Om du fick resa bakåt i tiden...

Medlem
Om du fick resa bakåt i tiden...

Du blir erbjuden att resa tillbaka i tiden till vilket datum som helst
med vilken sak som helst stor nog att rymmas i tidsmaskinen (inget
större än en 32" platt-tv).
Vilken produkt hade du tagit med dig och varför?

Jag själv hade satt maskinen till den 12 januari 2004 och jag hade
haft med mig en svart iPhone 3GS 32GB.
Jag hade blivit känd och rik. Simple as that!

Observera! Du får INTE resa tillbaka till den 11 januari 2004 och visa upp iPhonen före mig för det är FUSK! Du får heller inte resa tillbaka i tiden och övertala mig att blogga om hästar istället för detta!

#blogg

Medlem
Om du fick resa bakåt i tiden...

Åka tillbaka och stoppa SOE från att förstöra SWG


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag hade tagit med mig gamla sportresultat.
Medeltiden med nån teknologisk pryl typ en laptop skulle också vara intressant, Men då skulle man förmodligen bli bränd på bål.

Medlem

Jag hade åkt tillbaks till det lagom glada 80-talet och investerat mina besparingar i Microsoft-aktier. Då hade jag tagit med min gitarr och spelat med några coola snubbar:)

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Åka tillbaka och stoppa SOE från att förstöra SWG

nu får jag nog googla

Medlem
Skrivet av Kamikaze:

Jag hade tagit med mig gamla sportresultat.
Medeltiden med nån teknologisk pryl typ en laptop skulle också vara intressant, Men då skulle man förmodligen bli bränd på bål.

hehe, burn baby burn!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Jag hade åkt tillbaks till det lagom glada 80-talet och investerat mina besparingar i Microsoft-aktier. Då hade jag tagit med min gitarr och spelat med några coola snubbar:)

det där är en skön ide måste jag säga!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Jag hade åkt tillbaks till det lagom glada 80-talet och investerat mina besparingar i Microsoft-aktier. Då hade jag tagit med min gitarr och spelat med några coola snubbar:)

Varför inte åka tillbaka till det slappa 70-talet. Ta med en high-end Windows laptop från detta millenium. Lite reverse-engineering och övertalning på det och sen är det bara att starta Microsoft tillsammans med herr Gates, eller varför inte istället för Gates.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv
Skrivet av Mellanare:

...eller varför inte istället för Gates.

..så underbart det lät :heart:

Medlem

Hade åkt till år 30 med en arsenal av automat vapen och tagit över världen och blivit mer gud än va jebus någonsin var och gömma massa saker som jag kan hitta i framtiden :> får jag inte göra det så skulle jag bara åkt tillbaka några dagar och säga numrena på lotto

Medlem

Men om ni gör allt detta så kommer det nog bli samma effekt som i The Butterfly Effect. FZ kanske aldrig kommer startas.

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Men om ni gör allt detta så kommer det nog bli samma effekt som i The Butterfly Effect. FZ kanske aldrig kommer startas.

Då får vi starta FZ, fast 20 år tidigare

Medlem

jag skulle nog hellre vara tillbaka I högstadiet/gymnasiet och ta med en stationär och en laptop + programvaror, på den tiden hade man tid att leka med framför datorn, det saknar jag. skulle nog starta ett företag som jag har idag fast vid sidan av skolan.

Medlem

Det är en väldigt intressant diskussion det hela. Jag har läst lite om det tidigare och kom att tänka på det nu igen. Hela idén om att åka tillbaka i tiden för att förändra något går inte.
Ponera scenario att du ska åka tillbaka i tiden för att förhindra tex. förintelsen att inträffa genom att skjuta Hitler eller skjuta Napoleon för att förhindra krig eller förhindra att Malleus Maleficarum skrivs så att folk inte bränns till höger och vänster. Om du tar bort exempelvis att Hitler funnits så tar du även bort anledningen att du skulle åka tillbaka.

http://en.wikipedia.org/wiki/Time_paradox

mycket bra läsning.
För min egen del så hade jag nog velat vara med om en upplevelse istället. Exempelvis se när Skottarna slaktar Engelskmännen, eller se Monty Python's första pjäs eller något i den stilen.

Tack för mig!

/CoLD


signatur

"Time to kick ass and chew bubblegum, and I'm all out of gum" - Duke Nukem

Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av 73mpl4R:

Jag hade åkt tillbaks till det lagom glada 80-talet och investerat mina besparingar i Microsoft-aktier. Då hade jag tagit med min gitarr och spelat med några coola snubbar:)

Varför inte åka tillbaka till det slappa 70-talet. Ta med en high-end Windows laptop från detta millenium. Lite reverse-engineering och övertalning på det och sen är det bara att starta Microsoft tillsammans med herr Gates, eller varför inte istället för Gates.

Jo i och för sig. Då hade jag kunna besökt Woodstock också! Det hade varit awesome. Men jag hade nog hellre bara köpt aktier och blivit snuskigt rik än att sno idéen:)

1
Skriv svar