SEGA Mega Drive Ultimate Collection tillkännagivet

Robot
Inaktiv
SEGA Mega Drive Ultimate Collection tillkännagivet

Oh det var tider det... "Happy Days"

Medlem

HOLY SHIT YES!!


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv

mm HD var det iaf inte.. ser exakt ut som när man spelar med emulator på datorn.

Medlem

Kommer köpas direkt när det dyker upp, frågan är dock om det blir på PS3 eller 360. :heart:


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

... Igen?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

coolt


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Känns som en grej som är "kul" att äga men egentligen spenderar man pengar på kanske ett spel eller två som är kul i en kvart bara för att man "minns".

Släpp spelen separat istället genom arcade.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Kul...
Polare hade ett mega drive-pack till ps2 och jag har ett till psp

Medlem
Skrivet av sasserdude:

mm HD var det iaf inte.. ser exakt ut som när man spelar med emulator på datorn.

Exakt, det där är inte "uppiffad grafik" utan snarare utjämnade kanter med opengl för att passa högre upplösningar bara..

Medlem

Precis vad jag vill ha! Moderna spel skall spelas på PC

Medlem
Skrivet av sasserdude:

mm HD var det iaf inte.. ser exakt ut som när man spelar med emulator på datorn.

Bortsett från att spelen här är i widescreen då.

Ser fram emot detta

Inaktiv

Det har har jag väntat på länge sweet days are coming

Medlem

Spontant kan jag nog tänka mig att lägga några timmar på Sonic 2 iaf. Men de flesta spelen har tyvärr nog inte mer än 10-15 minuters spelvärde numera.

Medlem
Medlem

Definitivt ett köp! Woohoo!

soi
Medlem

Trevligt, givet köp!

Medlem

Nah, det blir nog inget köp. Varken 8 eller 16-bits eran bjöd på någon spelglädje.

Medlem

du är för rolig du!

Medlem

Awesome! Fast blev lite förvånad när det stog Winter 2009, vafan ett år att vänta på detta!

Medlem

haha kebbe. Kanske för att du är född 90!?

Medlem

Finns en lista på 40 olika spel som ingår i denna samling på http://www.sega.co.uk/games/?g=592

Medlem
Skrivet av Frisky:

Finns en lista på 40 olika spel som ingår i denna samling på http://www.sega.co.uk/games/?g=592

Så bra

Senaste Mega Drive collection som Sega släppte härom året var nästan samma sak men saknade bla Streets of Rage & Shining Force.

Tycker även att de kunde ha slängt in några spel från Sega Master System. Visst, inte Mega Drive, men när man bjuder på Phantasy Star 2, 3 och 4; så kunde det vara kul med första också. Och det har andra godingar som Wonder Boy III: The Dragon's Trap & Psycho Fox.

Medlem

Själv ser jag mest fram emot Altered Beast Älskade det när jag var liten, även fast jag var så liten att jag knappt förstod vad jag höll på med.

Vet inte hur många gånger jag körde första bossen (Var för dålig för att klara hela 2a banan).

Medlem
Skrivet av Mytos:

haha kebbe. Kanske för att du är född 90!?

Jag tog ändå del av 16-bits eran och har spelat en hel del spel till 8-och 16-bit även på senare år. Jag finner verkligen inget underhållningsvärde i dessa spelen (förutom ett).

Fast det är nog som du säger, en person född 90 har inte växt upp med undermålig teknik i samma mån som personer födda innan 90, jag kan därför inte relatera till skitspel.

Medlem
Skrivet av kebbe_90:

Nah, det blir nog inget köp. Varken 8 eller 16-bits eran bjöd på någon spelglädje.

Skrivet av Mytos:

haha kebbe. Kanske för att du är född 90!?

/thread

Bring it on!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Sweet! Hade själv megadriven, men har redan liknande samling till PSP:n. Får se när det närmar sig, tror det kan vara några extra spel i denna.

Medlem

Lyssnade på Player Ones Podcast om samlingen inatt, släpps den här så kommer jag skaffa den! Mest för att få lira gamla Phantasy Star-spelen, de andra intresserar mig inte lika mycket än.


signatur
1
Skriv svar