Valkyria Chronicles

Robot
Valkyria Chronicles

Tiden då spel kunde komma från ingenstans och slå dig med häpnad är i det närmaste över. Numera dissekeras spelen månader, ja nästan år innan de släpps vilket i många fall förstör lite av den wow-känsla som annars kan infinna sig. Som tur är finns det fortfarande undantag och Segas Valkyria Chronicles är verkligen ett sådant.

#sega


Medlem
Valkyria Chronicles testat

WTF? Var är betyget?
Edit, fixat nu ser jag! Underbart spel


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Är också helnöjd så här långt. Det enda jag saknar initiellt är Trophies. Men men, det kanske kommer senare i en patch.


signatur
Medlem

Detta var en titel som jag väntade på och trodde att jag skulle älska.. men så testa man demot och efter det så blir det nog ett budget köp av detta när det gått ner en hel del i pris.

Medlem

Vaddå för oss Européer okända Fire Emblem serien?
Den har funnits i Europa och Sverige sen 2004, då till Game Boy Advance. 2005 kom det till Gamecube, med eftertiteln Path Of Radiance, vilket är ett väldigt bra spel.
2007 kom det en version till Wii, vilket jag inte kan uttala mig om, då jag inte spelat det ännu.


signatur
Inaktiv
Flakmonkey
Skrivet av Ramrod:

Vaddå för oss Européer okända Fire Emblem serien?
Den har funnits i Europa och Sverige sen 2004, då till Game Boy Advance. 2005 kom det till Gamecube, med eftertiteln Path Of Radiance, vilket är ett väldigt bra spel.
2007 kom det en version till Wii, vilket jag inte kan uttala mig om, då jag inte spelat det ännu.

Jo jag vet att den har funnits i sverige sedan en lång tid tillbaka, tycker den är hur bra som helst och recenserade bland annat Radiant Dawn tidigare i år... Men jämfört med andra japanska rollspelsserier så är det oförtjänt okänd. Fråga gemene gamer och det är få som känner till Fire Emblem... tyvärr :/

Medlem

Bah, älskar anime. En till slappgiving day. Har xbox360.

Medlem

Det var nog det snyggaste jag sett på väldigt länge. Jag blev helt förälskad.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Najs, såg riktigt kul ut! ville nästan köpa en ps3 nu på direkten!

Och ja... vart fan är betyget?

*EDIT*
Oj, så går det när man låter fönstret vara uppe för länge utan att uppdatera...

Nu var det lite fler kommentarar och ett betyg också!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
ptr
Medlem

var det inte det här spelet brudarna hade groteskt stora tuttar? eller blandar jag ihop det med någon annat?

Flakmonkey
Skrivet av ptr:

var det inte det här spelet brudarna hade groteskt stora tuttar? eller blandar jag ihop det med någon annat?

Du blandar nog ihop det med något annat... SoulCalibur IV kanske?

Medlem

hmm, lite mkt maskiner och skjutvapen för mig när det gäller denna typen av spel, <3 Ninjas <3


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av ptr:

var det inte det här spelet brudarna hade groteskt stora tuttar? eller blandar jag ihop det med någon annat?

Tror du tänker på det här


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av ptr:

var det inte det här spelet brudarna hade groteskt stora tuttar? eller blandar jag ihop det med någon annat?

Tror du tänker på det här


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Har spelat en bra bit i detta och vissa kartor är helt sjuka. Vissa kan man flytta upp på lite i taget och få övertag medan vissa måste man bli dö ett par gånger på för att lära sig kartan först så man kan planera hur man ska springa. Balansen mellan vanlig strid och boss är oxå helt mupp. Det går från tänka och planera taktiskt till fullständigt våldtagen på 1 runda.


signatur
Medlem

Kan bara hålla med. Klart härligt spel som är klart värt pröva.

Självklart att det inte faller alla i smaken men det gör väl inga spel?
Demot finns att ladda ner på PSN så ni som inte prövat det ge det en chans.

Medlem
Skrivet av TixFrix:

Balansen mellan vanlig strid och boss är oxå helt mupp. Det går från tänka och planera taktiskt till fullständigt våldtagen på 1 runda.

Det är väl typ praxis för såna här spel hehe.


signatur
ptr
Medlem

ahhahah era grisar näää det var ett rpg med brudar som hade mega baabooomaaas, det var ett andra världs krigs RPG. och jag kommer ihåg att alla wajnade på de stora tuttarna? var det inte vaklkyria? hmm hmmm kanske jag som förväxlar, för just nu.. woooo hadeeeraajaaaaaan

Flakmonkey
Skrivet av ptr:

ahhahah era grisar näää det var ett rpg med brudar som hade mega baabooomaaas, det var ett andra världs krigs RPG. och jag kommer ihåg att alla wajnade på de stora tuttarna? var det inte vaklkyria? hmm hmmm kanske jag som förväxlar, för just nu.. woooo hadeeeraajaaaaaan

Hmm...är det #Operation Darkness du syftar på kanske? Det ska ju inte ha varit någon höjdare tyvärr.

ptr
Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av ptr:

ahhahah era grisar näää det var ett rpg med brudar som hade mega baabooomaaas, det var ett andra världs krigs RPG. och jag kommer ihåg att alla wajnade på de stora tuttarna? var det inte vaklkyria? hmm hmmm kanske jag som förväxlar, för just nu.. woooo hadeeeraajaaaaaan

Hmm...är det #Operation Darkness du syftar på kanske? Det ska ju inte ha varit någon höjdare tyvärr.

yep, det var det tackar för den!

Medlem

verkar underbart bra ett av de tre spel som får mig att vilja skaffa ett PS3.

Medlem

Jag lyckas verkligen inte hitta demot på (euro) PSN. Någon som vet var det gömmer sig? Det enda jag hittar är en högupplöst trailer.


signatur

"Now you can see I've taken a hit to my head. It's nothing serious, but I am bleeding badly." -OFP2

Medlem

bara synd då att jag inte har en ps3

Medlem

Ni som vill ladda ner demot får skaffa ett amerikanskt konto. Demot har inte kommit till det europeiska PSN (än).

1
Skriv svar