Sony: PS3 har inte nått sin fulla potential ännu

Robot
Sony: PS3 har inte nått sin fulla potential ännu
Medlem
Sony: PS3 har inte nått sin fulla potential ännu

Hoppas att det blir som dom säger, annars skulle man ju ha köpte ett x360.

Ähh snack ps3an är fortfarande för dyr och jag hatar menyn jag bara tål den inte! Så hellre en 360.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Men, det är lustigt det där med att man fortfarande inväntar "dess fulla potential". Nu vet jag inte exakt hur det ligger till, men har PS3 något egentligt stöd för AA (kantutjämning)?

Jag finner avsaknaden av AA mycket påtaglig och har svårt att se hur den eventuella avsaknaden av en sådan grundläggande funktion kan kompenseras av att maskinen skall nå sin "fulla potential". Är jag inne på fel spår här?


signatur

http://open.spotify.com/track/7qbGBzILcodQUth8tqZkLj - norra Europas bästa rock 'n roll!

Medlem

Power!


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Är ju bara PR-snack som vanligt.

Seb
Medlem
Skrivet av The flying Meatball:

Ähh snack ps3an är fortfarande för dyr och jag hatar menyn jag bara tål den inte! Så hellre en 360.

Ähh, Menyn är något utav det smidigaste som gjorts. Mycket snyggare och trevligare än 360'ns gammla, Nya har ja inte sett irl.

Förövrigt, Sånt här säger ju folk hela tiden, hoppas bara det stämmer:), Tycker iofs Killzone 2 drar på gränserna till av vad PS3 kommer klara av... Eller va vet ja.

Medlem

Nja. Det är snart dags för en ny generation konsoller.

Medlem
Skrivet av bitcrusher:

Men, det är lustigt det där med att man fortfarande inväntar "dess fulla potential". Nu vet jag inte exakt hur det ligger till, men har PS3 något egentligt stöd för AA (kantutjämning)?

Jag finner avsaknaden av AA mycket påtaglig och har svårt att se hur den eventuella avsaknaden av en sådan grundläggande funktion kan kompenseras av att maskinen skall nå sin "fulla potential". Är jag inne på fel spår här?

Nej du har helt rätt AA avsaknaden är total och är något jag påpekat ända sen PS3 släpptes och hoppas verkligen de fixar detta snart, om det går.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av TheEvilDog:

Är ju bara PR-snack som vanligt.

qft.

Skrivet av bitcrusher:

Men, det är lustigt det där med att man fortfarande inväntar "dess fulla potential". Nu vet jag inte exakt hur det ligger till, men har PS3 något egentligt stöd för AA (kantutjämning)?

Jag finner avsaknaden av AA mycket påtaglig och har svårt att se hur den eventuella avsaknaden av en sådan grundläggande funktion kan kompenseras av att maskinen skall nå sin "fulla potential". Är jag inne på fel spår här?

PS3 har givetvis stöd för AA, men detta kostar GPU-cykler och dessa lägger man tydligen hellre på shaders.
Frågan är om det är bristen på AA som gör att spelen upfattas som kantiga, eller det faktum att många spel inte ritas ut i HD...

När han pratar om "konsollens fulla potential" så är det uppenbarligen inte spelens grafik han syftar på. Snarare tjänster som Playstation home, tillbehör, och kanske spel som använder Cell-processorn till något vettigare än att försöka kompensera för RSX svagheter.

Varför kan inte ps3-utvecklarna ha lite nintendomentalitet? Istället för att försöka göra grafik som mäter sig med den på denna fronten kraftfullare konkurrenten (någonting som en Wii-utvecklare aldrig skulle få för sig), gör något som bygger mer på fysik och AI!!!

Medlem

AA inte AA det är frågan. själv får jag då säga att jag inte störs av det då jag istället njuter av att spela alla bra spel som kommer

Har hört rykten om att en av PS3 processorer ännu inte används så om det är så så kanske han inte bara pratar heller

Trots allt så gjorde ju sony en liknande grej med PSP då dom genom en firmware update ökade processorn från 250 MHz till 333 MHz. (eller hur det nu va?)

Så vem vet kanske Sony gömmer ett ess i shortärmen

Själv får jag säga att jag gillar meny systemet mer på PS3 än 360 men som alltid så är det en smaksak. Kanske microsoft gör också då det nya meny systemet på 360 är lite likt PS3 ... skoja bara så 360 folk lugn nu ni behöver inte bli arga.

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Har hört rykten om att en av PS3 processorer ännu inte används så om det är så så kanske han inte bara pratar heller

En av 8 kärnor är inaktiv, och används inte överhuvudtaget när man spelar etc. Det är någon typ av failsafe.

Skrivet av Saarela81:

Trots allt så gjorde ju sony en liknande grej med PSP då dom genom en firmware update ökade processorn från 250 MHz till 333 MHz. (eller hur det nu va?)

Den var underklockad till någon frekvens(kanske var 250 MHz), men sen släpptes den gränsen i en firmware som gjorde att spel kunde dra nytta av processorns fulla kraft(som är ungefär likvärdig med en PS2:a )

Sen undrar jag när utvecklare som klagar över piratkopiering ska öppna upp ögonen och se att det inte finns några piratkopierade spel till PS3. Okej då, jag har sett ett. Men då var man tvungen att ha en NAS som man skulle koppla till PS3:an, samt vidare krångel.

Många spel till exempelvis 360 finns i verkar i 99% av fallen finnas tillgängliga för nedladdning minst en dag innan release. Jag fick till exempel veta av en kompis idag(han har ingen 360, det var mest "btw") att Mirror's Edge finns ut i piratkopierad upplaga, två dagar innan officiell release. Congrats DICE, jag väntar iaf tills jag har råd att inhandla det till min PS3.

Medlem
Skrivet av The flying Meatball:

Ähh snack ps3an är fortfarande för dyr och jag hatar menyn jag bara tål den inte! Så hellre en 360.

Ja menyerna är de viktigaste hos konsolerna.

Medlem

PS3 har funnits i ca 2 år nu (räknat från release i usa) och det är mycket kvar att utforska. Guerilla Games som är skaparna av Killzone 2 anser att de bara skrapat ytan på PS3:s förmåga. Time will tell.
Men som man vet sedan tidigare så tar det ett par år innan man kan börja påstå att en spelkonsol är maxad. 2009 ska bli ett mycket intressant spel år.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

PS3 har funnits i ca 2 år nu (räknat från release i usa) och det är mycket kvar att utforska. Guerilla Games som är skaparna av Killzone 2 anser att de bara skrapat ytan på PS3:s förmåga. Time will tell.
Men som man vet sedan tidigare så tar det ett par år innan man kan börja påstå att en spelkonsol är maxad. 2009 ska bli ett mycket intressant spel år.

Lite sanning i det där, när Microsoft tog bort Xbox från marknaden så hade börjat närma sig potentialen den lådan hade, undrar hur det hade sett ut ifall de haft den kvar i dagsläget.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Sist jag läste om nya konsoler var väl att Sony hade nån 9 års plan för PS3 medans microsoft hade 5 eller 6 års plan så en ny microsoft konsol är under utveckling till 2011 eller nåt sånt..

Medlem

Dom som spelat Killzone 2 beta inser att Ps3 fortfarande utvecklas grafikmässigt så det ligger nånting i det han säger.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Samtidigt som konsollen påstås bli mer "utforskad" och komma med awesome "spelsläpp" som aldrig kommer eller som tappar släpp till XBOX 360.
(Se nyheterna om Tekken 6 och FFXIII på denna sida.)

För att sedan höja priset på sin konsoll iallafall i Sverige. Samtidigt som XBOX360 nyligen har gått ner i pris.
(http://www.gamereactor.se/nyheter/15773/Prish%F6jning+p%E5+Pl...)

Då kan man undra vilken konsoll jag ska välja? Jag utan konsoll. Kanske jag kan avnjuta några "Crysis"-wannabes till PS3?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Skrivet av Seb:
Skrivet av The flying Meatball:

Ähh snack ps3an är fortfarande för dyr och jag hatar menyn jag bara tål den inte! Så hellre en 360.

Ähh, Menyn är något utav det smidigaste som gjorts. Mycket snyggare och trevligare än 360'ns gammla, Nya har ja inte sett irl.

Förövrigt, Sånt här säger ju folk hela tiden, hoppas bara det stämmer:), Tycker iofs Killzone 2 drar på gränserna till av vad PS3 kommer klara av... Eller va vet ja.

Snygg och smidig näe usch:down:


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Seb
Medlem
Skrivet av The flying Meatball:

Snygg och smidig näe usch:down:

Smaksak, Men du har fel

Nähä!


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Ja... man får se om PS3 blir så bra som han säger...
Jag tycker iaf att 360 är bättre i spel väg, med Halo 3, Gears of war 2, GTA IV (finns även
på PS3) mm.
men nu har ju Little big planet kommit och det e jag helt galen i ( my friend has a PS3).

Time will tell, a great story i hope

Medlem
Skrivet av The flying Meatball:

Nähä!

nu får du lyssna på J.D

Det är meningen att Janitor ska förtrycka honom är ju det bästa med Scrubs!


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Inaktiv

det e klart att det kommer att bli bättre spel i framtiden. den måste de bli, ha hört att sony förlora massa pengar för att de säljer den ps3 "för billig".


signatur

Play 2 win!! on PSN: OdLuKnow is da name!!

1
Skriv svar