Ubisoft köper Massive

Inaktiv
Ubisoft köper Massive

Hoppas dom kan få ut mer titlar genom det här.

ptr
Medlem

mmm för talang har dom!

MFC
Medlem

I havet bor en liten fisk AUM! AUM!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Avstängd

Bra. Hoppas de får ut expansionen nu.

Medlem

Hoppas det blir bättre nu då, vilket man tror iom att det knappast kan vara fördelaktigt att ha en ägare som vill göra av med företaget...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

TACK UBISOFT!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Riktigt bra att de får lite backning så de kan fortsätta, men ubisoft har varit rätt heta på att infektera spel med DRM om jag inte minns helt fel?

Kan iof bara pirata spelen om man vill slippa det, men jag föredrar att köpa spel som är värda att spelas.

Medlem

Tack och lov. De blev räddade. Och inte av några mindre än självaste Ubisoft.

Vad trevligt.

Medlem

Hmm, bättre än inget antar jag. Problemet med Ubisoft är att de inte bryr sig om PC-plattformen över huvud taget längre. Hoppas inte att Massive får lida för det då de är rätt utmärkta på just PC.

Skrivet av Gogge:

Riktigt bra att de får lite backning så de kan fortsätta, men ubisoft har varit rätt heta på att infektera spel med DRM om jag inte minns helt fel?

Kan iof bara pirata spelen om man vill slippa det, men jag föredrar att köpa spel som är värda att spelas.

Tyvärr visade sig att även World in Conflict har DRM. Blev lite smått paff och irriterad när jag fick reda på det.

Medlem

Bra bra


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Woho, Ubisoft gör ett bra val


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Gogge:

Riktigt bra att de får lite backning så de kan fortsätta, men ubisoft har varit rätt heta på att infektera spel med DRM om jag inte minns helt fel?

Kan iof bara pirata spelen om man vill slippa det, men jag föredrar att köpa spel som är värda att spelas.

tanka hem crack, köp spelet. Då blir alla glada.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Bara dom inte förstör WiC på nå sätt....vi alla vet ju hur dåliga spel ubisoft gör ^^

Medlem

Bara att gratulera!

Medlem

Skulle hellre sett EA köpa Massive... Ja jag vet, EA har haft ett rykte om skit spel, men jag anser personligen att de rykt upp sig. Givetvis finns undantagen som bekräftar regeln.

Inaktiv

Ubisoft blev precis giftiga! Tack för att de räddade utvecklarna.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Gogge:

Riktigt bra att de får lite backning så de kan fortsätta, men ubisoft har varit rätt heta på att infektera spel med DRM om jag inte minns helt fel?

Kan iof bara pirata spelen om man vill slippa det, men jag föredrar att köpa spel som är värda att spelas.

tanka hem crack, köp spelet. Då blir alla glada.

Eller så öppnar uvecklarna ögonen och skippar allt DRM-skit, så vi konsumenter slipper sitta och göra en massa extra arbete bara för att kunna spela spelen som vi vill.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Ja! Älska<3

Hoppas bara vi får se Soviet Assault innan årsskiftet ... och att det förblir gratis för PC.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Woho! WIC Expansion, HERE I COME!! (Hopefully)

Inaktiv

jag tror detta är goda nyheter, men sen har inte jag nån koll iof.

Medlem

Grattis Massive, hoppas ni får fortsätta göra spel för all framtid.

Medlem

asså när va senaste gången ubisoft släppte ett riktigt bra spel.
efter fc2 känns det som ubi har en nedåtgående tränd just nu.
kanske massive kan få stil på den gamla skorven igen.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Puh, blev lite orolig ett tag att de skulle falla offer för EA's lie.

Medlem
Skrivet av bionicman:

asså när va senaste gången ubisoft släppte ett riktigt bra spel.
efter fc2 känns det som ubi har en nedåtgående tränd just nu.
kanske massive kan få stil på den gamla skorven igen.

2003, Beyond Good & Evil.

Medlem

Nja, jag ser inget ljust me detta. Litar fan inte alls på Ubisoft.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Ubisoft brukade vara de som producerade kvalitetsspel, på något sätt tycker jag fortfarande så även om Ghost Recon för PC och Vegas 2 inte var några höjdare....

Såg förresten WIC på Game(stop) idag för 99kr, hade inte väntat mig att det skulle sjunka så snabbt...

Medlem

Bra att de blir uppköpta så att de får den backup som behövs för att få ut wic:sa.

Problemet är att det är Ubisoft, bolaget som gått från att vara bland de vettigare aktörerna till att peta ner EA från skam-tronen. Deras nya marknadstrategi att helt ignorera sina konsumenter har hittills inte straffat sig ordentligt men om de inte skärper till sig snart ser det inte lovande ut. (Ta en titt i Ubisofts forum så förstår ni vad jag menar)

Hoppas att Massive fortsätter att sköta saker och ting på sitt sätt med så lite inblandning som möjligt från Ubisoft. Det tror jag att både företagen och spelarna tjänar på i längden. Den typen av samarbete fungerade ju fint med Sierra.

Medlem

Men deras Soviet Assault kommer ju till konsol och PC så... Men d e nice att Massive får forstätta! WIC är ett bra spel!

Medlem

Vet inte riktigt om detta är för det bättre men jag skulle tro(och hoppas) det. Vill ju se mer World in Conflict helt klart

12
Skriv svar