Annorlunda Filmtips!

Inaktiv
Annorlunda Filmtips!

Några av mina favoritfilmer är Fear and Loathing in Las Vegas, Almost Famous, Forrest Gump.

Nu behöver jag fler filmer att se och jag söker filmer i ungefär den stilen, dvs.. utspelas 60-70 talet, hippiekulturen, droger, alltså filmer som dom jag skrev över. Sen är det ju så jävla bra musik (Rolling Stones, Jefferson Airplane, Jimi Hendrix)

Vet att det finns 100+ trådar om filmtips men jag skulle vara glad om någon kunde tipsa om någon ganska nära beskrivningen.

Medlem

Hmm, kanske Gökboet, störtskön film om inget annat


signatur

Videomupp

Medlem

Doors.
Naked lunch.

Finns det nån film om pink floyd än?


signatur

thank you, come again

Inaktiv

Hmm, om den ska vara lika de där filmerna samt fylla de andra kriterierna så kan jag inte komma på speciellt många. Men några jag tycker har liknande känsla eller något delat tema, plus är väldigt bra:

This Is Spinal Tap, American Graffiti, Big Fish, Ghost World, Private Parts, High Fidelity, Big Lebowski, Confessions of a Dangerous Mind.

Medlem

Hair naturligtvis. Och The Doors, med Val Kilmer som en grym Morrison.


signatur
Medlem

Where the Buffalo Roam såklart, finns ingen film som passar in bättre i denna tråd!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

De gröna slaktarna (De grönne slagtere)
Underbar dansk film om två nedvärderade danska slaktare som av ett misstag säljer human flesh till sina kunder, vilket naturligtvis blir en succé med Svends (Mads Mikkelsens) goda marinad.
Mycket sevärd!

Medlem
Skrivet av huxflux:

Finns det nån film om pink floyd än?

jag hoppas att du skämtar (om du gör det så ... jag är seg idag)


signatur

Bengebolle

Inaktiv

aah, kanon! Tack för alla tips, fortsätt tipsa!

rbnlenin jag antar att du menar Pink Floyd The Wall? så om du inte har sett den hux, gör det!

Medlem

Easy Rider är ju en stor klassiker, men jag tyckte inte att den var så jättebra när jag såg den. Jag var dock rätt liten då, ska ge den en chans till så småningom.

Kelly's hjältar är en lite bortglömd pärla från 1970. Svår att beskriva, men någon sorts blandning mellan krig och komedi som faktiskt fungerar riktigt bra. Clint Eastwood i huvudrollen leder ett gäng amerikanska soldater bakom fiendens linjer under slutet av andra världskriget för att stjäla en massa naziguld, som de fått reda på genom att supa ner en tillfångatagen tysk officer. Helskön film med en hög olika karaktärer, bl.a. en fullkomligt lysande Donald Sutherland som hippie, tillika stridsvagnsbefäl - anakronistiskt javisst, men det funkar utmärkt. Även om det är WW2 så gjordes filmen mitt under Vietnam-eran, och den har en rejäl dos 60-talskänsla.

Medlem
Skrivet av priZma:

rbnlenin jag antar att du menar Pink Floyd The Wall? så om du inte har sett den hux, gör det!

hmm kanske t om sett den.. kommer inte ihåg..

En till film jag kom att tänka på som är riktigt knäpp är The Rocky horror picture show.

Och icke att förglömma A Clockwork Orange


signatur

thank you, come again

Medlem

Om du kan få tag på IF så har jag för mig att den var rätt "60tals snöig".
Apocalypse Now såklart..

Medlem
Skrivet av WildThing:

Hmm, kanske Gökboet, störtskön film om inget annat

Mycket grym film helt underbar! Fast jag grät av den.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

The Warriors kanske?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Blow

Tagline: Based on a True Story.

Plot Outline: The story of George Jung, the man who established the American cocaine market in the 1970's.

User Comments: One of the most intriguing movies of 2001.

http://imdb.com/title/tt0221027/

en av dom bästa filmerna jag sett!!!
Johnny Deep innan jag blev ordentligt känd


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Blow är bra!

Oldboy
Eternal Sunshine of the spotlessmind
Pi
Requiem for a dream
Evil Aliens
Perfume
Snatch
Runnning Scared

börja med dom

Medlem
Skrivet av Werzion:

Blow

Tagline: Based on a True Story.

Plot Outline: The story of George Jung, the man who established the American cocaine market in the 1970's.

User Comments: One of the most intriguing movies of 2001.

http://imdb.com/title/tt0221027/

en av dom bästa filmerna jag sett!!!
Johnny Deep innan jag blev ordentligt känd

ah, tänkte på den också tidigare, men kom inte ihåg vad den hette.. den är riktigt bra.


signatur

thank you, come again

Medlem

"Cheech & Chong"-filmerna är klassiker.
marijuana, dåliga repliker, dåliga skådisar, snusk osv...

...i stort sett skitbra filmer!

Inaktiv

Jäklar vad filmer man inte hade sett, har man nått att göra ett tag.

1
Skriv svar