Richard Garriott lämnar NCsoft

Robot
Medlem
Richard Garriott lämnar NCsoft

dax att omsätta rymdupplevelsen i något som hämtar in färdkostnaden

Medlem

den där killen har ju inte skallen påskruvad rätt alltså...
Ingen man som gett sig själv smeknamnet "Lord Brittish" bör få så mycket uppmärksamhet som han får.

Inaktiv

den där killen har ju inte skallen påskruvad rätt alltså...
hahaha
nått har brunnit i skallen på han...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Han är ganska... Speciell... Säger mina polare som träffat honom.


signatur

---
Boo!

Medlem
Skrivet av chewiee:

den där killen har ju inte skallen påskruvad rätt alltså...
Ingen man som gett sig själv smeknamnet "Lord Brittish" bör få så mycket uppmärksamhet som han får.

gett sig själv och gett sig själv...

http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Garriott

visst han skapade väl iofs charactären "Lord Brittish" men smeknamn som sådana brukar ofta fastna och är nog inget han gått runt och kallat sig själv eller själv presenterat sig som...

sen vadå påskruvat galet? alltså... om han nu kände att han inte ville fortsätta på NCsoft så är väl det hans val? betyder inte att han är "knäpp"

geez...

Medlem

Fast det här med att han har sparat spelares DNA och karaktärsprofiler på en "Immortality Drive" ute i rymden, det... ja, det är kanske inte galet men minst sagt ganska originellt.

Medlem

Kanske blev han religiös av rymdfärden? xD

Medlem

Hahaha, Klippningen av bilde för det att se ut som att han har mer hår än han har


signatur

Mirrors are more fun than television

Medlem

Glömde han hjärnan där uppe eller?

Medlem

Richard Garriot left Richard Garriot's Tabula Rasa (made by Richard Garriot) because Richard Garriot feels like starting another Richard Garriot fanclub (made by Richard Garriot) to support Richard Garriot's ego (originally maintained by Richard Garriot's Tabula Rasa and Richard Garriot'sn Ultima series (both made by Richard Garriot)).

Ska bli skönt om han sadlar om till trädgårdsmästare eller nåt.


signatur
Medlem

Äh, jag tycker han verkar rätt skön... tror mest det handlar om att folk är avundsjuka, hade jag varit miljonär hade jag försökt uppfylla mina drömmar också.


signatur
Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Kanske blev han religiös av rymdfärden? xD

Det första som slog mig också. Gått och blivit scientolog eller något skulle jag gissa på.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Önskar han all lycka oavsett vad han hittar på i framtiden. Alla Ultima spelen, från 1 till 9, har åtminstone get mig mängder av timmars underhållande spelande. Det gick förstås utför efter han lämnade Origin men det är en annan historia. Det är personer som Richard Garriott som varit med sedan urminnes tid (läs DOS eran) som lagt grunden till hur spelindustrin ser ut idag. Tycker jag i.a.f.

Inaktiv

Vad är det som är så galet med att följa sina drömmar? Förstår inte vad det är med folk.. Avundsjuka?

Medlem

lycka till med nästa grej vad nu det innebär.

Och lätt pyntat dom pengar han har gett för att åka ut i rymden ifall jag hade dom.

var lite smått intresserad att pynta för att åka "Mig" men min rygg pallar tyvärr inte men hade varit brutalt , spya o allt


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Och lätt pyntat dom pengar han har gett för att åka ut i rymden ifall jag hade dom.

Samma här. Om jag nånsin vinner en massa pengar så är det rymden som gäller.


signatur
Medlem

Läs de han har skrivit, han har fått ett intresse för rymden och vill ägna resten av sitt liv åt det i stället för i sitt gamla vanliga spelmakeri, skulle tippa på att han vill bli astronaut.

Medlem

Spelets framsida av Tabula Rasa ser lite ut som Meeryl i Metal Gear Solid 4.
Rymden är kul, lycka till Richard!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Bara jag som vill ha en omstart på Ultima serien? *känner sig gammal bland alla snorungar som tror Wii är den första nintendo-konsolen*

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Bara jag som vill ha en omstart på Ultima serien? *känner sig gammal bland alla snorungar som tror Wii är den första nintendo-konsolen*

Jag har faktiskt aldrig träffat på någon eller hört om någon som trott att Wii är den första Nintendo-konsolen, men det hade varit ganska kul att göra det.

Angående Lord British så kanske han vill följa sin fars fotspår. Tråkigt om han lyckas bli astronaut och får åka ut igen och slipper betala ett öre för en rymdresa eller två.
Det är ju trotts allt inte varje dag man slösar 30 miljoner för en sak som man, med "lite" tålamod, hade kunnat göra helt gratis.

Inaktiv

Han kunde ju alltid reboota Origin och köpa tillbaka alla deras varumärken från EAxis. Sen kunde han ta och anställa mig så att vi fick ett modernt spel byggt på det som var bra i Ultima 7.

Medlem

Förstår inte riktigt varför ni påstår att han inte direkt är något ljushuvud. Han kommit betydligt längre här i livet än de flesta av oss genom att just använda sitt huvud.

Eller det kanske är dags att hata RG precis som EA och dice...osv? <suck>


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar