Play.com billigast och bäst?

Inaktiv
Play.com billigast och bäst?

Tänkte föra upp en fråga på detta forum då jag ganska ofta ser referenser till just play.com här på FZ.se. Mina egna erfarenheter av sidan är något spridda och de recensioner man läser på nätet om sidan är minst sagt spridda (vissa nöjda, andra totalt missnöjda). Själv har jag beställt både diverse hårdvara samt flera spel från sidan sedan jag "upptäckte" den i höstas.

+ Ofta hundra kronor, eller mer, billigare än svenska återförsäljare inklusive frakt.

- Osäker frakt. Tog nära 4 veckor för mig med de 3 senaste ordrarna från dem på varor de skall ha haft i lager.
- Ingen kundtjänst direkt. Ingen mejladress uppges på deras hemsida utan ett telefonnummer som enbart gäller om man bor i England. Skickar man in klagomål efter 14 dagar via deras automatiska tjänst får man dock telefonnummer för övriga EU.

Någon annan som har liknande eller avvikande uppfattningar om denna ofta otroligt ("too good to be true"-) återförsäljare från skatteparadiset Jersey?


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

köpt därifrån en gång vad jag kan minnas - det var i stil med två Xbox-spel och två PC-spel. jämfört med svenska priser (webhallen om jag inte minns fel) så fick jag dom två PC-spelen gratis

tog kanske en vecka innan jag fick spelen, inget jag klagar på - inte för det priset.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

tagit en vecka varenda gång jag handlat därifrån.y

Inaktiv

Har handlat en hel del därifrån (mest dvd:er och böcker); det har alltid fungerat bra. När det varit lagervaror har det kommit fram på 3-5 dagar.

Jag har handlat därifrån några gånger och det har fungerat utmärkt. DVD:er, någon bok och spel har det blivit, när Play har dem billigare än andra ställen och jag inte känner något krav på att ha sakerna direkt just NU. För tyngre saker än så vet jag inget, du säger ju att du har köpt hårdvara vilket jag kan tänka mig är mer problematiskt. Säkert därför de numera har en policy som säger att de inte skeppar hårdvara utanför UK.

Inaktiv

Det var i och för sig bara en GC-handkontroll så det ingår i det de skickar till de flesta länderna inom EU. Det jag vänder mig emot är väl egentligen mest bristen på kundtjänst och så vidare. Priserna tror jag ingen klagar på.
Är väl som du säger Peak, saker man köper därifrån skall man helst inte vilja ha "nu" för det är enligt min mening något mer osäkert från Play.com än från svenska återförsäljare. Man får vad man betalar för, antar jag.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

1
Skriv svar