Massiv bonus till Harmonix-grundarna

Robot
Medlem
Massiv bonus till Harmonix-grundarna

Jävlar i min låda, det var rejäla pengar det.
Men vad ska man säga, de förtjänar ju det...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Snacka om pengar... Jäklar.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Kan ju hoppas på att utveckarna får lite av detta, vanligtvis brukar det ju hamna i företagskassan....

Medlem

Tänkte säga som slartibartfast där... Nästan hutlöst att det existerar sådana fantasisummor, som "bonus" dessutom.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Flakmonkey
Skrivet av Fjornsvavne:

Tänkte säga som slartibartfast där... Nästan hutlöst att det existerar sådana fantasisummor, som "bonus" dessutom.

Nu har ju bonusen betalats ut för att det gått otroligt bra för dem... det sjuka är ju när bonusar betalas ut även när det har gått hur dåligt som helst, som det ju ofta är i finanssektorn... men men... congrats till de här nissarna ^^

Skrivet av Nosnos:

Nu har ju bonusen betalats ut för att det gått otroligt bra för dem... det sjuka är ju när bonusar betalas ut även när det har gått hur dåligt som helst, som det ju ofta är i finanssektorn... men men... congrats till de här nissarna ^^

De bonusar i spelbranschen som jag vet är vanliga fungerar såhär: Förläggaren finansierar spelprojektet och ger utvecklarna en stor summa pengar varje månad, vid varje leverans, eller liknande. Dessa pengar blir mestadels löner. När projektet är färdigt och spelet i butik sitter man sen och håller tummarna på att man ska gå med vinst. Om man får in mer pengar än spelprojektet kostade så får utvecklarna några procent av detta i bonus. Dessa pengar hamnar oftast i företagskassan (och hjälper till att hålla företaget flytande i svåra perioder).

Hur harmonix-bonusen fungerar och om grundarna ensamma snodde åt sig hela kakan verkar oklart...

Medlem

Om inte annat visar det att priset på varan är högre än nödvändigt. Men går pengarna in i företaget så att de kan göra större satsningar är det väl bra.

Medlem

Oj! vilka fantasi summor


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Det var inte Harmonix grundare som fick pengarna själva utan det var alla de som hade aktier i bolaget när Viacom köpte det. (Dock så fick grundarna väldigt mycket av dom pengarna)

Medlem

Fan va kul för dem

Medlem

jag hade lätt bjudigt hela utvecklingsteamet på en ett-års semester i australien lr nåt. Imo hoppas dem inte snålar iaf..

1
Skriv svar