Inaktiv
cool bild

[http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Nagasaki_1945_-_Before_and...]
nagasaki före och efter atombomben

(diskutera inte politiken i denna tråden, snälla)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Medlem

Ja jävlar. Så många oskyldiga som dog där.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

USA måste vara stolta som vann kriget...


signatur

<3

Medlem

"Cool" tycker jag inte riktigt är rätt ord.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Var ju inte så mycket kvar av stan...

Medlem

Nu kommer jag inte ihåg vilken dom släppte först men japan gav sig inte förens efter den andra, DET är helt sjukt.

Och nu sitter halva världen med hundra (tusen?) tals likadana som bara väntar på att använda dom.

Youtube-proffs
Skrivet av Svenpa:

Nu kommer jag inte ihåg vilken dom släppte först men japan gav sig inte förens efter den andra, DET är helt sjukt.

Och nu sitter halva världen med hundra (tusen?) tals likadana som bara väntar på att använda dom.

Obehagligt indeed.

Det är sjukt vad människan kan göra för att vinna.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

sjukt att de större vägarna och bron ser intakta ut.

det är tur att atombomber avger radioaktivitet, det är nog enda anledningen till att inte halva världen ser ut sådär...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Håller med dig Hwergelmer. Men kan det vara broar? Det är ju nästan omöjligt att just broarna skulle klara sig?

Medlem

Ja, synd att Japan inte kunde ge sig när de borde. Då hade man sparat ännu fler liv än man nu gjorde. Men det är klart, det beror ju på vilka liv man värderar högst. Är inkallade soldater mindre värda än civila?

Tror f ö inte att det finns så klena kärnvapen längre. Tror de låg på dryga 10 kiloton något. Nagasakibomben var lite kraftigare än Hiroshima så kanske 15 på den elelr något. Effekterna lär idag därför vara vida värre än de vi ser här.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Effekterna lär idag därför vara vida värre än de vi ser här.

uch ja. må det aldrig släppas en sådan bomb med fientligt avsikt, någonsin.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

ja, mycket bättre om man släpper en av godhet.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv
Skrivet av Karmalicious:

Tror f ö inte att det finns så klena kärnvapen längre. Tror de låg på dryga 10 kiloton något. Nagasakibomben var lite kraftigare än Hiroshima så kanske 15 på den elelr något. Effekterna lär idag därför vara vida värre än de vi ser här.

Stämmer bra det. 13 respektive 21 kiloton. Idag räknar man styrkan i megaton snarare än i kiloton.

Jag läste på lite här;
http://en.wikipedia.org/wiki/Atomic_bombings_of_Hiroshima_and...

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Är inkallade soldater mindre värda än civila?

Jag är nästan beredd att svara "Ja" på den frågan. Inte för att en inkallad soldat är mindre värd som människa, utan för att han i sitt yrke faktiskt har som uppgift (direkt eller indirekt) att bli dödad. En tandläkare har helt enkelt inte samma förutsättningar som en soldat när någon riktar ett maskingevär mot honom.

Hela saken med att ha soldater är ju för att bespara den civila befolkningen, och om det nu nödvändigtvis måste vara någon som dör är det vad denna yrkesgrupp finns till för. Sorgligt, men sant.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

ja, mycket bättre om man släpper en av godhet.

det pågår ju redan tester med såna bomber och det är inte av fientlig avsikt. så det var därför jag skrev det


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

hel sjukt.
alla världens politiker borde ta och titta noga, en hel dag på såna där bilder, så att de förstår vad deras satans vapen kan göra.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

hel sjukt.
alla världens politiker borde ta och titta noga, en hel dag på såna där bilder, så att de förstår vad deras satans vapen kan göra.

Helt sant! Man kan ju göra så mycket mer än man gör nu. Mer kärnvapen åt/på folket!

Medlem

Jag tänkte direkt på följande bild när jag såg "din" bild, prikk - denna är lite tvärtom dock, där har det kommit till istället för tagist bort.

Vad vi behöver nu är ett ställe som inte ändrats sedan 40-talet... norrlänningar?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av Rissan:

"Cool" tycker jag inte riktigt är rätt ord.

jag syftade självklart inte på händelsen i sig, utan på de dramatiska otroliga bilderna


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Om einstein visste vad hans relativitetsteori skulle kunna nytjas för skulle han nog tagit en pistol och skjutit sig, eller hur?
Vill inte tänka mig vilken effekt en av dagens kärnvapen skulle kunna åstadkomma mot t.ex New York, någon central stad i indien eller för den delen vilken storstad som helst.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

men denna teknologi (som einstein inte skapade) har även givit oss kärnkraften - världens hitintills mest miljövänliga energikälla


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Mest miljövänlig kan ju diskuteras, restprodukterna är ju obrukbara om man nu inte vill panga lite effektivare, och man har ju inte kommit på något sätt att återanvända
Men det är sant att det är bland dom mest miljövänliga om det går vägen Och så alstrar det sjukt mycket energi


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

jo, miljövänligheten förutsätter ju att det inte händer någon väldigt allvarlig olycka, till skillnad från vind/vatten/kol/gas osv som istället har en konstant dålig effekt på miljön...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Solkraftverk har väl ingen dålig effekt på naturen? förutom att det tar upp stora områden dvs.
Och vindkraftverk har väl inte heller nån dålig effekt på naturen, inte direkt så den släpper ut något


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av Greger:

Om einstein visste vad hans relativitetsteori skulle kunna nytjas för skulle han nog tagit en pistol och skjutit sig, eller hur?
Vill inte tänka mig vilken effekt en av dagens kärnvapen skulle kunna åstadkomma mot t.ex New York, någon central stad i indien eller för den delen vilken storstad som helst.

einstein levde ju när atombomberna släpptes?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av Greger:

Mest miljövänlig kan ju diskuteras, restprodukterna är ju obrukbara om man nu inte vill panga lite effektivare, och man har ju inte kommit på något sätt att återanvända
Men det är sant att det är bland dom mest miljövänliga om det går vägen Och så alstrar det sjukt mycket energi

inte då.
läst att de kan andvända avfallet, göra det mindre farligt, eller enligt en avhandlig, att de skall gå att göra det helt ofarligt med att korsa det med ett ämne jag har glömt namnet på.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

hemsk historia även om jag trodde alla hade sett dessa bilder .

Nu har väl Japan byggt upp staden om dock med stora skillnader.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

greger: tillverkningsprocessen för att göra solpaneler är så vitt jag vet fortfarande väldigt ohälsosam. dessutom är det ju inte en "riktig" energikälla (ineffektivt än så länge).

vindkraftverk har extremt dålig effekt på fågellivet. den enda platsen där det eventuellt skulle kunna fungera utan att vara skadligt är ute till havs. liksom med solpanelerna är inte heller vindkraft lönsamt utan används bara som ett statligt subventionerat dagis för miljöpartister


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Äh fåglar hit och dit
prikk: det visste jag inte jag trodde faktiskt han dog ung
Jo sant hwergelmer


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

123
Skriv svar