Fallout 3 småpatchat

Robot
Medlem
Fallout 3 småpatchat

Doublepost?


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv
Skrivet av Lootskin:

Doublepost?

Que?

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av Lootskin:

Doublepost?

Que?

vad?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

han sa "Doublepost?"

Medlem

*put random comment here*

Medlem

Jag hade velat ha en patch som lägger till lite mer vapen, ett lite större utbud hade gjort spelet roligare (missförstå mig inte, tycker spelet är jäkligt bra men som alltid kan det bli... bättre). De skulle t.ex. kunna ta in en del av vapnen från Fallout 2 och Fallout: Tactics. Men jag får väl hoppas att det löser sig med moddar:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Jag hade velat ha en patch som lägger till lite mer vapen, ett lite större utbud hade gjort spelet roligare (missförstå mig inte, tycker spelet är jäkligt bra men som alltid kan det bli... bättre). De skulle t.ex. kunna ta in en del av vapnen från Fallout 2 och Fallout: Tactics. Men jag får väl hoppas att det löser sig med moddar:)

Vi pratar om patchar och inte tilläggspaket.

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Jag hade velat ha en patch som lägger till lite mer vapen, ett lite större utbud hade gjort spelet roligare (missförstå mig inte, tycker spelet är jäkligt bra men som alltid kan det bli... bättre). De skulle t.ex. kunna ta in en del av vapnen från Fallout 2 och Fallout: Tactics. Men jag får väl hoppas att det löser sig med moddar:)

Bygg egna vapen, finns hur mkt som helst.

MFC
Medlem

Den här patchen är bara pinsam faktiskt och gavs ut på begäran av Microsoft tydligen. Bethesda har sjunkit mycket långt ner på min lista över seriösa spelutvecklare..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Är väl en början i alla fall. Hoppas verkligen att dom släpper nyare patchar och rättar till fler grejer. För mer finns det.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Efter att jag köpte mitt har jag inte haft en enda krash.


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av MFC:

Den här patchen är bara pinsam faktiskt och gavs ut på begäran av Microsoft tydligen. Bethesda har sjunkit mycket långt ner på min lista över seriösa spelutvecklare..

Oj, det lät dramatiskt, är det verkligen så hemskt och orättvist?

Nä men helt allvarlig; har du haft mycket otur med buggar?
Själv fick jag en krasch efter första spelsessionen, men nu 35 timmar senare så har det inte hänt mer.

Medlem

Har föresten heller aldrig upplevt någon krash, denna patch kunde varit bättre.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Ljudet (eller rättare sagt radion) har buggat för mig och många andra sen första början, sen har spelet kraschat en del efter att man avslutat det. Har även lyckats kila fast karaktären så man måste ladda om.

Sen av att dömma på Bethesdas urusla support för Oblivion (folk fick ju för tusan göra egna patcher med tusentals fixar) så kan jag tyvärr inte vara så optimistisk.

Medlem

Jag tycker då bara bra om den här patchen, hur liten den än må vara.
Varje gång jag stänger av spelet får jag ett felmeddelande. (hände alltid samma sak i Oblivion tills första patchen, underligt.)

Men ni som väntar er en 200mb patch, spelet har inte varit ute så länge, det kan ju ta ett tag att göra en.
Jag är inte en Beth fanboy, om det är det ni tror, men jag tror inte dom bara fnyser åt sina kunder och fortsätter med nästa projekt.

MFC
Medlem
Skrivet av Lyrisius:
Skrivet av MFC:

Den här patchen är bara pinsam faktiskt och gavs ut på begäran av Microsoft tydligen. Bethesda har sjunkit mycket långt ner på min lista över seriösa spelutvecklare..

Oj, det lät dramatiskt, är det verkligen så hemskt och orättvist?

Nä men helt allvarlig; har du haft mycket otur med buggar?
Själv fick jag en krasch efter första spelsessionen, men nu 35 timmar senare så har det inte hänt mer.

Ja, det tog en jävla stund att få igång spelet. Fallout 3 har nog släppts mycket tidigare än vad utvecklarna ville från början tyvärr. Jag verkar ha kommit lindrigt undan, många som har problem med låsningar o krascher.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Synd att det inte är mer saker som fixats till, men det kommer nog fler patchar snart skulle jag tro.

Jag fick ganska snart problem i spelet med att en npc försvann, men det gick som tur va att klara uppdraget på annat sätt än att kontakta honom.

Sen så höjs volymen på bakgrundsmusiken till max efter en liten stund, oavsett vad man ställt in det på.

Medlem
Skrivet av Mr. A:

Jag fick ganska snart problem i spelet med att en npc försvann, men det gick som tur va att klara uppdraget på annat sätt än att kontakta honom.

Hände mig med men då var det Lydia Montenegro som försvann (hon som har hand om Boutique le Chic i Tenpenny Towers) så min fina svit där fick sig aldrig några uppgraderingar...

/ LordDaimos

Medlem

Jag har haft problem med att jag fastnar på olika ställen så min gubbe inte kan röra sig. <-- är en bra sak om dom fixar plix. Samnt så borde dom fixa så att vissa npcer kommer ihåg vad man har pratat om eller vad man gav dom. Så dom inte frågar efter samma sak hela tiden.

Skrivet av Loading:

Jag har haft problem med att jag fastnar på olika ställen så min gubbe inte kan röra sig. <-- är en bra sak om dom fixar plix. Samnt så borde dom fixa så att vissa npcer kommer ihåg vad man har pratat om eller vad man gav dom. Så dom inte frågar efter samma sak hela tiden.

vadå det är väl bara att aktivera noclip eller? Är ju därför spel har det.


signatur
Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Ljudet (eller rättare sagt radion) har buggat för mig och många andra sen första början, sen har spelet kraschat en del efter att man avslutat det. Har även lyckats kila fast karaktären så man måste ladda om.

Sen av att dömma på Bethesdas urusla support för Oblivion (folk fick ju för tusan göra egna patcher med tusentals fixar) så kan jag tyvärr inte vara så optimistisk.

Fast ljudet är inte deras fel, du spelar säkert med ett Audigy/X-FI kort från Creative i vista. Det är:

1) Jättelätt att fixa detta och,
2) Ditt eget fel som inte gjort det.

Jag hade ju kunnat tala om hur man löser det, men eftersom du verkar mest negativ och allmänt trist som person, får du googla själv. Puss!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av gryzor:

Fast ljudet är inte deras fel, du spelar säkert med ett Audigy/X-FI kort från Creative i vista.

Av de spel jag testat i Vista (kanske ett 20-tal) så har ett, och endast ett, spel strulat med ljudet. Jag lutar mer åt att det är Bethesdas QA som borde påpekat problemet. Sist jag kollade så stod Creative för i runda slängar halva marknaden för ljudkort, så det är inte något litet obskyrt märke direkt. Det borde inte varit så svårt att fixa då inga andra spel har samma problem, fast det är iof Bethesda vi talar om.

Inaktiv

Fastnar =
Console upp
skriv 'TCL'
då kan man gå igenom allt
skriv tcl sen igen när du har kommit ut = voila


signatur

a"C"RED -

Medlem

Creative har jag hört att de inte har varit så himla raska med kompatibla Vistarutiner för sina kort. Kan vara orsaken.

Medlem

Men va i HELVETE.. nu är alla mina sparfiler borta, eller rättare sagt jag kan inte klicka load

Medlem

Nahh Creative borde man slänga i en kall sjö. Upplever också konstiga krascher. Spara ofta är ett bra tips!

Medlem
Skrivet av gryzor:
Skrivet av Hockey Stick:

Ljudet (eller rättare sagt radion) har buggat för mig och många andra sen första början, sen har spelet kraschat en del efter att man avslutat det. Har även lyckats kila fast karaktären så man måste ladda om.

Sen av att dömma på Bethesdas urusla support för Oblivion (folk fick ju för tusan göra egna patcher med tusentals fixar) så kan jag tyvärr inte vara så optimistisk.

Fast ljudet är inte deras fel, du spelar säkert med ett Audigy/X-FI kort från Creative i vista. Det är:

1) Jättelätt att fixa detta och,
2) Ditt eget fel som inte gjort det.

Jag hade ju kunnat tala om hur man löser det, men eftersom du verkar mest negativ och allmänt trist som person, får du googla själv. Puss!

Nope, har inget ljudkort över hvud taget. Svårt att fixa när man inte vet vad problemet är eller finner svar på webben.

Medlem
Skrivet av Dabrinko:

Creative har jag hört att de inte har varit så himla raska med kompatibla Vistarutiner för sina kort. Kan vara orsaken.

Creative är inte direkt superbra på drivrutiner, perioden audigy1/2 var hemsk, men mitt X-fi har fungerat oväntat bra det dryga halvår jag testat det.

Spel som inte stödjer OpenAL gissar jag på kör via DirectSound istället, vilket körs mjukvaruemulerat i Vista då MS designade om audiostacken. Så för att få hårdvaruaccelerering i DirectSound behöver man använda någon tredjepartsgrej, i Creative's fall en wrapper: ALchemy. Jag har inte haft några problem med andra spel som jag gissar kört via mjukvaruemulerade DS (jag hade inte ALchemy installerat innan), det är något "speciellt" just med FO3, deras val av ljudmotor skulle jag gissa på.

Medlem

Ooh, skönt med krashfixar.. Krashar alltid när jag vill stänga ner spelet, ibland hänger sig datorn pg.a det tillochmed, så jag brukar stänga ner med ctrl-alt-delete, känns säkrast så.. kanske inte behövs nu längre..

12
Skriv svar