Little gamers - vad tycker ni?

Medlem
Little gamers - vad tycker ni?

Såg ingen annan tråd om detta och det fanns ingen möjlighet att "snacka vidare i forumet" så jag tar eget initiativ...

Vad tycker ni om serien?

Skrivet av fz:

Du har väl inte missat Sveriges skönaste gamingserie? Vi är stolta över att få presentera Little Gamers, en serie på engelska om ett gäng svenska gamers som slagit världen med häpnad. Little Gamers devis är "Hot Swedish love" vilket kanske säger det mesta. Här på FZ kan du bekvämt nog läsa de sju senaste serierna med en liten fördröjning. Glöm inte att surfa över till Little Gamers egen hemsida för att läsa igenom arkivet!

Slagit världen med häpnad? Hot swedish love?

Jag tycker de avsnitt som var här på FZ var helt ok... Jag fattade inte humorn i någon, (black people in sweden?) men kul med en gamerserie dock - är de som gör serien aktiva i forumet, kanske?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Vart hittar man dom då?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Vart hittar man dom då?

Jättebannern över forumet?

[http://www.fz.se/littlegamers/]


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Ser ingen banner över forumet.

tackar


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Avstängd

Nja, det är inte riktigt min humor. Jag gillar mer såna som typ de på explosm.net, även om de ibland är lite väl sjuka.

Medlem

känns lite tamt faktiskt, ungefär samma kvalitet som de där som brukar vara i tidningar...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Snygg är den men skämten är tradiga :/ Och svordomar gör inte ett skämt roligare.

edit: I deras senaste comic säger man "followin Lucas arts "track" steps. Detheter väl foot steps?
Fick läsa om skämtet ett par gånger för att förstå att track inte var musiklåt eller något annat.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Snygg är den men skämten är tradiga :/ Och svordomar gör inte ett skämt roligare.

edit: I deras senaste comic säger man "followin Lucas arts "track" steps. Detheter väl foot steps?
Fick läsa om skämtet ett par gånger för att förstå att track inte var musiklåt eller något annat.

Jag reagerade faktiskt på keff engelska i några på deras sida också...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

spelar väl ingen roll om serierna är bra - huvudsaken är väl att fz är väldigt stolta? kom igen nu, lite applåder för ett stolt fz!

(angående serierna - är det bara jag som tycker jag känner igen sättet att illustrera serien på? gubbarna etc - vet bara inte ifrån vart. kassa var serierna iaf)

- Hello Perse, did you hear that Microsoft is coming out with a new OS soon?

Perse: lol, no. really?

Kyrpä: Yes, it is true. You gonna dl it?

Perse: lol, I have a macintosh.

Kyrpä: oh, sorry. I didn't know that.

Perse: neither does my mom, because she's a l4m3r!

*asg*

Inaktiv

What a load of bullfuck!

-The angry video game nerd


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Ingen höjdare. Vad har ni för favoritserier annars? (som är nördrelaterade ) Folk på IRC länkar ibland till enstaka strippar på olika sajter, många är grymt roliga, men jag kommer ju aldrig ihåg namnen..

Medlem

Googlade efter en hl2 comic jag sett någonstans men fann den här sidan
http://www.actiontrip.com/comics/at_comic002.phtml

Castor: Ja, kanske är det engelskan som det brister och därför blir det inte roligt.

Inaktiv
Skrivet av andman:

Ingen höjdare. Vad har ni för favoritserier annars? (som är nördrelaterade ) Folk på IRC länkar ibland till enstaka strippar på olika sajter, många är grymt roliga, men jag kommer ju aldrig ihåg namnen..

www.thenoobcomic.com & http://www.ctrlaltdel-online.com/ brukar jag läsa

Inaktiv

gillar den här serien starkt

Medlem

Gillar Little gamers och gjort det länge.

Gillar man det inte så antingen är det inte den sortesn humor man gillar helt enkelt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Pinsamt dålig, om jag ska vara ärlig.

MFC
Medlem

Tycker serien är originel i sitt "tänk".. men innehållet eller handlingen rättare sagt i sig är ganska krystat.. känns som humor under vapenhot. Kan man vara lite mer kreativ i humorn så tror jag det kan bli något stort.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Skräp.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Jag gillar det jag sett av den. Och håller med Notumforce helt.

Medlem

Ta detta nu inte för allvarligt men jag håller med ett visst uttalande:

"Om varje land hade hand om en sak i helvetet så skulle sverige ha hand om underhållningen".

Medlem

underhållningen av toaletterna.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Värdelös serie för egen del, får andra ut nöjje av den så är det bara att gratulera.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv
Skrivet av Svenpa:

Ta detta nu inte för allvarligt men jag håller med ett visst uttalande:

"Om varje land hade hand om en sak i helvetet så skulle sverige ha hand om underhållningen".

Det håller jag verkligen inte med om.


signatur

son of a gun

Medlem
Skrivet av Villain:
Skrivet av Svenpa:

Ta detta nu inte för allvarligt men jag håller med ett visst uttalande:

"Om varje land hade hand om en sak i helvetet så skulle sverige ha hand om underhållningen".

Det håller jag verkligen inte med om.

Notera att det inte är i allt svenskt jag tycker detta, little gamers är bara ett exempel. Ett bra mot exempel vore Parlamentet.

Medlem

Hallå?
Kommer det dyka upp en rss-feed? Jag använder mig inte av huvudsidan, utan går direkt till nyhetssidan när jag sett att det postats nya nyheter (via rss'en). Så jag får aldrig se om det kommit en ny strip :/


signatur
Inaktiv

Little Gamers är rätt skön. Inte lika grymt bra som Penny Arcade eller Casey & Andy, men fortfarande rätt skön att sitta och bläddra igenom klockan 4 på morgonen.


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem
Skrivet av Svenpa:
Skrivet av Villain:
Skrivet av Svenpa:

Ta detta nu inte för allvarligt men jag håller med ett visst uttalande:

"Om varje land hade hand om en sak i helvetet så skulle sverige ha hand om underhållningen".

Det håller jag verkligen inte med om.

Notera att det inte är i allt svenskt jag tycker detta, little gamers är bara ett exempel. Ett bra mot exempel vore Parlamentet.

Svenpa, du blir min personliga profet om du fortsätter säga så här klyftiga saker.

Ni andra som inte håller med kan forsätta skratta åt Robert Gustavsson när han spelar full... Och sedan kan ni se en beckfilm. *ryser av obehag*

Veckans kommentar svenpa.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Den senaste är rätt sjuk hehe. :>

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Svenpa, du blir min personliga profet om du fortsätter säga så här klyftiga saker.

Ni andra som inte håller med kan forsätta skratta åt Robert Gustavsson när han spelar full... Och sedan kan ni se en beckfilm. *ryser av obehag*

Veckans kommentar svenpa.

Heh, man tackar kul att någon känner likadant.

Medlem

Jag tycker om serien

1
Skriv svar