Godaste ölen?

Medlem
Godaste ölen?

tjenare! tycker ni som jag? tycker ni staropramen är den godaste ölen? inte?. vilken tycker du är den godaste ölen samt vilket land tycker du har den godaste ölen. sälv så håller jag stenhårt på tjekien. as go öl där nere:D billig som fan oxå. BTW kan ni ge tips på en riktig billig öl på systememt som inte smakar as?


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Inaktiv

weihenstephaner hefe weissbier kommer högt upp på listan.
andra trevligheter är ju svenska hell, brittiska bombardier och shepherds neame's alesorter, guinness, murphy's, och caffrey's givetvis...
det finns så många. :/

falcons bayerska är väl annars både drickbar och billig, men om det är billig fylla man är ute efter är inte öl bästa valet imo... det dricker man för att det är smaskigt.

edit: corona kan ju vara skojjigt ibland, och hobgoblin, hoegaarden, spitfire, starobrno(!) och alla trapist förståss.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

billigt: lucky star, smakar bra mycket bättre än blågul, harboe, sofiero och vad de andra fulölen heter.

annars tycker jag om att variera så mycket som möjligt, det är sällan gott att dricka mer än två-tre flaskor av samma sort imho. nils oscar god lager är trevlig. erdinger (alla sorter), staropramen, carlsberg hof och starobrno är goda.

soyas förslag om weihenstephaner bör levereras med en varning. de flesta människor med normala smaklökar tycker att weissbier med jästfällning* smakar ruttet tuggumi med en ton av spya. bör serveras väldigt kall för att den vämjeliga smaken ska döljas

*edit:regel med undantag, erdinger hefe(=jästfällning) har inte den smaken...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Finns inte en öl som är godast.

Brukar säga att det finns en öl för varje situation

Men favoriter är

staropramen , mörka
spitfire
Dom flesta munköl går def ner

simpel öl men ack så god är heineken


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Har två absoluta favoriter: Staropramen och framförallt: <trumvirvel>
Lapin Kulta!


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Inget slår en iskall Lapin 5,2% på flaska i en het bastu med nakna pojkar.

Medlem
Inaktiv

Hoegaarden, brrrr. Den både ser ut och smakar som diskvatten. Tror folk köper den bara för att man får så stora glas.

Rekommenderar London Pride, Young's Winter Warmer, McEwans India Pale Ale, Sierra Nevada m.fl.
Port Stout går ner ibland även om stout inte är en större favorit. Starobrnos mellanöl är en favorit till maten.

Inaktiv

Burköl, finska Karhu.
Fatöl, Newcastle Brown Ale.

Medlem

Staropramen, Guinness, Hobgoblin, Starobrno, Falcon, Spendrups 50/50 samt några hundra till.

Inaktiv

Heineken på flaska!
Bear beer
Norrlandsguld 3,5 såklart

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Finns inte en öl som är godast.

Brukar säga att det finns en öl för varje situation

Amen...


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Spendrups Premium Lager, silver. Billig och god som ingen annan!


signatur
Medlem

Visby bryggeri's Påsköl, hands down.
Guniness är enfavvo... annars säger jag som Noctumforce.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

yepp Guiness är fin men jag har svårt o dricka mer än en sen är jag så mega mätt efter.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Youtube-proffs

...

LECH.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

all IPA öl är fint som snus


signatur

Meep!

Medlem

riktiga män dricker inte öl.
riktiga män dricker Cider.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

staropramen kommer först för mig, därefter velkopopovich. 3:e plats och framåt är svårare, finns många goda, men inga som jag tycker överträffar de där 2.


signatur

thank you, come again

Medlem

GUINNESS


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Medlem

Ni kan komma med erat fina öl och snacka hur mycket som helst.

Det finns ändå inget öl som är godare än sort guld, obs! det måste vara 33cl burkar och det får inte vara varmare än 15° eller kallare ön 6° annars får man fel känsla


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Medlem

Hur kan man nånsin få fel känsla av öl


signatur

Insert funny qoute here

Medlem
Skrivet av SFL|Krusty:

Hur kan man nånsin få fel känsla av öl

För mycket, för lite ,för varm, för kall


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Medlem

eller för coors light


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Zubr - Tjeckisk öl som jag inte kunde få nog av förut. Men så en dag när jag gick ner för att få mig min ranson möts jag av orden "den har utgått". Inte sett röken av den sen dess så jag har blivit tvungen att försöka ersätta den med övriga tjeckiska öl, men det är ingen som riktigt når fram imo.

som någon av ovanstående idioter skrev så finns det ett öl för varje tillfälle, men ändock så har man väl några favoriter.

lapin kulta, karhu
norrlands guld
harboe sort guld + en öl med chokladsmak från danmark jag inte minns namnet på

en schweizisk jag inte kan namnet på

amstel
mythos
cruzcampo

guinness
chimay
old speckled hen

men annars så går den mesta ölen ner - det är väl egentligen bara amerikanska o vissa svenska lager man inte klarar att dricka (pripps blå urk)

Inaktiv

kilkenny när jag känner för mörk öl.. nästan vilken som helst när det gäller ljus


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Vila i frid

Guinness, Kilkenny och Murphy's Double Chocolate Stout när jag känner mig smålyxig.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem
Skrivet av IceMan:

riktiga män dricker inte öl.
riktiga män dricker Cider.

Amen.

Medlem

Staropramen är helt klart en av mina favoritöler men den godaste ölen är helt klart Palm, en belgisk öl, finfin!
http://www.palm.be/benl/informatief/6bier/bieren/palm.php

Annars är Hof en favorit, inte för stark så den smakar alkohol (som bl.a Sort Guld kan göra). Sedan måste jag erkänna att jag gillar Grön Tuborg och Falcon Export också, det är pilsner eller lager som gäller för min del.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Skriv svar