När kommer Mirror's Edge till Windows?

Robot
Medlem
När kommer Mirror's Edge till Windows?

Det är värst vad DICE snålar med PC-titlar nuförtiden


signatur

Besök gärna min blogg: http:/mwindmark.blogspot.com

Inaktiv

Hoppas det aldrig kommer! Eller ja, verkar iaf inte vara som ett spel man bör spela på datorn :/

Medlem
Skrivet av dxtr:

Hoppas det aldrig kommer! Konsol <3!

Väldigt moget uttalande.
Är det de vanliga tjötet om "Pc-användare = pirater!" må tro?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Amenvaf... varför alltid pc och när det väl kommer får man en avskalad banan, säkert konsolifierat.

Its not fair.

Life isnt fair.

Nothing is fair.

Förresten är jag inte speciellt sugen på det här spelet verkar inte vara ngt vidare men kanske, bara kanske om det får bra kritik, men ja då blir väl det mer som en elefant med en machinegun på hustaken.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Inaktiv
Skrivet av marcus_w:

Det är värst vad DICE snålar med PC-titlar nuförtiden

Efter eas köp av dice så får man räkna med lite förändringar.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Man ska inte lite på DICE längre.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

fel man kan inte lita på ea


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Sebastian Lind:
Nyheten är underligt skriven, var tvungen att läsa om denna meningen tre gånger innan jag förstod:
Mirror's Edge utvecklas av våra svenska stoltheter DICE, och en rykande färsk recension signerad allas vår Simon Bergstedt dyker upp "i mitten av nästa vecka", hälsar redaktör Tompa.

Ett bättre ordval kan vara: Mirror's Edge utvecklas av våra svenska stoltheter DICE, och redaktör Tompa hälsar att en rykande färsk recension signerad av vår Simon Bergstedt dyker upp "i mitten av nästa vecka".

Och jag hoppas att när väl mirrors edge kommer, så kommer det till steam med.

Medlem

Så som jag har spelat demo på mirror edge så verkar det vara jävligt konsol baserad..kan inte tänka mig hur kontroll scheman för en PC verkar vara men men..

Jahopp låter som att det blir ännu en bojkott då


signatur

Mirror's Edge har äran av att ha charmat tom. en wajnare som mig utan att ens ha sett mycket av det (gillar mest konceptet och att DICE faktiskt försöker något spännande). Tror faktist det blir ett blint köp så länge det inte följer med ett begränsat antal aktiveringar eller annan DRM jag inte gillar, jag bryr mig inte ett vissen om att jag kan kringå dem på ett par minuter.

Bollen är er, EA.

(Undrar om man skulle skicka ett mejl till dem och förklara detta som en ståndpunkt...)

Medlem
Skrivet av marcus_w:

Det är värst vad DICE snålar med PC-titlar nuförtiden

Eller så är de PC-spelarna som helt enkelt snålar och inte köper spelen?

Medlem
Skrivet av Pojii:

kan inte tänka mig hur kontroll scheman för en PC verkar vara men men..

Vad är det svåra? Det är ju egentligen precis som vanliga kontroller, förutom att dom nu även kan användas som combos. Den enda ovana knappen blir väl iof 180-grader knappen då. Men det ska väl inte vara så svårt att lära sig.

Tyckte det var hemskt på konsollen, men kommer säkerligen bli under bart på pc Har inget emot att vänta några månader. Har så jäkla mycket att spela just nu ändå.

Medlem

Tråkigt för PC folk och vad anledning är kan man ju spekulera i visst det kan vara för att folk laddar ner det kan vara att dom inte vill göra en PC version listan kan göras lång.

Själv kommer jag köpa PS3 version då jag tyckte demot var grymt kul.

Medlem
Skrivet av MiXiE:
Skrivet av marcus_w:

Det är värst vad DICE snålar med PC-titlar nuförtiden

Efter eas köp av dice så får man räkna med lite förändringar.

Dem två har ju samarbetat sedan DICE först slog igenom med BF1942.

Medlem

Jag stör mig på alla konsol-nördar som framhäver sig själva som laglydiga medborgare och säger att allt PC-folk piratkopierar. Vi vet alla att piratkopieringen hade varit minst lika utbredd på konsol om chippning inte medförde eventuell ban på xbox live...

Medlem

Satan alltså... hoppas jag så mycket mer på vinst till 360:n då, om det ska dröja så värst. Det jag hatar i den ekvationen är att det är just det som de vill få ut, de äcklena som planerat ihop detta schema. Vi faktiskt intresserade ska se att det inte kommer något till PC på ett tag och nöjer sig till konsoll. Fler ex sålda, och således påöka argumentet att 'inget säljer till PC', vilket i sig lika gärna kan leda till att de skiter i att porta.

En enda stor maskopi säger jag.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Konsol nördar är knappast mer laglydiga TheEdgeJinx då dom flesta ändå har en dator
Men en del företag kanske föredrar att släppa spel till bara konsol då dom kan göra spelena efter konsolernas specifikationer och inte behöver tänka på att spelet ska funka till hundratals olika datorkonfigurationer. Men men det är upp till företagen att bestämma hur dom vill ha det trots allt borde ju färre format betyda färre möjliga kunder.

Medlem
Skrivet av dxtr:

Hoppas det aldrig kommer! Eller ja, verkar iaf inte vara som ett spel man bör spela på datorn :/

WTF är problemet? jag kan väll koppla min dator till en tv och få grymt mycket högre upplösning än vad du kan få på din Xbox och jag har trådlösa handkontroller till pc ne kan man tänka sig! en burk men kontroller kopplar till en tv,
låter som en bra beskrivning på en Konsol faktiskt

Medlem

Ja det kan man ju fråga sig :/

Medlem

Att hela tiden sparka på PC-spelarna kommer inte att göra att mindre tankar.

1
Skriv svar