Hur påverkas ni av musik?

Youtube-proffs
Hur påverkas ni av musik?

Jag älskar musik, väldigt mycket.
Min mor säger att hon lyssnade på musik nonstop när hon hade mig i sin mage. Det kan vara en anledning.

Jag lyssnar på musik när jag är på följande ställen.
Jobbet, Gymmet, Hemmet, Bilen, Datorn, Sängen (ibland så tar jag powernaps med musik på).
Jag lyssnar på musik nonstop, jag överdriver inte om jag säger minst 10 timmar om dagen så har jag musik i min närhet, för jag MÅSTE ha det. Är det tyst så är det en konstig känsla.

Hur som helst, jag påverkas EXTREMT mycket av musik.

Tex, jag kan åka till jobbet, jag har sovit 2 timmar på natten, men drar jag igång en riktigt bra låt, så blir jag lika pigg som jag hade sovit 10 timmar tack vare adrenalinkick och endorfinkick jag får, ett rent rus av bra musik helt enkelt.
Om det är ledsam musik så blir jag ledsen, är det hård musik och jag är de minsta grinig för något, så kan jag bli riktigt förbannad när jag har lyssnat ett tag.

Så min fråga är följande, är jag ensam om att bli så påverkad av musik i min närhet? Eller är ni andra lika väl påverkade?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

hEI polish.... får säga att jag är precis likadan... och innan jag började flänga omkring i europa och låtsas att jag hade nåt slags liv så lyssnade jag på musik 24/7.

Gör jag iofs nästan nu också, går inte långt utan att ha mp3spelare i närheten. Har alltid musik på när jag arbetar och har allmänt svårt för att sitta och rulla tummarna när det är helt tyst runtomkring mig.

När jag är hemma i sverige och har varit ute och festat går jag alltid och sätter mig vid datorn o lyssnar på skadligt hög musik i lurarna.. Vanligtvis nån poppig musik typ move your feet... Så blir jag skitglad varje gång och sitter poppar för mig själv

Medlem

Jag lyssnar på musik väldigt mycket ja med, radion på hela natten och lyssnar på VibeRadio.org när jag sitter vid datorn(lyssnar just nu). Påverkas sådär av musik

Medlem

Verkar mer som du har en ful ovana.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Jee
Medlem

Om det är en riktigt bra eller nostalgisk låt så ryser jag till i hela kroppen.
Lyssnar mest på musik när jag sitter vid datorn. Har beställt en Sony Ericsson W300i som kommer nu i nästa vecka så då kommer jag nog lyssna på musik mycket mer.


signatur

Eller inte?

Medlem

Lyssnar inte överdrivet mycket på musik men när jag gör det så påverkas jag väldigt mycket av vad jag lyssnar på. Kan bli arg ledsen på partyhumör vilja spela vissa spel som jag förknippar med vissa låtar osv.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av SoniC:

Lyssnar inte överdrivet mycket på musik men när jag gör det så påverkas jag väldigt mycket av vad jag lyssnar på. Kan bli arg ledsen på partyhumör vilja spela vissa spel som jag förknippar med vissa låtar osv.

jag förknippar "Break my stride" låten med Americas Army bara för dom spelade den varje dag sammtidigt som jag spelade AA i en vecka.:P

Medlem

Beror helt på vilket humör jag är på. Ifall jag är inne i en period då jag producerar musik blir jag betydligt mer påverkad än vanligt. Men ja, musik lyssnar jag väl på i princip hela tiden mest bara för att jag pallar inte med total tystnad för då gör sig min om än lindriga form av tinnitus påmind.

Medlem

Röstade på extremt, musik är väldigt viktigt för mig, det är inte bara en grej jag sätter på för att bli stimulerad. Riktigt bra musik ska vara en upplevelse. Brukar sätta mig på sängen i min kollsvarta lägenhet med volymen i hörlurarn högt uppskruvad och sitta och digga till musiken nonstop tills jag tröttnar, kan bli 90 minuters pass ibland.
Men det är är ju skillnad på musik och musik. Tyvärr är det ju allt för många "artister" som använder musik enbart som ett medel för att tjäna pengar och bli berömda och struntar i konsten.

Sen lirar jag lite gitarr också, brukar skapa egna minilåtar. Är helt underbart att sitta i mörkret och brainstorma olika riff och sen binda ihop dom så att det blir en liten låt. Otroligt tillfredställande när man skapat något man tycker låter extra bra eller när man lyckas utveckla låten ännu mer.


signatur

<3

Medlem

svarade extremt, men innan jag läst posten.
Jag lyssnar på musik när jag tycker det är lämpligt, och lämpligt är när jag känner för det, vilket är när jag inte har nåt annat för mig. Det börjar med att dansa med barnen och när de lagt sig så sätter jag mig ner och mixar musik tills det är dags att sova.
Tröttsamt jobb, men det måste göras


signatur

thank you, come again

Medlem

Jag påverkas väldigt mycket av musik kan jag säga. Jag lyssnar väldigt mycket på texten och hur sångaren uttrycker texten i sin sångröst. Musik kan jag förknippa med hur jag känner mig för för stunden, vilket humör jag är på väljer jag musiken efter humöret och hur jag är känslomässigt. Jag förknippar ofta texten med olika händelser i livet eller vissa personer och deras beteende.

Medlem

kan väll inte säga att jag påverkas så jätte mycket, om det är en bra låt, lyssnar jag.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Musik sätter igång fantasin för mig.

Medlem

Jag blir alltid lika glad när jag hör en riktigt ösig låt, som så skejtpunk oftast är.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

jag påverkas väldigt mycket av musik. variation av musikstilar är viktigt för mig, ett exempel på låtlista: rammstein - helen sjöholm - monster magnet - viktoria tolstoy :crazy:

något jag ofta tänker på är hur viktig musiken är i filmer, många regisörers framgång kan till stor del förklaras med att de gjort bra musikval. Kusturica och Tarantino är två bra exempel på det.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

inget liv utan musik.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Musik är underbart och det skulle bli väldigt trist att leva utan det men, jag stör mig på folk som inte kan ha en tyst stund, det är som om det lutar mot psychopatiskt.

Och så är det jävligt mycket lättare att bli påkörd om man flänger omkring med en mp3 spelare hela tiden. Blev det inte bannlyst i london eller dyl?

Medlem

Alltså nu antar jag väl att du menar efter humör och inte typ att man får lust att gå ut och döda folk för att man lyssnat på t ex "Killers" av Iron Maiden?.

Jag påverkas positivt av musik efter som det gör en glad. Sen lyssnar jag på så många olika sorters musik också, mest efter humör.

Mycket Rock N Roll, Metal och Hård Rock när det är dåligt väder t ex.


signatur

http://thegamingground.com Is the place to be If you like videogames, movies, music, anime, IT and humor!

Inaktiv

kan väl säga att jag lyssnar på musik hela tiden när jag sitter vid datorn, ALDRIG sitter jag och gör något utan musik vid datorn. Jag har ALLTID min iPod med mig och så länge inte någon är med lyssnar jag på musik hela tiden. Kan väl säga att jag påverkas väldigt mycket av musik, det kan styra humöret en hel del.

Inaktiv
Medlem

Musik finns i allt jag gör.

Buss, skola, prov, chatt, spel, film.
Tillochmed när jag sover.

Liv utan musik är som ett sexliv utan penis för mig.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Känner igen det där med att vakna upp till en bra tune, har jag poden i närheten så brukar jag dra på shuffle songs och låta den första som kommer upp set the mood för dagen. Idag blev det Elegi med Lars Winnerbäck vilket gjorde mig gla' hela dan. Som tur är har jag bara bra låtar, så den strategin slår sällan fel.

Har förvisso ipoden med hela tiden, men jag lever ett för socialt liv för att kunna ha på den konstant, även om man skulle vilja ibland.
För såna tillfällen ångrar jag verkligen inte köpet av mina klumpiga, överprisade lurar (i London dock, inga jävla svennepriser) som, till skillnad från ipods meshörlurar, inte inbjuder folk till spontana konversationer.
Annars är nog mest att man sätter på en låt som överensstämmer med ens humör för tillfället, bara för att ha nåt att dela ens känslor med i guess.

Btw, var ett tag sen jag besökte FZ, men jag klarar verkligen inte av hur jävla flashig sidan har blivit. It's like the SoGamed tragedy all over again.
Puss hej.


signatur

Ich würde nur an einen Gott glauben, der zu tanzen verstünde.

Medlem

jag använder alltid musik för att bli gladare,argare eller på något sätt påverkas.

älskar musik som gör en taggad inför en match eller en utekväll.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Avstängd

Jag påverkas mycket av musik, skulle jag vilja säga, egentligen väldigt mycket kanske, men musiken känns ändå inte så jätteviktig för min del. Ett tag tänkte jag nästan att musiken är helt onödig, men när jag hörde ett riktigt bra soundtrack till någon film eller ett spel eller så, så kom jag på att musik är riktigt bra.

Jag gillar särskilt... stark musik, eller hur man nu ska kalla det. Vi kan väl säga laddad. Musiken i Sagan om Ringen är ett bra exempel på sån musik som jag gillar, hemma brukar jag lyssna på det för det mesta när jag surfar.

Inaktiv

Jag blir lagom glad av att lyssna på 50 hertz, villket är inne för mig just nu

Inaktiv

kan vara farligt med bra musik också
typ när man kör bil på natten och pumpar entombed.. blir lätt lite för fort.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

kan vara farligt med bra musik också
typ när man kör bil på natten och pumpar entombed.. blir lätt lite för fort.

Jojo, men du reagerar snabbare också... en give/take situation.

Jag tror att dålig musik påverkar mig mer än bra eftersom jag blir arg om musiken är dålig... förklarar varför jag helst lyssnar på p1 kanske...

Jag H A T A R när tre översminkade och underbegåvade tjejer skall gör en cover på en tre år gammal hit och gör den exakt som orginalet fast sämre - jag spyr. Jag H A T A R när texten är så dålig att man får lust att ta gift, exempelvis som i låten "I wish I was a punkrocker" - ace of base nivå på den låten.

Annars "känner" jag enkel musik bäst.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

är nog inte så ofta det är dom som gör covern.. dom får nog en text i hand och en "mikrofon" i mun.. ahem.
det roliga är också att dom alltid gör en cover på nån riktigt värdelös hitlåt


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

1
Skriv svar