Melodifestivalen 2007,Vilken person var bäst i dom fyra deltävlingar

Inaktiv
Melodifestivalen 2007,Vilken person var bäst i dom fyra deltävlingar

Hur tyckte ni dagens deltävling var? (läs lördag)
Bäst var nanne.. jag gillade knappt nån men jaja..

Sista röstdagen snart! (för deltävling tre av fyra)


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

Startfältet denna lördag var ju bara dåligt. Iofs har det mest varit dåligt senaste tiden >_>


signatur

Videomupp

Medlem

Sonja Aldén överaskade med en bra ballad, för lite såna i melodifestivalen nuförtiden.


signatur
Inaktiv

det blev lite krångel så att 2 stycken på en rad..


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

Ballader tycker jag inte om alls. De drar ner stämningen och får en att tappa partyhumöret. I övrigt var det väll ett ganska skapligt utbud.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

helt värdelösa allihopa

Medlem

riktigt låg kvalitet på alla bidrag men blir nanne då hon var minst kass...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Äh! Ni snackar skit som vanligt. Klagar bara för att det är Melodifestivalen. "Det var ovanligt dåligt. Men det brukar det ju vara numera" mm är bara bull. Precis som att ABBAs låt är den enda som varit bra genom åren.

Nannes låt var som vanligt urusel. Inte för att Nanne i sig är dåligt, hon får bara fruktansvärt dåligt material. Låten saknar catch-phrase även om "kyssa dig" skulle kunna vara det. Hela låten är ryckig och scenshowen ganska stel. Hon går alltid vidare för att hon är Nanne dock. Chanslös i Globen, som vanligt. Frågan är när hon ska pynta för en ny, bättre peruk.

Sebastian gjorde en bra låt som jag tror kan skickas till Finland. Helt klart Andreas Johnsson varning. Frågan är om Andreas Johnsson kan tävla mot sig själv.

Sonja Aldén gör en Kristina från Duvemåla-låt som är helt ok, om än lite tam. Kommer spelas på radio som bara den.

Måns låt var bordeline etnisk minoritetlåt, men helt ok. Lite förvånad över att han tog så mycket röster från Magnus. De tävlade iof i samma genre med sina poplåtar. Ytterligare en låt som kommer plåga oss i radio.

Therese från skithus gör det hon gör bäst. Bra klubbmusik. Det är inte schlager, hör inte hemma på schlager och visst är det kul att synas. Chanslöst, men som sagt, bra klubbmusik. Kommer spelas ute.

Magnus var bra, kanske bättre än Måns egentligen. Tror han tappar på att låten i sig var lite småtråkig. Inget riktigt minnesvärt.

2 tjejerna var inte dåliga, inte bra. De bara var 2 poptjejer, och med det chanslösa.

Mellanöstern möter Norden var ingen höjdare. Alldeles för rörigt för att komma någonstans. Man hörde knappt när de bytte från språk till språk.

Det här var det klart bästa startfältet i år, och de tävlandes som hamnade i denna deltävling har haft det klart tuffast. Hoppas det märks senare. Min tippning sket sig lite iom att Magnus åkte ut och Måns som klarade sig. Jag trodde tvärtom på dem.

Poäng till Zampa som uteslöt Iransk musik från omröstningen. Way to go the Iranian way.

Medlem

alla var skit dåliga, ennda som var OK var andra låten, som inte ens kom vidare, fattar inte att folk röstar på vissa personer, bara för att de är kännda


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

nanne ä bra men URUSEL låt


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

nja, tycker all "vanlig" svensk musik suger grymt hårt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

en kompis skrattade lite åt att jag började dansa med flickvännen tidigare iår, igår fick jag reda på att nissen suttit hemma med sin flickvän och "tvingats" se alla melodifestivaler... haha, gissa om jag kommer asflabba åt honom nästa gång vi träffas

1. jag har inte sett någon deltävling, än mindre hört någon av låtarna.
2. jag tror någon idol/c-kändis kommer vinna för att fjortis tycker att "han är ju liksom så snygg ju!!11!!!"


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

en massa struntprat

det enda du har rätt i är att vi kommer få höra therese-låten igen, och igen, och igen och...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Alltså. Förra året vanns ESC av ett gäng hårdrockare. De fick den högsta poängsumman i hela ESC historia. Att det inte finns med ett enda hårdrocksband i det svenska startfältet är ju rent ut sagt skandalöst.
Det handlar visserligen inte om att vinna, men jag tycker det handlar om att de mest populära musikstilarna ska få vara med.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

mm precis.
Men det är som i radio, man hör aldirg hårdrock, trotts att det är det som unga mest lyssnar på.
men det är som vanligt, media är cp.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Therese från skithus gör det hon gör bäst. Bra klubbmusik. Det är inte schlager, hör inte hemma på schlager och visst är det kul att synas. Chanslöst, men som sagt, bra klubbmusik. Kommer spelas ute.

Heter ju melodifestivalen så allt gnäll om låtar inte är en "schlager" är ju bara irrelevant.

Förövrigt håller dom flesta låtarna ganska jämn dålig kvalite med några undantag som är märkbart sämre. Men det är ju som det brukar vara.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Heter ju melodifestivalen så allt gnäll om låtar inte är en "schlager" är ju bara irrelevant.

Den saknar melodi då. Bara jag som är gammeldags och kallar det schlagerfestivalen fortfarande. Byt ut schlager mot melodiskt och melodifestivalen så kanske du förstår vad jag menar.

Medlem

förstår inte varför folk säger "schlagerfestivalen"
vart hittar folk ordet shlager i eurovision song contest?
nej exakt, det finns inte. SONG är inte schlagers.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Roligt när IceMan kastar sig in i språkdebatten...

Jag förstår att det är många som inte vet varför man säger schlager, men du är fel ute IceMan. Det är ingen, du undantaget, som skulle kunna läsa in schlager i själva tävlingens namn. Schlager säger man för att det är ett ord som beskriver en populär låt, men det har inget att göra med popmusik.

Medlem

Jag trodde MissMatch och Sebastian skulle gå vidare... nåja hälften rätt iaf


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

hela grejen är ju patetisk..
t o m tjockbert tyckte ju den sög, då äre riktigt illa (eavesdroppade när kompisen snackade med aset i tele)

en industri som klappar sig själv på axeln, att folk bryr sig


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Bert tycker alltid allt är dåligt om inte han själv har med bidrag. Antagligen var väl då förra veckan jättebra enligt Bert.

Inaktiv

näe, han tyckte den sög.. och han hade tydligen 4 eller nåt denna veckan
typ nanne blåva(l)l bland andra

edit: typ0


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av IceMan:

nja, tycker all "vanlig" svensk musik suger grymt hårt.

Quoted for truth!

Jag hade gärna sett bidrag som inspirerats av Lordis vinst förra året, men det verkar som om vi får dras med samma gamla skit som varje år...

Inaktiv

asså seriöst... varför.. se bidrag inspirerade av lordi.. det är ju bara.. gahhhhh...
äh orkar inte ens peta på det med en pinne. ni har alla fel, jag hatar er allihop, jag har rätt. yesssss


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Lordi: :(:evil:


signatur

My way is better than yours :D

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Roligt när IceMan kastar sig in i språkdebatten...

Jag förstår att det är många som inte vet varför man säger schlager, men du är fel ute IceMan. Det är ingen, du undantaget, som skulle kunna läsa in schlager i själva tävlingens namn. Schlager säger man för att det är ett ord som beskriver en populär låt, men det har inget att göra med popmusik.

"Schlager, i svenskan benämnd slagdänga fram till 1910-talet, är en lättlyssnad, melodiös, oförarglig musikform med "catchy" refräng som vänder sig till en bred lyssnarskara och som oftast under en begränsad tid åtnjuter popularitet. Sångtexterna handlar oftast om kärlek och relationer mellan människor, samt om känslor. Schlagermusik är populärt i Nordeuropa, särskilt i Tyskland, Österrike och de skandinaviska staterna"

svårt att finna orden
"hårdrock är ett utmärkt sätt att säga Schlager till"


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

uch fy hårdrock blä uuu


signatur

My way is better than yours :D

QRT
Medlem
Skrivet av Zampa:

Lordi: :(:evil:

qtf.. sen hatar jag all annan skitpopäckeljävelmusik som spelas på dessa tävlingar iof.

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Karmalicious:

Roligt när IceMan kastar sig in i språkdebatten...

Jag förstår att det är många som inte vet varför man säger schlager, men du är fel ute IceMan. Det är ingen, du undantaget, som skulle kunna läsa in schlager i själva tävlingens namn. Schlager säger man för att det är ett ord som beskriver en populär låt, men det har inget att göra med popmusik.

"Schlager, i svenskan benämnd slagdänga fram till 1910-talet, är en lättlyssnad, melodiös, oförarglig musikform med "catchy" refräng som vänder sig till en bred lyssnarskara och som oftast under en begränsad tid åtnjuter popularitet. Sångtexterna handlar oftast om kärlek och relationer mellan människor, samt om känslor. Schlagermusik är populärt i Nordeuropa, särskilt i Tyskland, Österrike och de skandinaviska staterna"

svårt att finna orden
"hårdrock är ett utmärkt sätt att säga Schlager till"

Haha, Iceman goes språkpolis himself. Ja jävlar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

12
Skriv svar