CocaCola beroende :(

Medlem
CocaCola beroende :(

Jag tror jag har utvecklat ett sjuktligt beroende av cocacola..

Jag dricker i snitt 1st 1.5 liters cola om dagen om jag inte gör det så får jag sprängade huvudvärk och ont i kroppen. om jag drar i mig en flaska så blir det bra efter 5 minuter vad ska jag mig mig till


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

Medlem

Coca Cola har ingen positiv påverkan på kroppen alls, och att dricka 1.5 liter om dagen är allt annat än bra för kroppen.

Sluta dricka läsk, käka godis/chips och annat sött. Ät frukt, motionera och drick vatten istället så försvinner suget efter cola och allt skräp. Gjorde det för mig iaf, tills ICA satte halva priset på Julmust

Eller så kan du gå till doktorn, fast han säger nog detsamma.

Medlem

det är som med kaffe, sluta drick, du kommer ha ont i huvet i några veckor, sedan, om du låter bli att dricka, så kommer det försvinna, och allt blir som vanligt, skillnaden är att din kropp kommer må bättre.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Hade samma problem som dig innan Meep. om jag inte fick någon coca cola i mig mådde jag skit, men jag gjorde så att jag börja minska på antalet liter jag slängde i mig, så efter et tag blev det bara 1 33cl coca cola om dagen, o då e det inga problem att vara utan en sådan en dag, men du får tåla att du kommer ha lite ont i huvudet när du minskar på drickandet, men det e bara 1 eller 2 veckor som det håller på.


signatur

Snusar till varje pris!

Vila i frid

Jag hade också ett problem med Cola-drickande, det handlar bara om att bryta beroendet. Visst kommer du må pyton några dagar, men det går över.

Varje gång du tänker att du måste köpa cola, gör det inte. Tvinga dig själv att bryta mot beroendet och vanan.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Det va det jag gjorde denna veckan jag fick feber !!!
38.5 helt död sängliggandes så drog ja i mig 1.5 liter igår kväll så försvann febern och allt va frid och fröjd.
kan tillägga att jag är elitmotionär springer ca 1.5mil 3 ggr i veckan nu på vintern 2 mil på längdskidor


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

Medlem

Byt Colan mot vatten så ska du se att huvudvärken går över fortare och du kommer må mycket bättre.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Youtube-proffs

Detta är ett common fenomen tydligne, jag hade det med. Jag fick dock ingen huvudvärk and such när jag skippa colan jag blev bara enormt sugen på den.

Colan smaka inte gott längre heller. Den smaka bara cola typ, inget speciellt.

Jag slutade dricka cola ett bra tag, sedan bestämde jag mig även för att träna, då drack jag inge socker osv.

Jag höll mig borta från cola i 5 månader ungefär, och igår så köpte jag en burk cola och de va den godaste jag druckit någonsin. Så från och med nu så ska jag bara dricka en burk cola i veckan, på fredagkväll framför TV:.

Det jag menar är att man ska unna sig något gott, äter du det för mycket så tappar det effekten och du blir bara beroende!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Det är inte colan i sig som är beroendet, det är sockret.


signatur
Youtube-proffs
Skrivet av cammo:

Det är inte colan i sig som är beroendet, det är sockret.

Jo men vi pratar rent cola addicting nu. Socker är beroendeframkallande, men även koffein, det är väl blandningen av koffein och socker som gör de extra?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Brukade också konsumera läskeblask, dock i hyffsat måttliga mängder. För något år sedan slutade jag helt med att dricka detta sockervatten och har ersatt det med vatten och ibland färskpressad juice, mycket bättre!


signatur
Medlem

Är sjukt kaffe beroende. Dricker 3-4 koppar om dagen, och gör jag inte det så får jag huvudvärk och blir på fruktansvärt dåligt humör.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Var inne på lite samma spår själv ett tag. Köpte cola på skolan nästan varje dag och jag tog kanske ett extra glas när jag kom hem från skolan.

Sen för ungefär ett år sedan började jag istället gå omkring med en 50cl vattenflaska på mig och dricka vatten så fort jag kände lite cola sug, fungerade utmärkt.

Nu för tiden blir det oftast lite cola på helgerna men annars går jag fortfarande omkring och dricker vatten istället.

Inaktiv

Jag är också kraftigt cola beroende, själv så är jag kanska nöjd med det och tänker inte sluta dricka! Försökte en gång sluta dricka cola, men efter 3 dagar så var man tillbacks med 1-1,5L per dag. Excellent!

Medlem

Vi får dra igång en stödgrupp här på FZ och uppmuntra varandra att sluta.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

tycker FZ borde inse vilken reklammöjlighet dom har här... en drös med vätske-beroende gamers... som alla skulle kunna gå och bära runt på en FZ-mugg 24/7


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Slutade dricka cola för flera år sedan då jag fick hemska magsmärtor av det. Cola är inget annat än gift som smakar gott. Dra ner på det rejält eller sluta helt.

Inaktiv

Märkte nåt liknade att jag drack otroligt mycket läsk eller kände att jag behövde ha nåt att käka varje gång jag spendera en lite längre tid framför datan. Jag lyckades sluta med läsk drickandet och ätadet med att tugga på buntband. Japp ni läser rätt de enda jag behövde var att ha nåt att tugga på. Men nu har jag problemet att jag tar sönder mer och mer buntband istället...

Medlem
Skrivet av 3ddi3:

Men nu har jag problemet att jag tar sönder mer och mer buntband istället...

för att inte tala om tänder


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

jag tror nog att buntbandstuggande är skonsammare mot tänderna än cocacoladrickande...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

äh, skulle det vara skadligt för tänderna att hälla i sig frätande sockervatten dagarna i ända? nu får du nog ta och förklara dig :evil:


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Youtube-proffs

Inte nog med att risken för diabetes is great när man konsumerar så mycket socker per dag. Att få diabetes är inte roligt!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

been there, done that. got the t-shirt
Bytte ut colaberoendet mot téberoende
Kom man undan allt socker åtminstonde

Inaktiv

ge dina pengar till välgörenhet, eller till mig, så ska du se att du inte kommer dricka cola på ett tag

Inaktiv
Skrivet av MuFFinZ:

Bytte ut colaberoendet mot téberoende

Té är min enda drog.

Cola dricker jag högt ett par deciliter i månaden, då oftast accompanjerad av en pizza eller en hamburgare. Vatten är den bästa måltidsdrycken, eller rödvin.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Inaktiv
Skrivet av ostmjuk hamster:

Slutade dricka cola för flera år sedan då jag fick hemska magsmärtor av det. Cola är inget annat än gift som smakar gott. Dra ner på det rejält eller sluta helt.

Mmm.. The greatest form of pleasure.. gifter och ting som smakar gott då.


signatur

son of a gun

Inaktiv

menar ni att ni hellre dricker öl/läsk/kaffe än ett stort glas morotsjuice?
ved lever vi i för värld..

Medlem
Skrivet av priZma:

menar ni att ni hellre dricker öl/läsk/kaffe än ett stort glas morotsjuice?
ved lever vi i för värld..

vem har råd med morotsjuice?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:
Skrivet av priZma:

menar ni att ni hellre dricker öl/läsk/kaffe än ett stort glas morotsjuice?
ved lever vi i för värld..

vem har råd med morotsjuice?

Morötter + mixer... Billigt och bra...


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Skriv svar