kommer ni ihåg när XP var nytt?

Medlem
kommer ni ihåg när XP var nytt?

ja, som sagt. med tanke på att ett nytt operativsystem har kommit från Microsoft(Vista), så startar jag denna tråd och undrar lite om vad ni tyckte om XP när det var nytt. själv så är jag en av de många som inte än bytt till vista(jag är rädd att Vista kommer att våldta min dator:( ). jag kommer ihåg när xp var nytt runt 2000/2001, jag och min kusin var fly förbannade över att typ alla våra spel inte fungerade. sen en bra sak som jag tyckte om XP var att jag tyckte grafiken var häftig. härliga tider:D


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem

jag hade win2k fram till för ca 2-3 år sedan, fanns aldrig riktigt någon anledning att byta tyckte jag. fast det är klart, var man en av de stackare som satsade på win ME kan jag ju förstå att uppgraderingen kom naturligt...

det grafiska tycker jag fortfarande ser ut som skit i xp, brukar köra klassiskt för det mesta


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Körde Windows 98SE till 02'. Innan dess hade jag alltid förklarat för mig själv att XP sugen jämfört med 98. Så fel jag hade

Kommenterar inte Vista, väljer som vissa andra och väntar 1-2 år så allt funkar som det ska.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag bytte till XP tidigt och jag minns att det var en massa strul med drivrutiner till saker och ting... Alla nackdelar inräknade så springer XP ärevarv kring win98SE och jag misstänkte att vista kommer göra detsamma om några månader.

Brasklapp: Precis innan SP2 var XP ett kärl för adware, maskar och virus mer än ett OS.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

det grafiska tycker jag fortfarande ser ut som skit i xp, brukar köra klassiskt för det mesta

Lite "happy-go-lucky-teletubbies-love-ponnies" är det allt över utseendet.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Var jag den enda här som aldrig drabbades av virus innan sp2 till xp?

sp2 fixade mycket men innan sp2 så hade iaf inte jag nåra problem

angående komma ihåg xp kommer fortfarande ihåg när windows 3.1/3.11 kom o alla batch menyer


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag har fortfarande windows classic elelr vad det kallas i XP. Annars har jag inte för mig att jag tyckte så annurlunda om det. Gick från ME till XP så det kunde ju bara vara gudabenådat.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Nä det var väl inget trubbel som jag kan minnas. Tyckte väl som alla andra. D.v.s. Kalas!

Ja usch... ME versionen var katastrof och BSOD var framme oftare än skärmsläckaren

Inaktiv

blaster drabbade rätt hårt, men det drabbade ju även w2k..

jag tänker inte köra vista förrän nån håller en gevärskolv mot pannan på mig
(dvs när alla spel kräver directx10)
det fanns poänger med att uppdatera sig till framför allt w2k, men även xp.. laddade så mkt snabbare osv.
vista däremot, massa ögongodis som våldtar datorns resurser och tusen saker jag aldrig kommer använda, typ skrivbordet t ex... näe usch


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

me har jag bara lyckats installera på en dator utan att det fubade sig och det var på en tjejkompis bärbara där fungerar det 100% ..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

MFC
Medlem

Tycker detta med nytt OS är hypat. Ett operativsystem är ett operativsystem, varken mer eller mindre. Funkar Win2k så kör man Win2k, funkar XP så kör man XP.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

tiden går alldeles för fort
tycker nästan än idag att win95 är nytt.
nått som är skrämmande att det finns människor idag som aldrig har upplevt DOS.
nu förstår jag hur det var när strömmen kom och folk som var födda med ström kännde imot de som vad födda med ikke ström (fast tvärt om)


signatur

R.I.P The_maxx

MFC
Medlem

Senast förra helgen satt jag och editerade config.sys och autoexec.bat. Körde lite "loadhigh" och lite EMS-shit.. allting för att få en gammal burk att kunna köra lite CannonFodder 2

Håller med IceMan, saknar nästan tiden när man satt och körde Microsoft Diagnostics för att hitta luckor i minnet dit man kunde ladda sina TSR-program.. YEAH!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

hehe aa var rätt kul när man körde med en start disket för att kunna få ur det där lilla sista ur sina 4mb minne för att köra (nått spel namn) hehe


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

cannonfodder kör jag på mobilen behöver ingen dator för det


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

MFC
Medlem
Skrivet av Notumforce:

cannonfodder kör jag på mobilen behöver ingen dator för det

brat!...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jag kommer ihåg det, bytte rätt fort på grund av en enda anledning och det var att XP startade på 1/4 av tiden som w2k startade på. Skyndade mig att ställa in klassiskt utseende, sen är jag nöjd. Inte speciellt sugen på Vista. Det enda jag har sett reklam för är att man kan ställa alla programs fönster på sned. Wow. För 3-4000 får jag ställa alla mina fönster på sned! Och jag får en fotohanterare, fast det har jag redan och en webläsare som är "säker" fast det har jag redan, och ett säkerhetsjox som jag kommer att stänga av för det stör mig och en brandvägg som jag redan har osv som jag redan har.. Microsoft är Microsofts värsta fiende. Men men, nån gång åker man väl dit, om inte annat när man köper ny burk.

Jämföra win98/me med 2k eller xp är väl inte riktigt rättvist? 95/98/ME var inte OS, det var högar med kass kod

Visste ni förresten att redan när NT4 var under utveckling så yrade BillyG om ett filsystem byggt på en databas? http://www.computerworld.com/softwaretopics/os/story/0,10801,...

Men men. You will be assimilated.

Inaktiv

Jag körde win ME innan så jag uppgrade bort den skiten innan XP ens officiellt släppts. Var en hel del strul i början men det har bara blivit stabilare och stabilare för att nu helt enkelt vara riktigt bra.

Medlem

Jo, men när XP var nytt kunde folk faktiskt lista uppenbara fördelar över tidigare OS, något som inte verkar gå med Vista.

Medlem
Skrivet av m0rfar:

Jag kommer ihåg det, bytte rätt fort på grund av en enda anledning och det var att XP startade på 1/4 av tiden som w2k startade på.

vadå, stänger du av din dator?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

jag skulle vilja se en undersökning om livslängd på mekanik i datorer... inte stänga av vs stänga av...
det är ju oftast en större belastning att starta än att driva nåt mekaniskt, men är det igång hur länge som helst är det klart att det slits också..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

jag skulle vilja se en undersökning om livslängd på mekanik i datorer... inte stänga av vs stänga av...
det är ju oftast en större belastning att starta än att driva nåt mekaniskt, men är det igång hur länge som helst är det klart att det slits också..

inte för att jag har några källor, men generellt gäller ju som du säger att mekanik mår dåligt av att slås på/av. detsamma gäller även elektronik eftersom en strömspik går ut varje gång datorn slås på. inom rimliga gränser borde det ju alltså vara bättre att låta burken stå på. däremot kanske det inte tjänar något till att låta den stå på om man inte tänker använda den på ett par månader


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Avstängd

Jo, det kommer jag ihåg, gott och väl.
En kompis till mig hade skaffat XP och jag tyckte att det var skitcoolt, men det dröjde ända till 2002 innan vi skaffade det. Innan dess hade vi en dator som inte klarade annat än 98SE. ^^

1
Skriv svar