Prince of Persia till pc aningen försenat

Robot
Prince of Persia till pc aningen försenat

Allt till pc blir ju försenat!:evil::evil::evil:


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Jag blir inte förvånad längre


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Det är medvetet. Det är Ubisofts strategi för att få pirater med konsoler att köpa konsolversionen istället för att ladda ner PC versionen. Rätt korkat IMO.

Medlem

Kan förstå om ni gnäller om det varit en månad senare men nu är det ju bara 1 vecka.

Medlem

man ser ju ett tydligt mönster. och det borde rent logiskt vara tvärt om

Medlem

Lustigt att majoriteten av spelutvecklare tenderar att pissa på den plattform som gjorde dem stora och framgångsrika...


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem

OMG, en hel vecka, usch så hemskt.
Om det skulle vara för att få pirater med konsoll att köpa det för konsollen istället för pc så verkar dom tro att folk inte har någon sorts uthållighet alls, det är ju inte precis världens ände att man måste vänta en extra vecka på ett spel. ^^
Annat hade det varit om det varit 1-2 månader senare (som ZereCool sa) men bara en vecka?
Min gissning är att det dykt upp någon/några buggar i PC-versionen som dom behöver lite extra tid att fixa.
Brukar ju vara enklare att buggtesta (och buggfixa) ett konsollspel, finns ju inte precis så många varianter av konsollerna jämfört med PC.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Efter att ha läst vad Dave Lister skrev så gav han mig en idé.

Om jag var företaget som utvecklade detta spel skulle jag släppa spelet med buggar till PC bara för att få folk att köpa spelet istället för att ladda ner det. Det är faktiskt ett bra trick för att få folk att köpa spelen istället.

dmn
Medlem
Skrivet av Frisky:

Om jag var företaget som utvecklade detta spel skulle jag släppa spelet med buggar till PC bara för att få folk att köpa spelet istället för att ladda ner det. Det är faktiskt ett bra trick för att få folk att köpa spelen istället.

Bra trick? Varför skulle folk vara mer benägna att köpa ett spel om det är fullt av buggar?

1
Skriv svar