Från det ena till det andra...

Medlem
Från det ena till det andra...

Sista tiden har jag börjat hoppa över FZ mer och mer när jag besöker mina "dagliga länkar" och de gånger jag är här så tenderar jag läsa nyheter och artiklar istället för att som tidigare vara i forumet... Jag tycker kvalitén på diskussionerna, trådarna och debatterna har försämrats riktigt ordentligt senaste tiden? Är det bara jag eller finns det någon som håller med? Är det någon som känner likadant? Temporärt eller inte?

Jag inser ironin i att göra en tråkig tråd för att klaga på "tråkiga trådar" så nu slipper du som tänkte posta om det.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Vad konstituerar en "bra" tråd?

Medlem
Skrivet av m0rfar:

Vad konstituerar en "bra" tråd?

Att jag har gjort den.

Nej, jag tycker en "bra" tråd är en som lockar till samtal, debatt eller en man med nöje läser. Jag har inte känt mig lockad att tycka till om något på länge...

Rate-my-avatar, tex... kul i en, två, tre sidor... 20 sidor senare med samma ikoner om och om och om igen håller den fortfarande på liksom... det enda som fattas är en länk till aftonbladet.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

fattar inte varför folk hatar länkar till aftonbladet, antagligen är det något man vill diskutera som kommer därifrån.

Medlem

håller med om att allmänt prat blivit tråkigare på senaste tiden, men forumberoende som jag är läser jag skiten iaf

skillnaden är att jag nu horar ut mig på massa andra forum också för att få min fix


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Nu när allmänt spelprat blev allmänt prat så bör fler titta in och skriva i övriga spel (kanske borde den döpas om till allmänt spel, så den hamnade högst på listan) för det är ändå vårat spel intresse och det spelrelaterade som vi är här för från början.

Medlem

äh, det är väll bara lite ont om grejor att snacka om nu, så här rent allmänt. folk är trötta på vintern och bara väntar på att sommaren skall komma.
När våren kommer fram, och flickors kjolar blir kortare så kommer det nog upp nya, roliga trådar att läsa och skrivas i!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

skillnaden är att jag nu horar ut mig på massa andra forum också för att få min fix

Haha, du är för billig.

Skrivet av Satan:

fattar inte varför folk hatar länkar till aftonbladet, antagligen är det något man vill diskutera som kommer därifrån.

Personligen är jag trött på att förklara varför jag avskyr ab-länkar men för din skull drar jag det igen: Jag anser att aftonbladet har en fördummande effekt på de som läser, de som tror att det som skrivs där är sant - de sysslar med sensationsjournalistik, överdrifter och rena lögner, precis som sina kollegor på expressen.
De erhåller eller förlorar både anseende och pengar beroende på hur många som besöker deras sida och klickar på deras länkar och om något snöre skriver tråden:

Kattunge nös på kungen

och sedan länkar till aftonbladet så får den dumma, eländiga, korkade artikel flera hundra extra besök av folk som inte skulle ta sig dit om inte länken legat som enda informationskälla....

Jag tycker att man skall berätta vart informationen kommer från men man behöver inte stödja förfallet genom att göra en länk. De flesta läser nog inte ändå... ctrl+c, ctrl+v är bättre.

Vill man länka till aftonbladet så "go right ahead" - jag kommer inte att klicka på länken dock.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Jag håller med trådskaparen. Känns som att det blev en märkbar försämring efter införandet av nya FZ. Vet inte varför... Upplever att det har blivigt fler som postar i trådarna, så att det blir skitmånga inlägg som inte tillför något alls.

Nu är ju varannan tråd något trams från aftonbladet, något med APB/PB eller att någon har hittat något som pekar emot att <insert folkgrupp/land here, vanligen USA> är korkade. Vanligen baseras uttalandet på en av x antal miljoner invånare.

Tråkigt... Men smaken är ju som baken


signatur

Snus är snus och mus är mus

Medlem

Det är ju för att FZ har blivit lite som FB, alla vet vad det är
Men för att gå från det enda till det andra, hur tycker ni vintern har varit, gjort något skoj och vilket är det bästa snowboard/skidmärket?

Själv tycker jag vintern varit ok, har inte åkt något än i backen (Väldigt usel backe om jag ska vara ärlig) men tänkte åka lite pulka osv med några kompisar senare ^^

Sen så är jag inte så himla inne på märken, men min Nitro bräda är riktigt go


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Alla trådar som är länkar till "nyhetssidor" som aftonhoran och sexpressen känns ju absolut inte givande!


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem

greger: jorå, min vinter har varit fantastisk. på nyårsafton bröt jag foten. i onsdags tog de äntligen av gipset bara för att titta på röntgenplåtarna och konstatera att det inte läkt det minsta då jag blivit felbehandlad. så nu går jag som en labbråtta, utan gips, och väntar på att foten ska spricka upp igen. de vill nämligen inte operera innan jag brutit den. glömde jag säga att jag har hund?

jag är inte bitter


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

det va roligare med alla politiska trådar som jag *Host* som dök upp inför valet

men alla tröttna på att det bara handla om politik men det blev ju jätte diskutioner om det så det gjorde ju sitt jobb ^^

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

greger: jorå, min vinter har varit fantastisk. på nyårsafton bröt jag foten. i onsdags tog de äntligen av gipset bara för att titta på röntgenplåtarna och konstatera att det inte läkt det minsta då jag blivit felbehandlad. så nu går jag som en labbråtta, utan gips, och väntar på att foten ska spricka upp igen. de vill nämligen inte operera innan jag brutit den. glömde jag säga att jag har hund?

jag är inte bitter

Hahaha!

Du måste alltså bryta foten en gång till för att dom ska kunna fixa till det?

Varför kan dom bara inte skicka i dig en rejäl spruta med morfin och bryta foten åt dig?
Är ju ingen höjdare att bryta foten nån kilometer hemifrån och låta hunden släpa dig hem.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

hehe, tror att de så smått hoppas på att jag inte ska bryta den igen så de slipper operera


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Vadå, gick du till doktorn som finns bakom soptunnan i gränden eller?

Låter inte bra... Skall du göra någon anmälan på felbehandlingen?

Medlem

Jag tycker det varit mycket mer onödiga påhopp och låga kommentarer på senaste tiden

Vart är den glada FZ-andan?

Medlem

var ju likadant på sweclockers när de hade en allmänt prat. istället för att prata spel/datorer/programmering, va tusan de nu var så sammlades alla där specielt poletik snacket sänkte forumet rätt rejält där då det blev mycket påhopp osv. precis som här i valtiden.


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Vadå, gick du till doktorn som finns bakom soptunnan i gränden eller?

Låter inte bra... Skall du göra någon anmälan på felbehandlingen?

var ute på landet när det hände så jag åkte till norrtälje sjukhus som stämmer in ganska bra på din beskrivning med soptunnan. å andra sidan fattade de ju inget på danderyd heller utan var tvungna att springa och fråga någon överläkare.

nja, anmälan känns inte så intressant för min del. jag lever ju iaf


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Nu ska jag vara torr låt bli o skriva i trådar som ni inte tycker om.

Par saker som skulle göra saker bättre, tycker du det är torftigt med saker o diskutera plocka fram något själv.

Sen tycker jag att folk borde kamma sig när det gäller trådar som faktiskt är intressanta.

Ex som jag irriterade mig på var 9/11 , då var det ett jkla bitchandet om att det minnsann fanns andra saker i värden som var hemskare så ff what?

Är det nåt fel,hemskt eller nått som berör skriv om det vänta inte på att andra ska skriva om det...

Man kan inte bara sitta o gräma sig över att det finns för få trådar att diskutera i då får man faktiskt ta sig i kragen o skriva en topic om något så jkla svårt är det inte eod.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:

nja, anmälan känns inte så intressant för min del. jag lever ju iaf

men det kommer nog kännas mycket intressantare att lämna över en fet stämmning om en månad när foten pekar bakåt.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Sista tiden har jag börjat hoppa över FZ mer och mer när jag besöker mina "dagliga länkar" och de gånger jag är här så tenderar jag läsa nyheter och artiklar istället för att som tidigare vara i forumet... Jag tycker kvalitén på diskussionerna, trådarna och debatterna har försämrats riktigt ordentligt senaste tiden? Är det bara jag eller finns det någon som håller med? Är det någon som känner likadant? Temporärt eller inte?

Jag inser ironin i att göra en tråkig tråd för att klaga på "tråkiga trådar" så nu slipper du som tänkte posta om det.

där säger du något som är sant.. blivit mkt mer oaktivare här nu!(jag altså)

Försämrar läget: http://aftonbladet.se/


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

Varför försämra läget om det redan är botten?
Hwergelmer: du bör ju anmäla det där, låter inte så himla bra gjort att först göra en grov felbehandling, för att sedan låta dig gå runt och bara vänta på att du ska bryta det.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Vadå, gick du till doktorn som finns bakom soptunnan i gränden eller?

Låter inte bra... Skall du göra någon anmälan på felbehandlingen?

var ute på landet när det hände så jag åkte till norrtälje sjukhus som stämmer in ganska bra på din beskrivning med soptunnan. å andra sidan fattade de ju inget på danderyd heller utan var tvungna att springa och fråga någon överläkare.

nja, anmälan känns inte så intressant för min del. jag lever ju iaf

lol! Jaja, så dumt tänkt av mig. Det är bättre att vänta tills de tagit livet av en.
Nä men det kanske låter värre än vad det är då... Har nämligen aldrig brutit ben och förstår inte själva processen och om det faktiskt är vanligt med komplikationer.
Krya på på benet ditt

Inaktiv
Skrivet av Zampa:
Skrivet av CastorFiber:

Sista tiden har jag börjat hoppa över FZ mer och mer när jag besöker mina "dagliga länkar" och de gånger jag är här så tenderar jag läsa nyheter och artiklar istället för att som tidigare vara i forumet... Jag tycker kvalitén på diskussionerna, trådarna och debatterna har försämrats riktigt ordentligt senaste tiden? Är det bara jag eller finns det någon som håller med? Är det någon som känner likadant? Temporärt eller inte?

Jag inser ironin i att göra en tråkig tråd för att klaga på "tråkiga trådar" så nu slipper du som tänkte posta om det.

där säger du något som är sant.. blivit mkt mer oaktivare här nu!(jag altså)

Försämrar läget: http://aftonbladet.se/

No Offence. Men han syftade nog mycket på trådarna du skapar Zampa.


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Inaktiv

äch heller


signatur

My way is better than yours :D

Inaktiv

inte för å vara den som är den.. men seriöst zampa.. du registrerade 060907.. att du "blivit mkt mer oaktivare" är lite weird, med tanke på att du inte ens hunnit vara aktiv än


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

ja.. men förr va jag inne varje gång man får ha datan.. men nu har det minskat..


signatur

My way is better than yours :D

Medlem
Skrivet av Zampa:

ja.. men förr va jag inne varje gång man får ha datan.. men nu har det minskat..

datorn != datan

Zampa, det är ok att du länkar till aftonbladet. På samma sätt som det är ok att ett rådjur skiter i någons trädgård eller ett barn spiller ut sin mjölk på mig... typ.:)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

om du syftar på att jag säger datan.. jag bryr mig knappt om det. På ett och annat vis låter det bättre med datan.


signatur

My way is better than yours :D

12
Skriv svar