Inaktiv

småbarn som förtjänar att skjutas ner av polis, eller så gör vi det själva

virtuellt då såklart...upp till kamp mot demonstranterna:

http://piszulu.tv2.dk/

men allvarligt så är detta för jävligt, finns inget som försvarar denna typen av upplop för ett hus...snälla polis upprepa göteborg!!

Medlem

nu har jag faktiskt försökt att hitta något att sympatisera med, dels genom att läsa vanliga media men även vänstermobbens egna. problemet är att ju mer jag läser av smågangstrarnas egna skildringar och patetiska politiska resonemang, ju mer önskar jag att man hade möjlighet att använda sig av försvaret när liknande situationer uppstår i sverige. faktum är att jag var ordentligt mycket mer liberalt inställd till detta när jag bara läste svd/dn:s artiklar.

en gatstenskastare är bokstavligen livsfarlig för sin omgivning, därför bör ordningsmaktens första prioritet vara att oskadliggöra denna person. där bör man alltså få ta till det våld nöden kräver.

demonstrationsfrihet är jag helt och hållet för, det har ingen betydelse vilka galna åsikter man framför - men så fort halsduken åker upp över näsan och stenarna börjar flyga är det slut med den rätten till demonstration - då ska de våldsamma i gruppen oskadliggöras.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

De får skaffa såna bedövningspilar man använder på djur helt enkelt. Så kan de barasätta en pil i nån uppstudsig liten fjortis så han blir lugn.


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Inaktiv

har flippat ut rätt rejält asså.. så sjukt mkt onödigt våld

anledningen till att jag ville sätta ner foten från första början i denna diskussionen och säga nåt var för att jag är less på att se nyliberalzone fullt av tyckande utan källkritik och bakgrundskoll basha folk dom inte vet nåt om.
skjuta dom och blabla.. jisses.. ni är så hopplösa asså. jag vet att ni innerst inne inte tycker det, men är fräcka här osv, det är jävligt genomskinligt.. är bara less på att se det.

about det där med att "hon får göra som hon vill med huset", ja visst får hon det enligt lag.. men det finns ju fler bitar av pusslet. självklart.
precis som att ni inte ska fängslas för all er musik ni tankat ner.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

har flippat ut rätt rejält asså.. så sjukt mkt onödigt våld

anledningen till att jag ville sätta ner foten från första början i denna diskussionen och säga nåt var för att jag är less på att se nyliberalzone fullt av tyckande utan källkritik och bakgrundskoll basha folk dom inte vet nåt om.
skjuta dom och blabla.. jisses.. ni är så hopplösa asså. jag vet att ni innerst inne inte tycker det, men är fräcka här osv, det är jävligt genomskinligt.. är bara less på att se det.

about det där med att "hon får göra som hon vill med huset", ja visst får hon det enligt lag.. men det finns ju fler bitar av pusslet. självklart.
precis som att ni inte ska fängslas för all er musik ni tankat ner.

Detta är inte Frankrike eller något u-land vi pratar om, detta är bortskämda snorungar som enbart kastar sten och förstör för att de tror det ger dem respekt.
Eftersom ni i rättvisans vänster vet allt om världens samhällsproblem, så föreslår jag att du förklarar för mig, hur deras situation rättfärdigar våld mot staten. Break it down.

Medlem

hehe, antar att jag är en av dem du klagar på prikk. kan ju erkänna att det finns ett visst mått av provokation i mitt senaste inlägg, men på det stora hela menar jag allvar. tårgas, gummikulor och vattenkanoner är helt ok så länge det gäller att stoppa våldshandlingar och skadegörelse.

visst finns det fler bitar av pusslet som du uttrycker det, men faktum kvarstår - ingen har (moralisk) rätt att lägga sig i vad den frireligiösa häxan gör med sin egendom så länge hon håller sig inom lagens ramar.

angående källkritiken så anser jag som sagt att etablerad media ger en mer smickrande bild av situationen än den ligisterna själva målar upp på motkraft och liknande vänster-fanatiskt orienterade sidor. slutsatsen är att media förskönar kravallerna till ligisternas fördel, inte tvärt om.

p.s. jag skulle nästan hellre kalla mig marxist än "nyliberal". jag är konservativ, inte nån äcklig självdestruktiv folkpartist (ta det med en nypa salt)


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

hehe, antar att jag är en av dem du klagar på prikk. kan ju erkänna att det finns ett visst mått av provokation i mitt senaste inlägg, men på det stora hela menar jag allvar. tårgas, gummikulor och vattenkanoner är helt ok så länge det gäller att stoppa våldshandlingar och skadegörelse.

Använda gummikulor? Jag trodde vi hade klargjort den frågan på FZ. Det finns bevis på att människor blivit dödade av gummikulor, även om risken är mindre, då kulan är pläderad med gummi:

http://72.14.203.104/search?q=cache:YLMSWwoNsogJ:www2.amnesty...

I övrigt är jag överens.

Medlem

kanske går det att tillverka bättre amunition än den de använde där, vad vet jag


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

"detta är inte frankrike eller något u-land" <-frankrike? vad menar du?

bortskämda snorungar som enbart kastar sten.. ursäkta, men vad i helvete vet du om det. vad vet du om vad ungdomshuset i köpenhamn faktiskt är och gör?
du vet inte ett jävla piss, slår på nyheterna, och blir förbannad för att några ungar med palestinasjal slänger sten på snuten. det är allt du nånsin kommer vara intresserad av att veta.
och var vänlig bunta inte ihop mig med nån idiot som springer in på en närliggande skola och tänder eld på saker.
deras situation är komplicerad, det är allt jag säger, det är INTE okej i mina ögon att nån jävla idiot river huset för att dom spelar helvetespunk där, vem än kommunen myglat ut äganderätten till. och jag har förståelse för att dom försvarar det, även med våld.
allt runtomkring är förstås överflödigt.

vilken media tycker du målar en smickrande del av situationen hwergelmer?
du får gärna utveckla din nyliberala konservativa marxism lite, det låter väldigt uppochner


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

bortskämda snorungar som enbart kastar sten.. ursäkta, men vad i helvete vet du om det. vad vet du om vad ungdomshuset i köpenhamn faktiskt är och gör?
du vet inte ett jävla piss, slår på nyheterna, och blir förbannad för att några ungar med palestinasjal slänger sten på snuten. det är allt du nånsin kommer vara intresserad av att veta.
och var vänlig bunta inte ihop mig med nån idiot som springer in på en närliggande skola och tänder eld på saker.
deras situation är komplicerad, det är allt jag säger, det är INTE okej i mina ögon att nån jävla idiot river huset för att dom spelar helvetespunk där, vem än kommunen myglat ut äganderätten till. och jag har förståelse för att dom försvarar det, även med våld.
allt runtomkring är förstås överflödigt.

Situationen är alltså komplicerad. Där är vi överens.
Du själv har inte gett några som helst antydningar på att du själv vet särskilt mycket. Man skall inte kasta pil i kuvös.

Skrivet av prikk:

"detta är inte frankrike eller något u-land" <-frankrike? vad menar du?

De har ingen ursäkt att kasta sten. Inte för att de har det i Frankrike heller, men lever man i ett av världens främsta välfärdsländer, så tycker jag det blir än mer patetiskt.

Inaktiv

jag vet inte så jättejättemycket om ungdomshuset men jag vet att det är en känd squat och att den i princip är det enda stället band på dyi-turneringar från europa kan spela o slagga hos innan dom drar till sverige, har en kompis som spelat där osv
det du gick in i diskussionen med som tanke var ju att vafan, det är bara ett hus! riv det! stenkastare! mörda! right?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

bortskämda snorungar som enbart kastar sten.. ursäkta, men vad i helvete vet du om det. vad vet du om vad ungdomshuset i köpenhamn faktiskt är och gör?
du vet inte ett jävla piss, slår på nyheterna, och blir förbannad för att några ungar med palestinasjal slänger sten på snuten. det är allt du nånsin kommer vara intresserad av att veta.

förklara då om du nu vet något vi inte vet.

Skrivet av prikk:

vilken media tycker du målar en smickrande del av situationen hwergelmer?

svt, tv4, svd, dn osv. det hela är väldigt enkelt, om jag läser en artikel i svd blir jag lite smågrinig - om jag läser en blogg eller något skrivet av personer som är där (=ligister) blir jag rosenrasande.

Skrivet av prikk:

du får gärna utveckla din nyliberala konservativa marxism lite, det låter väldigt uppochner

en del kommunister har faktiskt rätt när det gäller problemen, väldigt sällan när det gäller lösningarna. liberaler misstar sig både vad gäller att identifiera problem och att lösa dem. detta var bara en liten reaktion på att du använde begreppet "nyliberal" som överhuvudtaget inte passar in på de åsikter jag uttryckt i denna tråd, sen vet jag ju inte säkert om det var riktat till mig...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

jag har lagt fram det jag tyckte fattades (det "ni inte vet")

intressant att du hittar smickrande uppmålningar av kravallerna, jag ser dom inte nånstans.. du vet att nyheter bör presenteras neutrala i en seriös politiskt obunden tidning va?

jag delar din syn på identifiering av problemen, jag är också marxist i det avseendet
liberaler brukar strunta helt i att lösa problemen i mina ögon, bara pengarna rullar in så "funkar det"
nyliberal syftade på majoriteten av dom som skriver på fz, inte på dig


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

intressant att du hittar smickrande uppmålningar av kravallerna, jag ser dom inte nånstans.. du vet att nyheter bör presenteras neutrala i en seriös politiskt obunden tidning va?

jo, för så brukar det ju vara

Skrivet av prikk:

jag delar din syn på identifiering av problemen, jag är också marxist i det avseendet
liberaler brukar strunta helt i att lösa problemen i mina ögon, bara pengarna rullar in så "funkar det"
nyliberal syftade på majoriteten av dom som skriver på fz, inte på dig

ok, dåså


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Nu river de möget iaf.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=624838

Passa på nu och köp ett nytt hus för de pengarna som blir över efter att ni har betalat all skadegörelse. Skippa asbetsisoleringen också för det är inget nyttigt i längden.

Inaktiv

dom har demonstrerat många ggr förr för att kommunen ska låta dom köpa ett nytt hus, långt innan kravallerna
kommunen har bara skitit fullständigt i det, och haft tunnelseende på att riva det gamla huset


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Bara så där allmänt har dom skött sina åtagande när det gäller det nuvarande huset av vad jag förstått så har dom inte det.

Då förstår jag att dom inte får nån hjälp av kommunen.

Hade våldet kommit av enstaka händelse i demonstrationen så hade det kunnat vara mer godtagbart beroende på situationen.

Men eftersom det uppenbarligen var planerat i förskott så är det def inte försvarbart på något sätt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

våldet var inte planerat i förskott, det våldsamma försvaret var.. sen all jävla skit som kom efter kommer i alla riots..

riot riot the unbeatable high, tomorrow you're homeless, tonight it's a blast, du vet

ang att dom inte fått hjälp av kommunen, vad syftar du på när du snackar om hur dom skött sina åtaganden? det var ju ett svingammalt icke-renoverat hus liksom.. dom ville ha ett nytt, men fick/får inte chans till ett


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

våldet var inte planerat i förskott, det våldsamma försvaret var.. sen all jävla skit som kom efter kommer i alla riots..

riot riot the unbeatable high, tomorrow you're homeless, tonight it's a blast, du vet

ang att dom inte fått hjälp av kommunen, vad syftar du på när du snackar om hur dom skött sina åtaganden? det var ju ett svingammalt icke-renoverat hus liksom.. dom ville ha ett nytt, men fick/får inte chans till ett

Dom lyckades ju samla ihop till 14 mille, det räcker väl ganska väl till att skaffa nåt annat hus. Eller om dom varit lite smarta och samlat ihop lite pengar tidigare så kanske dom kunnat renovera huset och fått lite oranisation på det hela så kanske allt det här inte behövt hända överhuvudtaget.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av prikk:

våldet var inte planerat i förskott, det våldsamma försvaret var.. sen all jävla skit som kom efter kommer i alla riots..

riot riot the unbeatable high, tomorrow you're homeless, tonight it's a blast, du vet

ang att dom inte fått hjälp av kommunen, vad syftar du på när du snackar om hur dom skött sina åtaganden? det var ju ett svingammalt icke-renoverat hus liksom.. dom ville ha ett nytt, men fick/får inte chans till ett

hmm vad var det dom försvarade sig mot får man fråga?
Hade dom hållt sig i skinnet så hade inget hänt.

Sen är jag helt för att man ska få demonstrera men när man inte klarar av att göra det fredligt då får man ta konsekvenserna.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

hade dom hållt sig i skinnet hade inget hänt? what? dom skulle ju riva deras hus, de förra kravallerna köpte dem 6 månader.. planen var ju att riva det ändå, vadå "hade inget hänt"
dom försvarade vad dom ansåg vara sitt eget
Rissan: du läste inte när jag skrev att dom försökt få nytt hus hur länge som helst, med eller utan pengar.. kommunen låter dom inte


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av prikk:

hade dom hållt sig i skinnet hade inget hänt? what? dom skulle ju riva deras hus, de förra kravallerna köpte dem 6 månader.. planen var ju att riva det ändå, vadå "hade inget hänt"
dom försvarade vad dom ansåg vara sitt eget
Rissan: du läste inte när jag skrev att dom försökt få nytt hus hur länge som helst, med eller utan pengar.. kommunen låter dom inte

Men nu var det inte deras hus, eller?

Medlem
Skrivet av prikk:

Rissan: du läste inte när jag skrev att dom försökt få nytt hus hur länge som helst, med eller utan pengar.. kommunen låter dom inte

Var det inte bara att dom vill ha tillbaks ungdomshuset? Jag tror inte riktigt att komunen kan stoppa dom ifrån att köpa ett annat hus sålänge dom tänker sköta det ordentligt.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

..
kan skriva det igen
NEJ, det var inte bara att dom vill ha tillbaka ungdomshuset, dom har länge demonstrerat för att få rätt att köpa ett nytt hus osv osv

teX: nej, inte enligt lag, därav den civila olydnaden


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Med deras beteende har dom iofs visat att dom inte är värda nåt nytt ställe.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

.....att "deras" (många fel där) beteende är en direkt konsekvens av att kommunen skitit i att styra upp ett nytt hus till dom struntar du självklart i med ett galant ögonblick av tunnelseende


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

.....att "deras" (många fel där) beteende är en direkt konsekvens av att kommunen skitit i att styra upp ett nytt hus till dom struntar du självklart i med ett galant ögonblick av tunnelseende

Ja det struntar jag i eftersom det knappast är kommunens uppgift att hitta ett ställe för dom att vara på. Nämner det igen, dom har ju tydligen 14 mille att spendera, med dom pengarna kan dom nog hitta nåt annat ställe att vara på.

Och sen att bete sig som ett gäng bebisar när man inte får som man vill.....det är bara patetiskt.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:
Skrivet av prikk:

.....att "deras" (många fel där) beteende är en direkt konsekvens av att kommunen skitit i att styra upp ett nytt hus till dom struntar du självklart i med ett galant ögonblick av tunnelseende

Ja det struntar jag i eftersom det knappast är kommunens uppgift att hitta ett ställe för dom att vara på. Nämner det igen, dom har ju tydligen 14 mille att spendera, med dom pengarna kan dom nog hitta nåt annat ställe att vara på.

Och sen att bete sig som ett gäng bebisar när man inte får som man vill.....det är bara patetiskt.

Nu var iofs "bebisar" det handlade om, så deras reaktion är väl fullt acceptabel, eller hur prikk?
Folk som använder våld för att framföra sitt budskap bör aldrig tas på allvar.

Medlem
Skrivet av prikk:

..
kan skriva det igen
NEJ, det var inte bara att dom vill ha tillbaka ungdomshuset, dom har länge demonstrerat för att få rätt att köpa ett nytt hus osv osv

teX: nej, inte enligt lag, därav den civila olydnaden

passiv civil olydnad kan jag vara med på men inte användning av våld.

Frustration och irritation är inte en ursäkt för det dom gjorde.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Demonstranter i största majoritet tänker nog såhär..... Move like a jellyfish, you go with the flow you dont stop.

Det där var en bit ur en låt text men ack så väl den passade in.

Detta handlar inte om något ungdomshus utan ungdomshuset var bara en ursäkt för att få slåss osv.

123
Skriv svar