Fallout 3 censurerat i Japan

Robot
Medlem
Fallout 3 censurerat i Japan

Atombomben är ju en väldigt stor del av spelet

Medlem

Censur leder inte till något gott. Det är ju inte direkt så att de inte vet om att blod och atombomber finns bara för att de tar bort dem i spelet. Tycker det är larvigt med censur, synd att spel ska drabbas hårdare än andra medier.

Medlem

Hoppas att de släpper sitt construction set snart, så att man kan döda ungjävlarna i lamplight.
Bort med censur!

Skribent

Japan är ju ökänt för sin historierevisionism. Jag kan förstå att atombomber är ett känsligt ämne i Japan, men blod och våld?

Medlem

Va fan troddde ni egentligen. Jag skulle också varit skraj för atombomber om jag bodde i japan. Synd attt Australiensarna förstörde en del av spelet.

Medlem

Stimpaks ska väl motsvara morfin?

Inaktiv

Ingen i Japan gillar detta. Det är helt okej att ta bort dessa bomber. Finns ju folk som fortfarande har upplevt bomben och det är ju dom de tänker på.

Helt rätt! Amerikanerna blev såklart arga för det som hände vid Pearl Harbor, men det är historia!

Medlem

Fuckar ju hela val-principen om man tar bort atombomben ur megatown.


signatur

- (y) tack för ditt stöd!

Medlem

Förstår det där med atombomben.....

Medlem

Nej, Stimpaks är en mainstay från de gamla spelen, stimpaks är stimpaks (utan C!). Det är Med-X som hette Morphine förut. Det var den enda drogen i spelet som hade ett namn som finns i verkligheten också, så det var ju bra att de bytte den, tycker jag.

Skribent
Skrivet av Dabrinko:

Nej, Stimpaks är en mainstay från de gamla spelen, stimpaks är stimpaks (utan C!). Det är Med-X som hette Morphine förut. Det var den enda drogen i spelet som hade ett namn som finns i verkligheten också, så det var ju bra att de bytte den, tycker jag.

Det finns cigaretter, alkohol, atomvapen och andra mänskliga uppfinningar i Fallout 3 som kan anses vara betydligt farligare än några obskyra referenser till ett par verkliga droger. Inte någon av de argument för censur jag hört är verkligen inte konsekvent på något sätt.

Störs någon av några element i ett spel, sätt då en åldersgräns på spelet eller ge fan i att spela det.

Medlem

Först blir GoW 2 totalförbjudet i Japan, och nu ska Fallout 3 cencureras? Jädrar vad de tar i med censurhanskarna i Japan nowdays

Medlem

HAHA! Sjukt töntigt imo

Inaktiv
Skrivet av bastard:
Skrivet av Dabrinko:

Nej, Stimpaks är en mainstay från de gamla spelen, stimpaks är stimpaks (utan C!). Det är Med-X som hette Morphine förut. Det var den enda drogen i spelet som hade ett namn som finns i verkligheten också, så det var ju bra att de bytte den, tycker jag.

Det finns cigaretter, alkohol, atomvapen och andra mänskliga uppfinningar i Fallout 3 som kan anses vara betydligt farligare än några obskyra referenser till ett par verkliga droger. Inte någon av de argument för censur jag hört är verkligen inte konsekvent på något sätt.

Störs någon av några element i ett spel, sätt då en åldersgräns på spelet eller ge fan i att spela det.

Finns ingen anledning att ha med namnen på riktiga droger i spelet. Alla andra droger är ju påhittade så det stör mig inte det minsta att dom döpte om den. Personligen så tycker jag det är viktigare att det passar in i Fallout universumet.

Medlem

"kommer att bli lite extra censurerad: mindre blod"

Hmm... är det inte japanerna som är kända med sina chopa av huvudet spruta ut halva östersjön?

Medlem
Skrivet av Djuriic:

"kommer att bli lite extra censurerad: mindre blod"

Hmm... är det inte japanerna som är kända med sina chopa av huvudet spruta ut halva östersjön?

Ja prisis! Thats irony fore ya! 8)


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av showerguy:

Helt rätt! Amerikanerna blev såklart arga för det som hände vid Pearl Harbor, men det är historia!

Vad du inte vet är att dom mycket väl visste att Japanerna skulle slå till vid Pearl Harbour innan dom attackerade. Dom valde att inte göra någonting. Sen kunde dom släppa en fläskig atombomb och visa att usa är det inte värt att jävlas med för hela världen

hursomhelst atombomben är ju störtskön i Fallout 3 hur kan dom ta bort den ......... den gör ju halva spelet.. jag gick alltid och längtade efter att få använda den ^^

Medlem

Atombombs censuren fattar jag, säkert ett känsligt ämne där fortfarande, men våld och blodet fattar jag inte, dom har jufilmer där dom hugger huvudet av varandra och blodet sprutar så det skulle kunna fylla en sjö på 3 min.

Är väl den där dubbelmoralen som även finns i många andra länder, ok att spöa varandra på film men inte på spel.

Medlem

all typ av censur anser jag vara ett brott mot den mänskliga friheten. Desvärre finns det ju länder där Demokratin inte är lika fri som vi svenskar är vana vid och där censur förekommer, dock tycker jag det är lit märkligt hur de tänker. som tidigare redan påpekats är ju japanska filmer väldigt blodiga. Och vad det gäller fallout och atombomben

Så kan man ju faktiskt välja om man vill detonera den eller inte

. Förövrigt tror jag nog knappast att Någon som var med och upplevde Atombomberna och minns dem lär lira fallout 3, typ 65-66 år gammal och lirar fallout 3? fullt möjligt men... tja... skulle inte tro det.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av maxkill:
Skrivet av showerguy:

Helt rätt! Amerikanerna blev såklart arga för det som hände vid Pearl Harbor, men det är historia!

Vad du inte vet är att dom mycket väl visste att Japanerna skulle slå till vid Pearl Harbour innan dom attackerade. Dom valde att inte göra någonting. Sen kunde dom släppa en fläskig atombomb och visa att usa är det inte värt att jävlas med för hela världen

Men detta vet förstås du.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Har aldrig uppfattat japan som något censur-land. De har anime/manga som är många stunder helt sinnesjuka och vissa vanliga filmer ska vi inte ens tala om.

Desutom får man ju kuta runt och vimpla med ett hakkors bäst man vill där också om jag ej minns helt fel.

Trist att höra att de ska censurera det och GOW.

Om GW2 blir bannat så borde ju Mad world också bli det om det har med våld att göra.
Luktar nästa åt att de vill hålla amerikanska FPS och liknande utanför sitt lilla land som domineras av en helt annan spelkultur.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

detta var lite lol...

ett spel som Fallout 3 ska ju bara inte censureras, chit va tråkigt det måste vara å spela då.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Jag vet inte riktigt hur man ska tolka dethär.. som sagt är ju atombomben ett känsligt ämne men då kommer min fråga hur det ligger till med s.t.a.l.k.e.r och ukraina.. skippade dom att sälja det där?
för övrigt är fallout 3 för tillfället ett av det bästa spelen jag har i ägo.


signatur

I have spoken..

Medlem

Att man blir upprörd för ett spels innehåll är inget argument över huvud taget. Det finns ingen som tvingar de som blir upprörda av ett spel att spela det spelet.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av maxkill:

Vad du inte vet är att dom mycket väl visste att Japanerna skulle slå till vid Pearl Harbour innan dom attackerade. Dom valde att inte göra någonting. Sen kunde dom släppa en fläskig atombomb och visa att usa är det inte värt att jävlas med för hela världen

Haha, skön egen vinkling av historien!!
Inte för att det spelar nån större roll, men tipsa gärna om referenser. Vore ett nöje att läsa mer.

Medlem

Håller med båtsman, att spel drabbas mycket hårdare än andra medier. Börjar ju bli riktigt, riktigt larvigt vid det här laget.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

censur is the larv!


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem

Japans högsta rating är Z, vilket är 18+. Spel med denna rating är olagligt att sälja till minderåriga i Japan, inte som i Sverige där vilken skitunge som helst kan köpa Gta4 t.ex. Dem som har spelbutiker är så rädda att råka sälja ett 18+ spel en minderårig för då skulle deras reputation förstöras helt och dem förlorar jobbet och kanske t.o.m fängelse? Visst kan man visa leg och en massa skit men det spelar ingen roll. Så därför är det typ ingen idé att släppa ett spel med Z rating för ingen vågar sälja det ändå, t.ex. Dead space, det blev inte "bannat" från Japan, utvecklarna eller EA tyckte bara att det var ingen idé att släppa det i japan eftersom ingen store clerk vågar sälja det.

Medlem
Skrivet av Pannkakssylt:

Japans högsta rating är Z, vilket är 18+. Spel med denna rating är olagligt att sälja till minderåriga i Japan, inte som i Sverige där vilken skitunge som helst kan köpa Gta4 t.ex. Dem som har spelbutiker är så rädda att råka sälja ett 18+ spel en minderårig för då skulle deras reputation förstöras helt och dem förlorar jobbet och kanske t.o.m fängelse? Visst kan man visa leg och en massa skit men det spelar ingen roll. Så därför är det typ ingen idé att släppa ett spel med Z rating för ingen vågar sälja det ändå, t.ex. Dead space, det blev inte "bannat" från Japan, utvecklarna eller EA tyckte bara att det var ingen idé att släppa det i japan eftersom ingen store clerk vågar sälja det.

Då får de väl skärpa lagen, inget mer med det. Det gör ju med alkohol och massa annat så det är väl bara att sätta igång.
Fick ju själv visa leg för att köpa Vice city när jag var 23 vilket var riktigt underhållande.

Tror faktist inte att det är därför de drar in vissa spel med tanke på hur mycket annat i japan som innehåller övervåld. Så att säga att personal är rädda för att sälja våldsspel till barn och alltså drar in vissa spel helt tror jag inte riktigt på.


signatur

Just an honest man in a leather mask

12
Skriv svar