USA-nyheter överdos?

MFC
Medlem
USA-nyheter överdos?

Alltså.. varför känns det som om vi är en filial till USA..
Måste man rapportera om dödsfall i USA, finns olyckor i Europa som borde få större fokus än det som händer i USA. Om man nu ska rapportera från USA så kan man väl göra det med en balans i rapporteringen.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=900662


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Alltid undrat över det med, men kan inte komma fram till nåt vettigt eller logiskt svar.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

ja, visst är det konstigt. å andra sidan har vi ju anammat deras livsstil och språk, så varför inte låna deras nyheter också


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Livsstil och språk? Nja inte riktigt, i Stockholm möjligtvis.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

de har hollywood och alla filmstjärnor + utöver det så är väl usa världens mest framgångsrikaste land på många sätt.

Dessutom om man inte vill vara kugghjulet ska man inte rapportera vidare nyheter som man ogillar. Expressen kollar på sin statistik och ser att folk finner intresse i den här typen av nyheter och fortsätter med dom.


signatur

thank you, come again

Medlem

rissan: när var du på mcdonalds sist, när såg du en hollywoodfilm sist? gör en sökning på valfritt engelskt ord i forumet


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

rissan: när var du på mcdonalds sist, när såg du en hollywoodfilm sist? gör en sökning på valfritt engelskt ord i forumet

Jadu var faktiskt ca 3-4 år sen jag va på makkedonkan senast

En del hollywood filmer ser jag ju iofs men bara för det vill jag inte bli amerikan

Jag som trodde att engelskan kom ifrån Storbritannien


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

hehe, det var ju hedervärt att du håller dig borta från mac

du kanske inte vill bli amerikan, men du har ju iaf till viss del snappat upp deras livsstil genom att ta till dig deras underhållning

tror inte det är många här som pratar brittisk engelska


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

I certainly do, how dare you suggest otherwise? You bloody wanker


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

you are one sandwich short of a picnic i tell you, you silly sod!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Nu använder jag Fragzones utjämningsprincip som lyder: Inget skiljer sig mer från det andra, det finns bara en enda sanning, och det är att upprepade händelser/rapporteringar inte spelar någon roll.

Ditt påstående är enligt denna tes, inte sant.

MFC
Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:

Nu använder jag Fragzones utjämningsprincip som lyder: Inget skiljer sig mer från det andra, det finns bara en enda sanning, och det är att upprepade händelser/rapporteringar inte spelar någon roll.

Ditt påstående är enligt denna tes, inte sant.

ugh ugh


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jag antar att den tragiska bussolycka som skedde i sverige i veckan är skälet till att denna olycka även uppmärksammas så väl.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Tja, säg det men jag är iaf mer intresserad av vad som försigår där borta än vad som händer i Finland, Cypern eller Polen.
Förutom om det är det finska landslaget i ishockey som krashat med en buss
..eller.. :/
usa är väl bättre än finnarna i hockey ändå, så jag antar att det är viktigare nyheter till sist ändå


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Inaktiv

nu var det ett basebollag men ändå


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

1
Skriv svar