Otacksamma jävlar!

Inaktiv
Otacksamma jävlar!

Lyssnade, som vanligt, på nyheterna på P3 i morse. Där pratades det om jordskalvet (eller bävningen, whatever) som har ödelagt mer eller mindre hela Haiti och halva prinsessan. Man sa att folket började bli upprört över att hjälpsändningarna inte kom fram "i tid" och det befaras nu att folket kommer ta till våldsamheter i sin frustration över situationen.

Alltså, ska ni klaga så kan det fan va. Tror nog att de flesta skattebetalare i länder som skickat ner hjälp känner att de hellre får lite extra skatteåterbäring än att lyssna på när folk har mage att klaga över att hjälpen som dessa godhjärtade regeringar faktiskt skickar inte kommer fram tillräckligt snabbt. Det är ju inte direkt så att välutvecklade västländer måste hjälpa till vid såna här katastrofer om de inte vill, så visa lite jävla tacksamhet istället och var glad att någon överhuvudtaget bryr sig.

Beggars can´t be choosers.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Inaktiv
Otacksamma jävlar!

När du själv blir drabbad kan du klaga, asshole.

Medlem
Skrivet av Andersson:

När du själv blir drabbad kan du klaga, asshole.

Men att de ska ta till våldsamheter för att de inte för hjälp?

Hjälpen är på väg, bara försenad. Vill de ha hjälp snart eller inte alls?

Medlem

Med tanke på hur många som dött där borta. (ligger lik i drivor) Så kan jag förstå varför dom är upprörda.

Medlem

Du har ingen aning om vilket helvete dom människorna måste leva i för närvarande så du kan dra åt helvete ditt bortskämda kräk.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv

Ser lite hätskt ut, så jag skriver vad jag svarade på frågan "har du förmåga att känna empati?" på loading.se:

"Visst har jag det, men inte när jag hör om sånt här. Svårt att känna empati för folk som tar till våld och förvärrar situationen ännu mer. Det är ju våldsverkarna jag vänder mig mot, inte alla haitier."


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

De är ju förbannade på sin egen regering/land. Inte på annan hjälp. Hade du inte varit fly förbannad om du hade varit i samma situation i Sverige om svenska myndigheter inte gjort något, och förlitat sig på utländsk hjälp?


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Inaktiv
Skrivet av Shimo:

De är ju förbannade på sin egen regering/land. Inte på annan hjälp. Hade du inte varit fly förbannad om du hade varit i samma situation i Sverige om svenska myndigheter inte gjort något, och förlitat sig på utländsk hjälp?

Klart jag hade vart det, men jag antar att om det nu blossar upp stridigheter så kommer även utländska hjälparbetare drabbas.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

Håller med kullberg här. Om en katastrof skulle drabba Sverige skulle fan inte jag börja bli våldsam om jag inte fick hjälp. Det förvärrar ju bara situationen, och gör det svårare att få hjälp.

Medlem

Bra, jämför Haiti med Sverige.
För det andra har du ingen aning om hur du hade reagerat om all infrastruktur reducerats till noll, rent vatten finns inte, ingen el, ingen sjukhuspersonal, ingen ordentligt våldsmonopol, med mera.
Men det är tydligen svårt att se längre än till sin nästipp.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Bra, jämför Haiti med Sverige.
För det andra har du ingen aning om hur du hade reagerat om all infrastruktur reducerats till noll, rent vatten finns inte, ingen el, ingen sjukhuspersonal, ingen ordentligt våldsmonopol, med mera.
Men det är tydligen svårt att se längre än till sin nästipp.

Det skulle vara kallt, jävligt, folk skulle dö och bli sjuka, kanske jag också. Men en sak kan jag fan lova: Jag skulle ALDRIG bli våldsam.

Vad menar du med ett "ordentligt våldsmonopol" förresten? En förtryckande polis/militärstyrka?

Medlem
Skrivet av kabex:

Det skulle vara kallt, jävligt, folk skulle dö och bli sjuka, kanske jag också. Men en sak kan jag fan lova: Jag skulle ALDRIG bli våldsam.

Hur kan du lova något sådant? Varit med om något liknande?

De flesta reagerar inte särskilt rationellt i nödsituationer.

1
Skriv svar