig att bli så upprörd så förstår jag inte hur du orkar gå utanför dörren på morgonen.
"Ack jadå här kan vi klart och tydligt se att FZ´s skribenter håller en på tok för låg standard för att ens fungera till importerat portvin. Skandal!"

Klaga sådär på något som du får gratis, tjena! Kom med lite konstruktiv kritik istället för att vinkla plommonstopet framför ögonen. = )

Skägg.
10 Chambers

Sådärja, ändrade rubben trots allt. Texten finner jag dock inte missvisande på något sätt.

Såhär går det väl när en gammal avdankad nyhetsplitare försöker komma in i matchen igen. GG, eller vad kidsen säger.


signatur
Redaktör

Ni har rätt i kritiken, rubriken var missvisande. Den är nu ändrad.

Vi förstår kritik utan att ni behöver ösa galla ur er (hej Hipshot och Wazz. Fast jag kanske ska säga hej då till den senare...?). Alla gör misstag ibland, det betyder inte att vi sålt våra själar till den där onda kvällstidningsdjävulen vars enda mål är att skriva så dåligt och falskt som möjligt. Eller varför de nu skriver som de gör. Vi har hursomhelst ingen avsikt att konkurrera med dem, vad vissa här än tror.


signatur
Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av Wazz:

Alltså, det börjar fan bli på gränsen att jag lägger ner att läsa FZ och börjar hänga på nån annan sida som inte går åt aftonbladethållet... Snart kanske FZ borde byta namn till "en ding ding (spel)värld"

Om en skämtsam rubrik får dig att bli så upprörd så förstår jag inte hur du orkar gå utanför dörren på morgonen.
"Ack jadå här kan vi klart och tydligt se att FZ´s skribenter håller en på tok för låg standard för att ens fungera till importerat portvin. Skandal!"

Klaga sådär på något som du får gratis, tjena! Kom med lite konstruktiv kritik istället för att vinkla plommonstopet framför ögonen. = )

Jag brukar vanligtvis inte kommentera på kommentarer, men anyhoo:

En skämtsam rubrik i all ära, men jag såg inte skämtet i rubriken, det var snarare att delvis smutskasta Romero, vilket jag har inget emot - jag tänkte direkt "Men, den där klåparen, hur fan kan han arbeta som designer?" - Men när jag senare såg att Romero hade gjort ett vettigt uttalande så förstår jag inte varför rubrik var skriven på det sättet.

Sen handlar det ju att få en reaktion också, med en snabb liten urspårning blir det helt klart fler som läser och får någon slags känsla oavsett om dom håller med eller inte, och det lyckades jag ju med då du uppenbarligen kommenterade ^^

Angående att man inte har rätt att klaga på något som är gratis? Ja, visst gratis och gratis - FZ betalas ju med affischering, på samma sätt som att man inte har rätt att klaga på TV4? Det är klart att man alltid ska kunna ge kritik och saker som är dåliga, även om dom är gratis!

Och ang. konstruktiv kritik, så visst, jag kunde ha varit mer tydlig och ber om ursäkt för det.
(nu såg jag på min MSN-nyhet att namnet är ändrat igen till "L4D gör vad Daikatana försökte" - riktigt bra rubrik!

Skrivet av Tompa:

Ni har rätt i kritiken, rubriken var missvisande. Den är nu ändrad.

Vi förstår kritik utan att ni behöver ösa galla ur er (hej Hipshot och Wazz. Fast jag kanske ska säga hej då till den senare...?). Alla gör misstag ibland, det betyder inte att vi sålt våra själar till den där onda kvällstidningsdjävulen vars enda mål är att skriva så dåligt och falskt som möjligt. Eller varför de nu skriver som de gör. Vi har hursomhelst ingen avsikt att konkurrera med dem, vad vissa här än tror.

Jag ber om ursäkt för min super-"aggro"-kommentar, var lite hetsigt skriven ^^

Och självklart skulle jag aldrig sluta läsa FZ <3


signatur

Johan Pilestedt

Medlem
Skrivet av Tompa:

Ni har rätt i kritiken, rubriken var missvisande. Den är nu ändrad.

Vi förstår kritik utan att ni behöver ösa galla ur er (hej Hipshot och Wazz. Fast jag kanske ska säga hej då till den senare...?). Alla gör misstag ibland, det betyder inte att vi sålt våra själar till den där onda kvällstidningsdjävulen vars enda mål är att skriva så dåligt och falskt som möjligt. Eller varför de nu skriver som de gör. Vi har hursomhelst ingen avsikt att konkurrera med dem, vad vissa här än tror.

Jag håller med. Det finns Klagomål och det finns kritik. Att enbart klaga hjälper inte någon. Att däremot ge någon slags konstruktiv kritik bidrar däremot till något.

Redaktör
Skrivet av Wazz:

Och självklart skulle jag aldrig sluta läsa FZ <3

Fridens. :heart:


signatur
Medlem

Fortfarande! Vad har Romero gjort som är så pinsamt?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Alltså seriöst, det är fortfarande fel och eftersom ni inte alls verkar förstå kritiken så måste man ju spy galla över det - oavsett om ni säger att ni förstår eller inte.

Nu när rubriken har blivit tillfixad så kanske man skall ta och se efter sammanfattningen med, eller? Åter igen, John Romero har aldrig i artikeln ni länkar till jämfört L4D med Daikatana, han säger att han ville att sidekicksen i Daikatana skulle fungera så bra som de gör i L4D. INGET ANNAT. Är det så att Calle Johansson har en beef med John Romero - för att den tidigare måste skriva om spelen den senare skapar?

Vad är det här? Någon form av diskotek eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar