Mina första seriösa låtar:D

Medlem
Mina första seriösa låtar:D

Hej lyssna på någon av mina låtar o komentera, ge gärna några tips på förbättrninga:D

TRANCE!!!!!!!!!

[http://boomp3.com/m/a49f09eebca3]

[http://boomp3.com/m/2a1f0672a3bd]


signatur

Snusar till varje pris!

Inaktiv

verkligen inte min kopp té tyvärr..

i vilket program har du gjort det?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Kul att höra att det är fler som gillar den sortens musik

Jodå, båda låtarna var helt ok

Skulle vara kul att få höra mer av dig


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Inaktiv

vilket program gör du låtar jag har testat i fl studio men fattar inte särskilt mkt"!


signatur

Intel C2D e6600 8800gts 640mb 2048mb dddr2 pc6200 4*400gb saus p5w dh deluxe aspire x-navigator 550W

Medlem

haha, jag gör de i fl, det tar mkt tid att lära sig:D om du vill ha hjälp lägg till mig på msn, DjTamal@hotmail.com:up:


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Det var snålt på variationen i första låten. Lät som en loop av 2-3 ljudslingor. Och basen var inte särskilt spännande. Utveckla mera

Medlem

Tycker som Prikk, inte nåt för mig. Tycker all Techno/trance eller vad det kallas låter ungefär likadant.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Usch, blä och fy är vad jag tycker men någon som gillar techno diggar nog det här antar jag.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Det var snålt på variationen i första låten. Lät som en loop av 2-3 ljuslingor. Och basen var inte särskillt spännande. Utveckla mera

håller med. det är ju en bra grund men den skulle behöva lite mer jobb


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

ja, den första låten e nästan bara samma hela tiden:P


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Är i princip lönlöst att posta länkar till sina låtar här på FZ då 95% av alla här är insnöade i antingen hårdrock eller metal. Sorligt men sant. Annars kan du ju alltid sno en hel låt av någon annan och sjunga om en bot istället, det tycks gå hem.

Men det är som sagt en bra grund iaf. Bara att fortsätta producera för med tiden så blir det bara bättre och bättre.

Inaktiv

Jag fick fan ont i öronen. Är trött på all sån här musik nu


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

Skrump. Kan du ge några exempel på "sån här" musik, det gäller övriga med som klagar på trance och techno.

Medlem

För mig är det som jag skrev förrut, dom flesta låter likadant, dom har samma takt. Man får känslan av att alla som göra sånna låtar har samma ljudfiler på datorn med det där dunkljudet osv. Antingen tar man och blandar alla dom och snabbar upp en anning så har man en låt. Eller som tar man en redan känd och populär låt, snabbar upp den, lägger in det obligatoriska dunkandet vips så har du en låt.

Så känns det för mig varje gång jag hör en techno/trance låt iaf


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Coola låtar

Tyckte den andra var bättre än den första :>

Medlem

trummorna är för klena -> mer compressionnnnnn, bättre eq och limitingggg.......... mer pads för att fylla ut. gäller båda låtarna.
första låten var klart bäst. skulle funka på en club om man är tillräckligt packad.

Medlem

jo, har dock inga bra ljud än, som sakt e jag dock nybörjare:)


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Rissan: Det där tror jag är vanligt bland all musik. Speciellt sådan som spelas i radion.
Min bild av exempelvis modern hiphop är han där M&M och han där med musklerna och skotthål i sig.
Men jag är medveten om att jag egentligen inte har någon koll som helst på genren. Media har format min uppfattning om saker som inte intresserar mig och därför har det blivit så fel (televisionen är död förresten).
Det jag menar är att du förmodligen missat elektronisk musik som är riktigt jäkla bra.
Låtarna du hört här är en persons första seriösa försök till att göra låtar. Har du ens funderat på vad det betyder?

Kolla in artisterna min last.fm profil i.o.f. mest goa , psytrance och progressiv trance men ändå.
http://www.last.fm/user/hmster/

Medlem

hamster: det var några trevliga artister du hade där, kul när baselementen får jobba lite


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Rissan: Det där tror jag är vanligt bland all musik. Speciellt sådan som spelas i radion.

Nja inte riktigt på samma sett.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Hwergelmer: Kul att du tycker det. Nu är det ju fredag också så baselementet bör vara inkopplat för luftskyffling

Rissan:
En mainstream trance låt har lika tydlig uppbyggnad som en schlager låt. Inga överraskningar alltså. MTV hiphopen överraskar sällan den heller. Ett beat + ett jäkligt irriterande ljud + sångaren.
Pojkbanden står fint på led och sjunger om kärleken (vissa snor hela texter från äldre låtar).

Kämpa på USF-BH och förlåt för avglidningen från topicen

Medlem

Kul med en till blivande musiker jobba på dina melodier och slarva inte med noterna! i din "Echo" så hörs det ganska tydligt när vissa noter ligger över varandra, det uppfattas ungefär som att volymen höjs hastigt och är inte så uppskattat

Men jobba på!

Medlem

hahaha, den musiken påminner mig om dom där "techno-snubbarna" som uppträdde på DH i vintras. FY fan vad utbuade dom blev xD


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Känner igen musiken, använder också fruity loops, och så lät min musik i början, nu låter den såhär:

http://boomp3.com/m/10f5e20eecc1

Inaktiv

kan ni inte göra lite fet breakcore istället.. det är galet


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Välgjord låt Tiskaite Den gav mig en sommrig känsla... vinden i håret o så

Här skall ni få höra en del av mitt seriösa försök till att göra en goa trance låt.
Det är väldigt kort... Främst för att den inte är färdig och för att jag klippt bort en del som jag själv inte gillade. De som finner att den är hemsk kan ju glädjas åt att den bara varar i 2:25 min
Program: Dance e-jay 7.
http://boomp3.com/m/de9066a2aafb

Medlem

Äsch, själv föredrar jag House att dansa till före allt annat :D. Men musiksmaken ligger egentligen mer åt rock, Jimi Hendrix&Pink Floyd <3.

Medlem

Ni som inte har datorer kan göra egen techno om ni tar en cyckel och vänder den upp-och-ned sedan trampar ni ingång hjulet allt vad ni är värda och sedan "slipar" och "hackar" ni olika saker mot hjulet - glöm inte att säga "techno" lite då och då, gärna i en tom konservburk så det låter som en robot. Säg "das-utbåt" också i samband med refrängen, det gillar techno-crowden.

Lycka till!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Kan ingen posta någon riktigt känd (och bra) trance låt jag har alltid svårt att hitta bra musik

Medlem

Mitt bidrag. Lite halv seriös och kanske inte världens bästa låt.

http://boomp3.com/m/bc8f3d8da272

Säg gärna vad ni tycker. :heart:


signatur

Den som vet vet.

12
Skriv svar