4,3 miljoner MGS 4 sålda

Inaktiv

"spelet har sålts"

Medlem

http://www.fz.se/bilder/arkiv/g/g7qs9fh3i81ovwta5perjbmd40ulz...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Inte konstigt då Metal Gear Solid 4 var det enda spelet som hade släppts : 2008-06-12

Medlem

Enligt VGcharts så har Halo3 sålt dryga 8 miljoner.

"8.37m 24th Jul 08"

Även om det var i Juli tror jag inte det har sålt så extremt många exemplar sen dess. Kanske att de är uppe i 9 m nu?

Medlem
Skrivet av showerguy:

"spelet har sålts"

Dåliga översättare?

Från yahoo.com " an international award-winning action -series- that grew into a global entertainment phenomenon, selling more than 14.5 million units worldwide,

Inaktiv
Skrivet av Whip:
Skrivet av showerguy:

"spelet har sålts"

Dåliga översättare?

Från yahoo.com " an international award-winning action -series- that grew into a global entertainment phenomenon, selling more than 14.5 million units worldwide,

Japp du har helt rätt. Läste era källor nu. Jag har bara följt webhallens och spelbutikens texter.

Förlåt för min del att jag tog upp det.

Inaktiv

Vill ha till min xböx..

Medlem

En av orsakerna till att det inte sålt i fler ex. är visserligen för att det är rätt målgruppsspecifikt, långtifrån alla som tycker som vi som gillar FMV-storytelling.

Jag älskade varje sekund av det, dock så har jag blivit actionskadad under de senaste åren och kanske inte lirade det så stealthy som jag borde...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

mgs4 sålde bra, get over it 360 fanboys, have a coke, smile and shut the f*** up

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av TMO_KOTOR:
Skrivet av showerguy:

Roligt att det har sålt bra? ÄR det Playstation 3 mest sålda spel?

Om ni jämför siffrorna mot Xbox 360 så ser vi då att spelen säljer i siffror mera.

Nån som vet varför inte Sony kan ordna ett Halo 3 "spel" till sin konsol som alla vill ha!

Halo 3 = 15 miljoner sålda spel.

Kan dom inte satsa på ett "stort", då menar jag skit stort spel som passar för alla!

Under den första veckan med Halo 3 har det sålts över tre miljoner exemplar av spelet samt ett antal 360-konsoler.

På vilken planet har Halo 3 sålt 15 miljoner? Senast jag kikade så var det dryga 8 miljoner.

Jag förstår inte direkt vad du menar.

Halo 3 är det tredje avsnittet i Halo-trilogin, en internationellt prisbelönt actionserie som växte till ett världsomspännande fenomen: spelet har sålts i över 14,5 miljoner exemplar världen över.

Enligt den källan säljs det fler spel till just Xbox 360.

Samma sak som i en fotbollsmatch. Ibland avgörs en kamp genom målskillnad.

Edit : Jag menar... man köper väl ett spel för att spela det? Eller gör inte du det?

Ta reda på fakta och kälor innan du pratar

Snarare du som ska ta reda på fakta innan du pratar.

Inaktiv

haha nice!

ska köpa detta nu i dagarna.

ett måste för alla PS3 ägare.

Medlem
Skrivet av Noken:

Enligt VGcharts så har Halo3 sålt dryga 8 miljoner.

"8.37m 24th Jul 08"

Även om det var i Juli tror jag inte det har sålt så extremt många exemplar sen dess. Kanske att de är uppe i 9 m nu?

W00t!? du har samma namn som jag bara att jag har en åtta:P
Roligt att det är nån mer en mig som använder '' Noken '' xD

ONT: Det var rätt så mkt bara att halo 3 ligger lååååångt ifrån;)


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Noken8:
Skrivet av Noken:

Enligt VGcharts så har Halo3 sålt dryga 8 miljoner.

"8.37m 24th Jul 08"

Även om det var i Juli tror jag inte det har sålt så extremt många exemplar sen dess. Kanske att de är uppe i 9 m nu?

W00t!? du har samma namn som jag bara att jag har en åtta:P
Roligt att det är nån mer en mig som använder '' Noken '' xD

ONT: Det var rätt så mkt bara att halo 3 ligger lååååångt ifrån;)

Noken är fan legend, Snoken är bästa machinima skaparna ever! När kommer Frost 4 btw?

För övrigt, så är det väl inte så konstigt att spelet sålt 4.3milj, det är inte ett dåligt spel.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

jag antar att jag inte är den enda.. men det har ju gått tag sedan det här skrev så varför inte: Plastation-butiken

Medlem

Grattis till MGS4 och PS3 att dem har sålt så mycket..kan satsa min pung att Gears of war 2 kommer sälja mer än det där under samma tid.

Medlem

Btw ni som länkar grejer från Wikipedia gör inte det..vem som helst kan ändra på allt. Jag har t.o.m skrivit grejer i wikiepedia..fast det var för UFC dock

Medlem
Skrivet av sundstrom:

Det ända MGS spelet jag missade... skam att man är ägare av xbox360 och inte ps3:an

missade ?
finns fortfarande är bara köpa en ps3 + mgs4


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av tysonayt:
Skrivet av Noken8:
Skrivet av Noken:

Enligt VGcharts så har Halo3 sålt dryga 8 miljoner.

"8.37m 24th Jul 08"

Även om det var i Juli tror jag inte det har sålt så extremt många exemplar sen dess. Kanske att de är uppe i 9 m nu?

W00t!? du har samma namn som jag bara att jag har en åtta:P
Roligt att det är nån mer en mig som använder '' Noken '' xD

ONT: Det var rätt så mkt bara att halo 3 ligger lååååångt ifrån;)

Noken är fan legend, Snoken är bästa machinima skaparna ever! När kommer Frost 4 btw?

För övrigt, så är det väl inte så konstigt att spelet sålt 4.3milj, det är inte ett dåligt spel.

W0000t AGAIN! Asså jag har alltid använt Snoken, Godnoken, Noken, Nojsen, och en massa andra liknande men alla dom har jag kommit på själva xD:)


signatur

Wai

Inaktiv
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av HinduTimes:

En nyhet för alla som någonsin tvekade på att MGS 4 sålde fantastiskt bra. Låt Xboxarna få uppleva detta också!

Håller med, tycker också att ps3 folket borde få uppleva GoW eller ännu hellre fable 2.

Jepp, faktiskt rätt irriterande med exklusiva spel då man inte vill betala en förmögenhet för både PS3 och Xbox360.

Inaktiv

Ett samarbete mellan Microsoft och Sony?

Visst är det svårt men om MS och Sony går ihop på konsolmarknaden så blir dom ju top 1 ihop.

Medlem

Nejfan, håll den dära jäkla interaktiva filmen borta.
När jag spelar spel vill jag SPELA inte titta på massa cutscenes
*ryser o tänker tillbaka på styggelsen Final Fantasy X*


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av showerguy:

Ett samarbete mellan Microsoft och Sony?

Visst är det svårt men om MS och Sony går ihop på konsolmarknaden så blir dom ju top 1 ihop.

Håller med, ett första steg vore att fixa så att ps3 folket och 360 folket kunde spela med och mot varandra online. Ett MMO där 360folket mötte ps3 folket skulle rocka!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Noken är fan legend, Snoken är bästa machinima skaparna ever! När kommer Frost 4 btw?

Du kan följa "progressen" på snoken.net. Finns en tråd om det där under News.

Hehe, trodde jag var ensam om det nicket men icke, det är ju så pass udda ändå.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Nejfan, håll den dära jäkla interaktiva filmen borta.
När jag spelar spel vill jag SPELA inte titta på massa cutscenes
*ryser o tänker tillbaka på styggelsen Final Fantasy X*

Skaffa WoW och kom aldrig tillbaks.


signatur

hejsanhejsanhejsan

KoP
Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av TMO_KOTOR:
Skrivet av showerguy:

Roligt att det har sålt bra? ÄR det Playstation 3 mest sålda spel?

Om ni jämför siffrorna mot Xbox 360 så ser vi då att spelen säljer i siffror mera.

Nån som vet varför inte Sony kan ordna ett Halo 3 "spel" till sin konsol som alla vill ha!

Halo 3 = 15 miljoner sålda spel.

Kan dom inte satsa på ett "stort", då menar jag skit stort spel som passar för alla!

Under den första veckan med Halo 3 har det sålts över tre miljoner exemplar av spelet samt ett antal 360-konsoler.

På vilken planet har Halo 3 sålt 15 miljoner? Senast jag kikade så var det dryga 8 miljoner.

Jag förstår inte direkt vad du menar.

Halo 3 är det tredje avsnittet i Halo-trilogin, en internationellt prisbelönt actionserie som växte till ett världsomspännande fenomen: spelet har sålts i över 14,5 miljoner exemplar världen över.

Enligt den källan säljs det fler spel till just Xbox 360.

Samma sak som i en fotbollsmatch. Ibland avgörs en kamp genom målskillnad.

Edit : Jag menar... man köper väl ett spel för att spela det? Eller gör inte du det?

Ta reda på fakta och kälor innan du pratar

Suck.. varför detta ständiga vässande, ps3 vs xbox 360? Drop it, move on, be happy.

Medlem

Haha, showerguy! Bra jobbat återigen!

MGS 4 var ju något som PS3an behövde. Och det levererade i massor, ME LIKE!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ett ypperligt spel, troligtvis det bästa singleplayer-spelet jag spelat. Det sura bettet av äpplet är att det får alla andra spel att blekna till den grad att PS3:an stått orörd sedan jag avslutade spelet.


signatur
Medlem

jag tror att LBP snart iaf ligger uppe i 5 miljoner sålda =).

blev rätt förvånad när det bara hade sålts i 0.40 miljoner exemplar.
Sen såg jag att senaste uppdateringen var 15 oktober :$
Varför jag tog upp LBP var igentligen för att det var någon som sa att ps3an stått orört, fast LBP är ett spel för alla

Inaktiv

se bra ut.. laddade ner demo igår


signatur

Play 2 win!! on PSN: OdLuKnow is da name!!

12
Skriv svar