Atari fixar EVE Online-rättigheter

Medlem
Atari fixar EVE Online-rättigheter

Undrar hur dom hade tänkt att ta betalt, köper man spelet online kostar det ju egentligen ingenting utan man betalar i princip bara månadskostnaden.

Inaktiv

huh, det där makar ju no sense

Medlem

Låter inte som någon bra affär isf.

Medlem

Det är nog så att ccp samt whitewolf har något ihopkok på g och då vill de nog han en fysisk distributör för olika saker som kanske game cards ...

Endast spekulationer dock.

Medlem

Man får väl hoppas att de har något ess i rockärmen så att säga.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Antar att man får med en del gametime om man köper det i låda, men det verkar fortfarande ohyggligt onödigt

Medlem

Det kostar pengar att köpa online med.

edit:
På STEAM kostar det $14.99, samma som jag betalade på eve.com

Medlem

Det är tänkt att i mars då den största uppdateringen nånsin kommer så kommer spelet dyka upp i affär igen, efter en lång saknad.. Det är dels för att locka nya spelare som inte surfar in på eve-online.com.. Och extra finansiering antar jag.

När man köper det online, får man någon gratis månad då? För det får du ju i 90% av fallen av retailhandel.

Medlem
Skrivet av Joavels:

Det kostar pengar att köpa online med.

edit:
På STEAM kostar det $14.99, samma som jag betalade på eve.com

Köper du det online står det på deras sida att det kostar $19.95 men då ingår det en månad som dom annars tar $14.95 för så man kan säga att starten kostar $5.

Visst kan man få World of Warcraft för $19.95 enligt deras sida men är det spelet verkligen värt utan expansionen som kostar $29.99 extra?

Jag tyckte bara det var lite konstigt hur dom kan sälja hela spelet i butik när det ändå är så billigt och det inte finns några extra expansioner att tjäna pengar på.

Medlem

iden var att nå ut till fler kunder genom att sätta kartonger i affärerna.

Medlem

Man kan även ladda hem trialn och sedan bara fylla på. Kostar inte ens 5 dollar.

1
Skriv svar