Nyhet: Du har fyra dagar på dig!

Medlem

Det titeln antyder om är en online upplevelse som startats i samband med Heavy Rain. Under fyra dagar med start den 26 januari så kommer man få kasta sig in i olika utmaningar. När du registrerar dig får du också en "all access" t-shirt i HOME. Läs mer nedan:

Besök hemsidan för spelet som också erbjuder lite matnyttig information och bra musik: http://www.heavyrainps3.com

Welcome to Four Days: The Heavy Rain Online Experience.

When the time is right you will embark on a unique series of three live
four-day challenges that will draw you inexorably into the universe of
Heavy Rain.

Be warned, we're stepping into a dark world here. Stay alert at all times.
Anything you see or learn or hear - you may need later. You'll be contacted
via this email throughout the experience, directing you towards different
leads in the investigation.

The first four-day challenge will suck you into the fracturing mind of a
nascent killer. You need to know your prey to catch him. Keep your eyes
open, even as his malign influence starts to impossibly spread... and most
important of all, don't fall under his spell...

The second challenge is where you start helping. Detecting. Protecting.
Collecting and analysing evidence. Using your brain. Building a profile.
Talking to witnesses. Using subtlety, tact, imagination. The killer must be
found. You can be an important part of that. So don't mess up...

The third and final challenge is the endgame. If you've proved your worth,
you?ll be propelled to the highest levels of the investigation. But to
succeed, you'll need to re-enter the killer's psyche. Gaze into that abyss
again. You'll need to break all the rules to find your suspect. There are
multiple suspects. Which one is guilty?

Make your decision, and live with the consequences. Because in the end,
it's your call.

The clouds are gathering. The sky is darkening...

#blogg

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

ett spel som bara består av quicktime events... det är nog en film.

Medlem
Skrivet av zauii89:

ett spel som bara består av quicktime events... det är nog en film.

Stackars lilla pojk som är totalt inskränkt i traditionellt spelande. Heavy Rain är en evolution vad gällande integration med saker i spel. Jag tror du är lite avundsjuk att du inte får spela detta fantastiska spel.

Har en bra förklaring hur det fungera:

thats for action sequences. you CAN move around and explore in the game world, like in any third-person game. it's like Silent Hill but the crappy combat is replaced with dynamic QTE-sequences that you do not have to repeat if you fail. sounds good to me.

----------------------------------------------------------------

Heavy Rain should be very much like classic adventures. Without mouse control it'd be mind-numbingly slow to move a cursor around the screen, so instead of one button you have several, each tied to different interactive elements onscreen. This system is so responsive that it allows realtime combat to occur. Imagine if such a thing happened in Sam & Max (say, a gunfight between Jesse James' mummified hand and the sasquatch): you'd click on a fire button, on the gun to reload, on a barrel to take cover, on a rope to make a weight fall, etc. Make that very fast and replace mouse clicks with face buttons, and voila, Heavy Rain.

The bottom line is that there really isn't much difference between point-and-click and QTE other than speed.

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Avundsjuk? Varför? Sålde min ps3a då det ändå inte fanns något vettigt att lira till den, håller mig till Pcn o 360n.

Att man kan gå runt lite i 3rd person gör mig knappast intresserad, quicktime events är något som jag som gammal PC räv hatar, det är per definition en sak som kommit från konsollerna. Dessutom som sagt kan ju lika gärna köpa en film?

Medlem

Förstår inte problemet. Jag tyckte Fahrenheit var bra så jag kommer nog gilla det här med :).

Medlem
Skrivet av zauii89:

Avundsjuk? Varför? Sålde min ps3a då det ändå inte fanns något vettigt att lira till den, håller mig till Pcn o 360n.

Hey! 2006 called, they want there argument back!

Skrivet av zauii89:

Att man kan gå runt lite i 3rd person gör mig knappast intresserad, quicktime events är något som jag som gammal PC räv hatar, det är per definition en sak som kommit från konsollerna. Dessutom som sagt kan ju lika gärna köpa en film?

Nu när jag överbevisade dig så tar du med andra ord tillbaka ditt grundlösa argument du hade i första inlägget. Men du ser till att komma med ett till hopplöst inlägg med så mycket ogrundade påståenden att man blir mörkrädd. Jag ser att du har 3 st FPS som favoritspel vilket visar att detta spel från första början inte skulle intresserad dig. Trots detta måste du komma in och bete dig som ett troll. Visar bara vilken karaktär du har.

Att du jämför Heavy Rain som är en interaktivt spel mot ett passivt tittande är löjligt och totalt upp åt skogen fel. Du ska nog ge upp, du vet inte vad du pratar om.

signatur

Medlem
Skrivet av zauii89:

Var det inte Myst som satte igång hela den här genren?
Ett segt "äventyrsspel" är väl pc i ett litet nötskal...
Synd att man ska sabba konsolvärlden med såna här spel dock...:P

Skriv svar