Still Alive, damnit!

Medlem
Still Alive, damnit!

Kudos Lisa Miskovsky och Artwerk/Arnthor Birgisson/Rami Yacoub/#ea-games|"EA Games"/#digital-illusions-ce|"Digital Illusions CE" för denna underbara låt.
Spelet #Mirror's Edge som låten introduceras i har generellt sett awesome ljudeffekter och ambient atmosfär, men jag blev ändå tagen med storm när ridån föll ner och Still Alive smekte mina trumhinnor med dess ljuvliga ljudvågor och frekvenser. Orginalversionen passar utmärkt som nattmusik, men är du mer in the mood att svänga dina lurviga på valfritt dansgolv (eller bara där hemma), så ska du spana in Benny Benassis Mix här.

Big bad Benny the B är som ni vet inte den enda som har klippt och klistrat i Lisas ljuva toner. För er som är tyska (eller holländska) techno-fantaster har herr Paul van Dyk satt sin prägel på låten, men det slutar inte där! Armand van Helden har mixtrat med låten han med.

De kramgoa svenska Teddybears har sin hippa mix dom med, precis som Junkie XL också har sin egen version av spektaklet. Nu kan ni lyssna på alla ovanstående länkar, eller så tar ni bara fram hela albumet Still Alive the Remixes och lyssnar igenom alla välljudande versioner.

Har du möjligtvis en favorit bland dessa mixar, eller föredrar du orginalet?

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Still Alive, damnit!

Lisa rockar, jag fick se henne framföra den live på spelets releasefest. Nästan lika magiskt som när hon sjöng duett med Jocke Berg på hennes konsert. Tack för tipsen, morgonens spotify-lista är fixad!


signatur
Medlem
Skrivet av spiken:

Lisa rockar, jag fick se henne framföra den live på spelets releasefest. Nästan lika magiskt som när hon sjöng duett med Jocke Berg på hennes konsert. Tack för tipsen, morgonens spotify-lista är fixad!

Så lite så! Lite avis där, har faktiskt inte sett henne live än.

1
Skriv svar